Strona główna / Wiadomości / MOTO Infrastruktura / Komplet umów na budowę S7 między Płońskiem a Warmińsko-Mazurskiem
Fot. GDDKiA

Komplet umów na budowę S7 między Płońskiem a Warmińsko-Mazurskiem

W Płońsku podpisano umowy na dwa odcinki drogi ekspresowej S7 na Mazowszu o łącznej długości 35,7 km. Są to Strzegowo – Pieńki (22 km) i Pieńki – Płońsk (13,7 km). To ostatnie dwa z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego przygotowywanych do przebudowy przez olsztyński oddział GDDKiA. W grudniu ubiegłego roku podpisane zostały umowy na pozostałe dwa odcinki.

Wykonawcą obu odcinków jest konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., które wybuduje odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, a odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł. Na obu zadaniach wykonawca zadeklarował 34-miesięczny okres wykonania robót oraz 10-letnią gwarancję jakości wykonanych prac. Planowany termin zakończenia obu kontraktów to 12 maja 2021 r.

Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”.  Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania.

Inwestycja polegać będzie na budowie drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach kontraktu powstaną węzły:  „Mława Północ”, „Mława Południe”, „Modła”, „Żurominek”,  „Strzegowo Północ”, „Strzegowo Południe”, „Glinojeck”, „Pieńki Rzewińskie”, „Dłużniewo”.

Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA

Podstawowe dane techniczne projektowanej drogi S7:

  • klasa drogi – S
  • prędkość projektowa – 100 km/h
  • nośność – 11,5 t/oś
  • całkowicie ograniczona dostępność
  • dwie jezdnie o szerokości po 7,0m
  • pas rozdziału o szerokości 12,0m
  • obustronny pas awaryjny o szerokości 2,5m
  • jezdnie serwisowe dla zachowania ciągłości powiązań i obsługi lokalnej

Inwestycja jest przewidziana do współfinansowania ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Źródło: GDDKiA

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Moto3m TV] Użytkowa nowość w gamie Toyoty: nowa ProAce City Verso w Toyota Walder Chwaszczyno

W gamie marki Toyota debiutuje nowy, użytkowy model ProAce. Konstrukcyjnie samochód jest bliźniakiem Citroen’a Berlingo, ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *