środa , 28 września 2022
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Baner_Cupra_Plichta_marzec_2022
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Baner_Cupra_Plichta_marzec_2022
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_S90
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_S90
moto3m_KIA_750x200
previous arrow
next arrow

Legenda powraca! Dni Otwarte nowego Mercedesa SL w Mercedes-Benz BMG Goworowski

Mercedes-Benz SL to pewnego rodzaju symbol tej marki. Od wielu lat ikoniczny roadster reprezentował to co najlepsze dla tej marki i stał się kultowym modelem, który wywołuje należyty szacunek na całym globie. Teraz do salonów wjeżdża jego najnowsze wcielenie. Przed nim – trudne zadanie. Ma bowiem być nie tylko nową legendą, ale co więcej, zastępuje kilka innych modeli. 

Nowy SL od teraz będzie najbardziej luksusowym i najbardziej sportowym modelem marki Mercedes-Benz z otwartym nadwoziem. W zamyśle zarządców stuttgarckiej marki zastępuje on również Klasę S Cabriolet i AMG GT z otwartym nadwoziem. Mamy więc 3 w 1. Pojawiają się także pierwsze „przecieki” informacji, że SL dostępny będzie także w luksusowym wydaniu spod znaku Mercedes-Maybach.

SL obchodzi w tym roku swoje okrągłe urodziny: dokładnie 70 lat temu w Stuttgarcie światło dzienne ujrzał wyścigowy samochód sportowy 300 SL. Oznaczony wewnętrznie jako W 194 zapewnił Mercedesowi szereg sukcesów w najważniejszych wyścigach świata. W 1954 r. zadebiutował produkcyjny sportowy model 300 SL z serii W 198, z uwagi na swoje niezwykłe drzwi zwany „Gullwingiem”. Kolejnymi kamieniami milowymi w historii SL-a były: Pagoda W 113 (1963-1971), wiecznie młody typoszereg R 107 (1971-1989) oraz jego następca R129 (1989-2001).

Najnowsza generacja SL-a została opracowana całkowicie niezależnie przez inżynierów Mercedes-AMG. Na początku w sprzedaży debiutują dwa poziomy mocy 4,0-litrowego silnika V8 biturbo AMG. Jednostki są składane w całości ręcznie w siedzibie firmy w Affalterbach, zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. Topowy wariant SL 63 4MATIC+ rozwija moc 585 KM i maksymalny moment obrotowy 800 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu tylko 3,6 s, a prędkość maksymalna to 315 km/h. Jednostka SL 55 4MATIC+ generuje moc 476 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Sprint od zera do 100 km/h trwa tu 3,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 295 km/h.

Obie odmiany są standardowo wyposażone w przekładnię AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. Standardem w obu wersjach V8 jest też napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią. Po raz pierwszy seryjny model Mercedes-AMG otrzymuje wielowahaczowe przednie zawieszenie z pięcioma wahaczami umieszczonymi w całości wewnątrz obręczy. Taka architektura znacząco poprawia kinematykę osi. Z tyłu za kontrolowanie kół również odpowiada konstrukcja 5-wahaczowa.

SL 55 4MATIC+ korzysta z nowo opracowanego stalowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL z aluminiowymi amortyzatorami i lekkimi sprężynami. Opcjonalnie wersja ta występuje z innowacyjnym zawieszeniem AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną, hydrauliczną stabilizacją przechyłów, które należy do standardowej specyfikacji SL 63 4MATIC+.

Po raz pierwszy w długiej historii modelu SL wersje V8 są standardowo wyposażone w aktywną tylną oś skrętną (HAL). W zależności od prędkości jazdy tylne koła skręcają się w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) lub w tym samym (powyżej 100 km/h), co przednie.

„Handcrafted in Bremen”: nowy SL powstaje w najbardziej wysuniętej na północ niemieckiej fabryce Mercedesa.

Nowy SL, podobnie jak jego poprzednik, zjeżdża z linii produkcyjnej w fabryce Mercedes-Benz w Bremie. To pierwszy pojazd opracowany w całości przez Mercedes-AMG, który będzie produkowany w tamtym miejscu. Zastosowanie automatycznie sterowanych pojazdów (AGV) zapewnia dostawę materiałów wprost na linie montażowe. Najnowocześniejszą technologię wykorzystuje się również na stanowisku „zaślubin”, gdzie nadwozie łączy się z silnikiem V8 dostarczanym „just in time” z Affalterbach.

Ceny nowego SL w wersji SL 55 4MATIC+ rozpoczynają się od 812 200 zł. Za odmianę SL 63 4MATIC+ trzeba wyłożyć minimum 959 800 zł.

Dni Otwarte w BMG Go witowski trwają od 20 do 21 września. W salonie ponadto eksponowane są modele SLS AMG Roadster, AMG GT Black Series oraz m.in. C63 S Final Edition, a także Mercedes-Maybach GLS600.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Kolejny raz zablokowali klasykami restaurację McDonald’s w Pruszczu Gdańskim!

Klasyczne blokowanie restauracji McDonald’s w Pruszczu Gdańskim to cykliczna impreza z zabytkową motoryzacją. Co roku …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.