Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Kolor ma znaczenie – najnowszy Mercedes-Maybach S680 z lakierem za ponad 70 000 zł

Do salonu Mercedes-Benz Witman wjechał najnowszy Mercedes-Maybach w topowym wydaniu S680 z silnikiem V12. Od chwili wprowadzenia na rynek w 2015 r. na całym świecie dostarczono już ok. 60 000 egzemplarzy Mercedesa-Maybacha Klasy S. W 2019 r. model znalazł rekordową liczbę nabywców – było ich ok. 12 000. W Chinach zanotował wówczas dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży. Oprócz Państwa Środka głównymi rynkami zbytu limuzyny w ostatnich latach były: Rosja, Korea Południowa, USA i Niemcy. W Polsce wciąż jest to model niszowy, stanowiący marginalną część sprzedaży lokalnych dealerów. 

Maybach ma rozstaw osi o 18 cm większy niż w długiej wersji Klasy S.  Dodatkowa przestrzeń w całości przypada podróżującym z tyłu. Standardowe fotele Executive i pakiet szoferski sprawiają, że tylna część kabiny może być wygodnym miejscem do pracy lub odpoczynku. Ten samochód zaprojektowano z myślą o tych, którzy podróżują na tylnej kanapie.

Mercedes-Maybach Klasy S to klasyczna trójbryłowa limuzyna o długości prawie 547 cm. Wyróżniają ją m.in. charakterystyczna pokrywa silnika z chromowaną „płetwą” oraz typowa dla Mercedesa-Maybacha osłona chłodnicy z pionowymi, trójwymiarowymi listwami ozdobnymi. W chromowaną oprawę wlotu powietrza wkomponowano napis „MAYBACH”, a na słupkach C pojawiły się nieotwierane małe okna oraz emblematy marki Maybach. Tylne drzwi są wyraźnie szersze niż ma to miejsce w standardowej Klasie S.

Wnętrze ociekające luksusem i technologią

Wewnątrz Mercedes-Maybach Klasy S bazuje na wzornictwie kabiny Klasy S. Standardowe wyposażenie obejmuje 12,8-calowy centralny wyświetlacz OLED pełniący funkcję nowoczesnego centrum sterowania. Na życzenie dostępny jest 12,3-calowy wyświetlacz 3D dla kierowcy, z trójwymiarową prezentacją wskazań oraz efektem głębi.

Swoją premierę w Mercedesie-Maybachu świętuje adaptacyjne tylne oświetlenie, które w kilku względach odpowiada preferencjom pasażerów: oprócz jasności można regulować rozmiar i kierunek wiązki światła. Użytkownik ma również do dyspozycji szeroki zakres ustawień pomiędzy precyzyjnie skupionym oświetleniem przeznaczonym do pracy a rozproszonym światłem nadającym się do odpoczynku.

Na pokładzie nie brakuje przejawów „klasycznego” luksusu: tylne strony oparć przednich foteli zdobią obszerne wykończenia z wysokiej jakości drewna. Pasażer ma możliwość niezależnej regulacji siedziska i oparcia. Rozłożenie podnóżka zintegrowanego z przednim fotelem i elektrycznie wysuwanej podpórki nóg pozwala stworzyć ciągłą, wygodną powierzchnię do leżenia lub snu. W porównaniu z poprzednią generacją zakres regulacji podpórki zwiększono o ok. 50 mm. Kolejne nowości to funkcja masażu łydek oraz ogrzewanie karku i ramion dla pasażerów z tyłu. Na życzenie Mercedes-Maybach Klasy S może być wyposażony w Asystenta wnętrza MBUX dla pasażerów z tyłu. „Odgaduje” on liczne zamiary podróżujących – rozpoznaje kierunek spojrzenia i śledzi gesty rąk oraz mowę ciała, w zależności od sytuacji pomagając w automatyzacji obsługi funkcji pojazdu. Mercedes-Maybach Klasy S jest w stanie rozpoznać ruchy i gesty osób siedzących z tyłu za pomocą umieszczonych w podsufitce kamer laserowych 3D. Asystent wnętrza MBUX automatycznie „podaje” pas bezpieczeństwa, gdy rozpozna zamiar sięgnięcia po niego na podstawie ruchów rąk pasażera.

V12 jednak nie umarło!

Wariant S 680 4MATIC jest napędzany silnikiem V12 (M279) o pojemności 5980 ccm i generujący moc 612 Km oraz 900 Nm momentu obrotowego. Po raz pierwszy połączonym jest on z napędem na obie osie 4MATIC, który przekazywany jest przez przekładnię 9G-TRONIC.

Mercedes-Maybach S 680 4MATIC dostępny jest w cenie od 1 030 000 zł. Nie oznacza to jednak ostatecznej kwoty, jaką klient może pozostawić w salonie. Prezentowany egzemplarz, który został już sprzedany w Mercedes-Benz Witman ma kilka wyjątkowych opcji. Wśród nich najdroższą jest ekskluzywne malowanie.

Dwukolorowy lakier ze specjalną linią rozdzielającą za ponad 70 000 zł!

Na życzenie ekskluzywny design Maybacha można wzbogacić, zamawiając dwukolorowy lakier ze specjalną linią rozdzielającą, nakładany ręcznie zgodnie z najwyższymi kryteriami jakości. Zanim taki egzemplarz powróci z niestandardowej lakierni do normalnego procesu produkcyjnego, może minąć nawet tydzień.

Proces lakierowania dwukolorowego Mercedesa-Maybacha Klasy S rozpoczyna się w ramach regularnej produkcji. W lakierni cała karoseria jest automatycznie i elektrostatycznie pokrywana warstwą lakieru w kolorze, który ostatecznie ozdobi dolną część karoserii, a na to położona zostaje jeszcze warstwa lakieru bezbarwnego.

Następnie karoseria trafia do niestandardowej lakierni, gdzie jest ręcznie szlifowana aż do zmatowienia. Po dokładnym oczyszczeniu następuje pierwszy, szczególnie wymagający etap pracy: maskowanie. Ponieważ projektanci nie wyznaczyli linii rozdzielającej pomiędzy górnym i dolnym lakierem – na przykład w postaci wnęki lub pod listwą ozdobną, niezbędne jest niezwykle precyzyjne malowanie ręczne. Do nałożenia zaledwie czteromilimetrowej linii rozdzielającej oba odcienie służy specjalna taśma klejąca z odpowiednią szczeliną.

I jeszcze ciekawostka: przed maskowaniem linii rozdzielającej drzwi samochodu są obciążane ciężarkami. Ma to na celu zasymulowanie efektu późniejszego montażu okien oraz instalacji, paneli wykończeniowych, głośników i innych elementów wyposażenia. Obciążenie drzwi gwarantuje, że linia rozdzielająca przebiegająca wzdłuż samochodu będzie znajdować się później dokładnie na tej samej wysokości.

Maskowane są wszystkie powierzchnie, które później zachowają dolny kolor– włącznie z wewnętrznymi profilami, np. drzwi lub nadkoli, nawet jeśli później zostaną tam zamontowane elementy wykończeniowe.

W następnym etapie odsłonięte części karoserii są lakierowane całkowicie ręcznie. Pneumatycznie rozpylany lakier nanoszony jest w taki sposób, aby wyglądał jak po malowaniu elektrostatycznym – to ważne, bowiem montowane później dodatkowe elementy, np. zderzaki, muszą dokładnie pasować do wykończenia farby. Zanim nowy podkład całkowicie wyschnie, ostrożnie usuwa się taśmę maskującą bez uszkadzania krawędzi. Cała karoseria zostaje następnie pokryta nową warstwą lakieru bezbarwnego. Musi to nastąpić w bardzo krótkim czasie, tak aby krawędzie na łączeniu warstw farby „zlewały się” ze sobą i nie były później wyczuwalne w dotyku– w przeciwieństwie do konkurencji, gdzie linia podziału jest namalowana. Jeśli eksperci z niestandardowej lakierni nie są usatysfakcjonowani efektem, cała karoseria jest ponownie szlifowana, lakier zostaje powtórnie wykończony, a później znów zyskuje warstwę „klaru” (lakieru bezbarwnego).

Gama dwukolorowych wersji Mercedesa-Maybacha Klasy S obejmuje łącznie 10 kombinacji; ich dobór bazuje na tym, czy górna warstwa jest w stanie w pełni „przykryć” odcień dolnej części karoserii.

Dopłata do koloru MAYBACH two-tone – MANUFAKTUR biel diamentu BRIGHT oraz Czerń obsydianu wynosi 70 568 zł. Prezentowany na zdjęciach ma egzemplarz ma do tego kute obręcze kół MAYBACH 20” za 23 429 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Policjanci pojechali na interwencję, podczas której pomogli wymienić oponę

Służyć i pomagać. Policjanci z gdyńskiej drogówki pojechali na ul. Jana z Kolna, gdzie według …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *