Paint to Sample to indywidualna i specjalna usługa dla klientów Porsche, którzy chcą odróżnić swój wymarzony egzemplarz od innych takich samych modeli. W efekcie powstają samochody o niezwykłych barwach. “Jedenastka” w kolorze Rubystar z tej gamy, zaparkowała właśnie w salonie Porsche Approved Sopot. Samochód wyceniony jest na ponad 950 000 zł, a jego pierwszy właściciel za wspomniany kolor lakieru dopłacił 45 297 zł.
Prezentowany egzemplarz pochodzi z polskiego salonu i został wyprodukowany w 2021 roku. legitymuje się przebiegiem nieco ponad 20 000 kilometrów.
Indywidualny lakier Rubystar podchodzący z opcji Paint to Sample to specyficzny fiolet. Porsche Exclusive Manufaktur oferując tego typu malowanie rozszerza swoją gamę specjalnych kolorów nadwozia. Wcześniej, program ten nazywał się Custom Color.
Obejmuje on predefiniowane kolory, które zostały już technicznie zatwierdzone przez specjalistów od lakierów Porsche. Przykłady obejmują Maritime Blue, Rubystar i Mint Green. Te kolorowe wybory z lat 90-tych cieszą się wśród fanów Porsche statusem kultowym. W przeszłości oferowano je już w 911 (Typ 964). W ramach wzmocnionej strategii indywidualizacji Porsche legendarne odcienie lakieru świętują teraz powrót. Dzięki Paint to Sample aktualne modele Porsche można pomalować w te przyciągające wzrok klasyki.
Asortyment jest bardzo zróżnicowany i zależy od serii modeli i lokalizacji produkcji. W przypadku serii 911 i 718 do wyboru jest ponad 100 dodatkowych kolorów lakieru. Dla modeli Panamera, Macan i Cayenne dostępnych jest ponad 50 opcji, a kolejne 65 kolorów uzupełnia gamę dla klientów Taycan. Farbę na próbkę można zamówić w ramach nowych konfiguracji pojazdu w Centrach Porsche. Taki wybór wydłuża czas realizacji dostawy o około trzy miesiące w porównaniu ze standardowymi kolorami.
To nie koniec – Twój niepowtarzalny, wymarzony kolor na Twoje życzenie – Paint to Sample Plus
Jeśli standardowa gama kolorystyczna oraz ta indywidualna z “Paint to Sample” niezadowoli klienta, można pójść o jeszcze jeden krok dalej. Procedura jest następująca: klient przekazuje do Porsche Centrum próbkę pożądanego koloru – może to być ulubiona koszula, szalik, a nawet kolor lakieru do paznokci. Ta próbka jest następnie wysyłana do Porsche AG, gdzie dla każdego wniosku przeprowadzana jest osobna kontrola wykonalności, która może potrwać kilka miesięcy w zależności od wymaganej pracy.
Koloryści Porsche tworzą na jej podstawie recepturę, a eksperci opracowują odcień na podstawie dostępnych składników lakieru. Następnie, w kilku rundach, kolor jest przygotowywany tak, aby odpowiadał próbce w różnych źródłach światła, takich jak światło dzienne lub sztuczne. Następnie sprawdza się wykonalność koloru w warunkach produkcyjnych na karoserii i częściach dobudowanych. Niezbędne jest również określenie grubości warstwy, co umożliwia stabilne, powtarzalne i bezbłędne malowanie. Przed pomalowaniem pojazdu klienta, kolor jest nakładany na karoserię testową. Jeśli okaże się, że żądanego odcienia nie można zrealizować zgodnie ze zwyczajowymi standardami jakości, Porsche poniesie koszty testu wykonalności.
Przykładowe ceny za kolor na życzenie PTS Plus to: 90 594 zł dla większości wariantów 911 i 718 oraz 101 612 zł dla 718 klasy GT oraz 911 Turbo (S) i klasy GT.