Od 12 października 2018 roku, za sprawą nowego rozporządzenia Unii Europejskiej, wprowadzone zostaną nowe oznakowania paliw na stacjach benzynowych. Ma to ujednolicić sposób tankowania w całej Europie i zminimalizować ryzyko pomyłek zatankowania niewłaściwego paliwa.

Nowe oznaczenia pojawią się na wszystkich stacjach benzynowych – zarówno na dystrybutorach jak i pistoletach. Ponadto do nowego oznakowania będą musieli się dostosować również producenci samochodów, stosując stosowne naklejki na klapkach wlewu paliwa.
Nowe oznakowanie początkowo stosowane będzie jako dodatkowe i nie zastąpi ono od razu znanych od lat skrótów ON i Pb. Nalepki na dystrybutorach będą mieć przynajmniej 30 mm średnicy, a te na pistoletach i wlewach paliwa przynajmniej 13 mm.

Nowe oznaczenia w praktyce
Dla benzyny będzie to E5, E10 i E85. Oznaczenia będą przedstawione w kółku. Litera E to skrót od etanolu, a liczba obok to maksymalna procentowa zawartość etanolu w paliwie zalecana do użycia w pojeździe, np. E10 (benzyna zawierająca do 10 proc. etanolu).
Dla oleju napędowego – B7, B10 i XTL. Oznaczenia będą przedstawiane w kwadracie. „B” oznacza biodesel, liczba obok litery to maksymalna ilość biodesla dopuszczalna w danym pojeździe. XTL to nierafinowany olej napędowy, czyli wytwarzany z surowców odnawialnych lub kopalnych innych niż ropa naftowa
Dla paliw gazowych – H2, CNG, LPG i LNG. Oznaczenia będą przedstawiane w rombie. H2 to wodór, CNG to sprężony gaz ziemny, LNG to skroplony gaz ziemny a LPG to gaz płynny.
Nowe etykiety pojawią się we wszystkich 28 państwach członkowskich Unii Europejskiej, krajach EOG (t.j. Islandii, Liechtensteinie i Norwegii), jak również Macedonii, Serbii, Szwajcarii i Turcji, które należą do CEN i w związku z tym powinny stosować normy CEN.