wtorek , 14 stycznia 2025
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Lista TOP25 dealerów aut używanych 2019: Plichta na podium, Zdunek na 10-tym miejscu

Firmy DCG Dealer Consulting oraz Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR zaprezentowały kolejną listę TOP25 największych dealerów aut używanych. Na najwyższym miejscu podium znalazła się Grupa Plichta. Co ciekawe, firma dopiero debiutuje na tej liście i od razu zajmuje pierwsze miejsce.

W poprzednich edycjach listy, firma nie była klasyfikowana z uwagi na braki danych dotyczących sprzedaży. W 2019 roku Grupa sprzedała aż 4 675 samochodów, co daje jej pierwsze miejsce w tym rankingu.

Na 10-tym miejscy zestawienia znalazła się, także wywodząca się z Trójmiasta, Grupa Zdunek. Firma w minionym roku sprzedała 1 912 używanych samochodów, to 18,83% więcej niż w 2018 roku co pozwoliło jej zyskać jedną pozycję (z 11 na 10).

Obie firmy z Trójmiasta odnotowały taki sam wskaźnik sprzedaży samochodów używanych, względem nowych, który wynosi 0.35.

Ponadto, w rankingu znalazły się trzy firmy, które nie pochodzą z Trójmiasta, ale posiadają tutaj swoje filie. Jest to Emil Frey Polska, z wynikiem 4 629 samochodów i wzrostem o 50,15% (właściciel m.in. Bawaria Motors Gdańsk i CityMotors Gdańsk), Auto Lellek Group (Porsche Centrum Sopot), które sprzedało 1 473 samochody (+34,4%) oraz Grupa Chodzeń (właściciel Toyota Carter Gdańsk) z wynikiem 1 457 aut (+25,71%).

Sprzedaż samochodów używanych ma coraz większe znaczenie w działalności biznesowej autoryzowanych dealerstw. Trend ten zapewne nie tylko się utrzyma, ale jeszcze przyspieszy. Organiczny rozwój i praca nad profesjonalizacją działu pojazdów używanych to jedno. Druga rzecz to prognozowana spadająca sprzedaż aut nowych. Jeszcze dwa miesiące temu eksperci wiązali ją głównie z wytycznymi w zakresie emisji CO2 czy naturalnym cyklem koniunktury. Teraz doszła radykalna terapia szokowa związana z epidemią koronawirusa, która na razie niemal zatrzymała sprzedaż samochodów nowych, a w ujęciu rocznym przełoży się zapewne na bardzo duży spadek w tym segmencie – podsumowuje IBRM Samar.

Całą listę możesz zobaczyć: TUTAJ

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Zamknięcie mostu Siennickiego w Gdańsku. Jaka organizacja ruchu samochodów?

Most Siennicki w Gdańsku musi zostać całkowicie zamknięty. Badania ekspertów z Politechniki Gdańskiej wykazały, że …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *