czwartek , 13 czerwca 2024
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Kolor ma znaczenie – Lexus RX w łososiowym kolorze Sonic Copper w Lexus Trójmiasto

Gdy Lexus pokazał zdjęcia prasowe nowego modelu RX, zapewne każdy zwrócił uwagę na jego kolor! Sonic Copper to był zupełnie nowy lakier w palecie tej marki, a wspomniany SUV był pierwszym samochodem Lexus, który można zamówić w tej kolorystyce. Barwa ta należy do lakierów standardowych modelu RX i nie wymaga dopłaty. 

Sonic Copper to najnowszy lakier w palecie barw Lexusa. Jego pierwszą wersję można było podziwiać w 2018 roku na koncepcyjnym LF-1 Limitless, a potem trafił do seryjnych aut. Pierwszym modelem, w którym ten wariant kolorystyczny można wybrać, był nowy Lexus RX. Sonic Copper to jeden z zaledwie czterech kolorów, który jest dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia oraz z każdym rodzajem napędu w piątej generacji flagowego SUV-a.

Sonic Copper to kolejny efekt blisko 20-letniej pracy japońskich inżynierów Lexusa. Od 2003 roku marka nieustannie prowadzi badania nad nowymi kolorami nadwozia, koncentrując się na innowacyjnych technologiach lakierniczych, aby uzyskać jeszcze bardziej olśniewający i połyskujący efekt. Grupa 30 specjalistów w laboratorium Lexusa w Japonii bierze pod uwagę wszystkie aspekty procesu produkcyjnego, designu, a także nowinki z dziedziny samych lakierów. Wszystko po to, by wydobyć jeszcze większą głębię barw i jeszcze lepiej podkreślić detale elementów karoserii samochodów Lexusa.

Technologia tworzenia tego lakieru wykorzystuje fale dźwiękowe do rozprowadzania metalowych płatków zawieszonych w farbie w ciasne, jednolite struktury. Aluminium osadzane jest jako bardzo cienka para, a następnie dźwiękowo kompresowane. Spłaszczone płatki bardziej równomiernie odbijają światło, tworząc jeszcze lepsze wrażenie głębi barw, a także lepiej oddają krzywizny karoserii auta. Choć proces malowania auta w tej technologii jest bardziej wymagający, to proces suszenia jest szybki i energooszczędny.

Nakładane technologią soniczną lakiery Lexusa mają grubość około czterech mikronów. Dzięki temu aluminiowe płatki są bliżej siebie i zostały ułożone bardziej jednolicie. W przypadku dostępnego w nowym RX-ie lakieru Sonic Copper grubość ta waha się od zaledwie jednego do dwóch mikronów.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Kierująca BMW Serii 7 w Redzie rozbiła je o ścianę podziemnego garażu

W halach garażowych często dochodzi do drobnych kolizji – otarć czy stuknięć. Ale groźnie wyglądająca …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *