poniedziałek , 25 października 2021
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow
Fot. GDDKiA

Kolejny odcinek trasy S7, Miłomłyn – Ostróda, udostępniony do ruchu

Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA

Od 19 grudnia kierowcy mogą korzystać z ponad 9-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S7 na odcinku Miłomłyn – Ostróda Północ. Stanowi on kontynuację istniejącej już drogi ekspresowej S7 Elbląg – Miłomłyn. Jest to kolejny odcinek, który umożliwia szybszy przejazd z Trójmiasta do Warszawy. Inwestycja powstała przy dofinansowaniu z Unii Europejskiej.

W ramach inwestycji powstało ok. 9,2 km  dwujezdniowej drogi ekspresowej S7. Wybudowane zostały drogi serwisowe, obiekty inżynierskie oraz obiekty ochrony środowiska.  Do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej zostały przebudowane dwa węzły drogowe – „Miłomłyn Północ”, „Miłomłyn Południe”.

12791

Umowę na budowę podpisano 5 listopada 2014 roku. Wykonawca, konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman, zrealizował inwestycję za kwotę ok. 292, 3 mln zł. Odcinek był realizowany w ramach  projektu „Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Miłomłyn (S7) – Olsztynek (S51)” współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt projektu – 2 199 770 556,62 PLN, kwota wydatków kwalifikowalnych – 1 383 727 684,49 PLN, dofinansowanie – 1 176 168,53181 PLN.

Budowa odcinka Miłomłyn – Ostróda Północ to kolejny etap budowy drogi ekspresowej  S7 łączącej Gdańsk, Warszawę i Kraków. W województwie warmińsko-mazurskim wybudowano już 80 km tej trasy na odcinkach: Elbląg – Pasłęk (13,7 km), Pasłęk – Miłomłyn (36,5 km) oraz Olsztynek – Nidzica (31,3 km), dzięki czemu czas podróży pomiędzy Elblągiem a Warszawą skrócił się o ok. 20 minut. Dwujezdniowy przekrój drogi przyczynił się też do wyeliminowania nieprawidłowych manewrów wyprzedzania oraz zwiększenia poziomu swobody ruchu. Dzięki dostępności do drogi jedynie poprzez węzły wyeliminowano ryzyko zdarzeń związanych z włączaniem się do ruchu takich jak, np. wymuszanie pierwszeństwa przejazdu.

W budowie znajduje się obecnie jeszcze 5 odcinków S7 o łącznej długości 52,5 km. Zakończenie  tych inwestycji planowane jest w przyszłym roku. W rezultacie na koniec 2017 roku cała droga S7 w województwie warmińsko-mazurskim będzie w klasie S.

Źródło: GDDKiA

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

GDDKiA gotowa do zimowego utrzymania dróg w sezonie 2021/2022

Kilka tysięcy osób będzie pracować w trakcie sezonu zimowego przy zwalczaniu śliskości i odśnieżaniu dróg …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *