poniedziałek , 2 grudnia 2024
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Shutterstock

Lokalna motoryzacja w obliczu koronawirusa. Jakie zmiany zaszły w branży?

W całym kraju, każda z rynkowych branż, dostosowuje się do nowej dla niej sytuacji. Na epidemię koronawirusa odpowiada także branża motoryzacyjna. Zarówno w ujęciu bardzo lokalnym, jak i tym ogólnokrajowym. Co wokół COVID-19 robi branża motoryzacyjna? 

Giganty w walce z wirusem

Najwięksi, czyli koncerny paliwowe, nie pozostały obojętne na aktualną sytuację w kraju. PKN Orlen zamyka punkty restauracyjne na wszystkich swych stacjach paliw i ogranicza ofertę gastronomiczną do hot dogów, zapiekanek, kawy i herbaty. Oferta sklepowa, w tym pakowane kanapki, pozostaje bez zmian. Rekomendowane jest spożywanie dostępnych produktów poza budynkiem stacji.

Koncern przypomina także, że na wszystkich stacjach ORLEN w Polsce płatności za paliwo można dokonywać za pomocą aplikacji mobilnej ORLENpay bezpośrednio przy dystrybutorze, bez konieczności wchodzenia na stację. Przy dystrybutorach znajdują się foliowe rękawiczki – zaleca się ich użycie podczas tankowania.

Fot. PKN Orlen

Polski Koncern Naftowy rozpoczął już produkcję i dostawy płynu do dezynfekcji rąk. Pierwsze partie produktu trafią do Agencji Rezerw Materiałowych. Wkrótce będą one także dostępne na stacjach benzynowych.

Grupa LOTOS z kolei, za pośrednictwem Fundacji LOTOS, zadeklarowała przekazanie 5 milionów złotych na walkę z koronawirusem. Pomoc ma polegać m.in. na zakupie sprzętu szpitalnego.

Salony samochodowe

Salony i warsztaty samochodowe, póki co pozostają otwarte. Niektóre z nich zmieniły godziny funkcjonowania, a wszystkie zachęcają do ograniczenia wizyt, oferując usługi serwisowe w systemie “door-to-door”, gdzie to doradcy serwisowi odbierają i odwożą samochody po serwisie do klientów.

Wprowadzono także system “dobrych manier” w obliczu zagrożenia. Zalicza się do nich np. zakaz podawania rąk na przywitanie oraz pożegnanie, zachowanie bezpiecznej odległości (1.5 metra) podczas rozmowy z pracownikami salonów. Zaleca się także korzystanie z płatności bezgotówkowych. Ponadto, przy salonowych recepcjach pojawiły się płyny do dezynfekcji rąk.

Większość firm, zrezygnowała także z możliwości odbywania jazd testowych samochodami.

Także firmy wynajmujące pojazdy wprowadziły specjalne, dodatkowe procedury dezynfekcyjne.

Imprezy i zloty motoryzacyjne

Wszelkie spotkania w których udział bierze kilkanaście i więcej osób nie są teraz wskazane, w związku z tym tymczasowo wstrzymano wszystkie tego typu inicjatywy. Dotyczą one zarówno wielkich wydarzeń – jak otwarcie sezonu klasycznej motoryzacji, jak i bardziej kameralne wydarzenia, na przykład szkolenia w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy w Pszczółkach.

Fot. Ministerstwo Zdrowia

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Japoński wieczór w Mazda BMG Goworowski i premierowy pokaz CX-80

W czwartkowy wieczór, blisko setka gości spotkała się w gdańskim salonie Mazda BMG Goworowski, aby …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *