Ikoniczny, stylowy i miejski. MINI w swojej najbardziej prawilnej wersji – czyli „hatch” doczekał się liftingu. Zmiany chociaż widoczne są na pierwszy rzut oka, to jednak nie dla wszystkich. Trzeba bowiem dobrze znać ten model aby dostrzec zmiany. Zaszły one równolegle w MINI w wydaniu 3d, 5d oraz Cabrio.
Nowoczesne wydanie kultowego MINI obecne jest już na rynku od ponad 20 lat. Samochód doczekał się III generacji i kilku liftingów. Najnowsze wydanie jest już dostępne w trójmiejskim salonie MINI Zdunek.
Stylistycznych zmian jest wiele, ale nie są one radykalne. Przód zdominowany jest przez charakterystyczną atrapę chłodnicy, której sześciokątne obramowanie zajmuje teraz znacznie więcej miejsca. W miejscu świateł pozycyjnych występują szeroko rozstawione pionowe wloty powietrza, które służą jako otwór dla zasłon powietrznych optymalizujących właściwości aerodynamiczne. Centralna listwa zderzaka, która pełni również funkcję uchwytu tablicy rejestracyjnej, teraz nie jest już w kolorze czarnym, lecz w kolorze karoserii.
Z boku pojawiły się ozdobniki w nowej stylistyce, a pas tylny, zyskał diodowe lampy tylne z motywem Union Jack, które są w wyposażeniu standardowym. Z kolei tylne światło przeciwmgielne jest teraz zintegrowane w pasie tylnym jako wąski moduł diodowy.
Ważną nowością jest także innowacyjny w skali świata sposób polakierowania dachu: Multitone Roof. Ma on gradient kolorów od odcienia San Marino Blue, przez Pearly Aqua, aż po Jet Black. Jest on realizowany przy użyciu nowej techniki lakierowania i rozciąga się od obramowania przedniej szyby aż po sam tył. Do lakierowania wykorzystywana jest technika „mokre na mokre”, podczas której nanosi się po kolei trzy kolory. Ten znany jako Spray Tech proces lakierowania jest w pełni zintegrowany w zmechanizowanym procesie produkcji w brytyjskich zakładach MINI w Oksfordzie.
Zmiany wizualne to także nowe lakiery i obręcze kół ze stopów lekkich.
Wewnątrz zmiany objęły nową stylistykę powierzchni wewnętrznych i wylotów powietrza. Nowe są także kierownice, które po raz pierwszy mogą być opcjonalnie podgrzewane. Również pokładowe multimedia zyskały odświeżenie – centralny zestaw wskaźników ma nowe obramowanie w błyszczącym kolorze Piano Black.
Techniczne zmiany to między innymi adaptacyjny układ jezdny, który zyskał amortyzację o selektywnej częstotliwości, po raz pierwszy dostępny elektryczny hamulec postojowy, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go oraz system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu i światłom na złą pogodę.
Nowe MINI w wersji 3d dostępne jest od 79 700 zł. Odmiana 5d jest o 10 000 zł droższa, z kolei model elektryczny to wydatek minimum OD 139 900 zł.