niedziela , 17 października 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow
Fot. LOTOS

LOTOS testuje szybsze płatności na stacjach LOTOS na autostradach A1 i A2

Na trasie Warszawa-Gdańsk, przy autostradach A1 i A2, LOTOS umożliwia klientom dokonanie płatności za paliwo już przy dystrybutorze. Testowane rozwiązanie zmniejszyło kolejki na wybranych stacjach paliw. Pomysł mobilnych stanowisk kasowych przy dystrybutorach powstał po analizie zachowań klientów i charakterystyki sprzedaży na stacjach autostradowych.

– Zdefiniowaliśmy tzw. wąskie gardła, jakie powstają na całej ścieżce obsługi klientów, począwszy od wjazdu na teren MOP (tzw. Miejsce Obsługi Podróżnych). – mówi Krzysztof Zwierzycki, szef biura sieci stacji własnych, LOTOS Paliwa – Spotkaliśmy się z wieloma pozytywnymi komentarzami klientów. Jesteśmy przekonani, że mobilne kasy przy dystrybutorach pomogły nam obsłużyć większą liczbę klientów. Z pewnością przyczyniły się do pobicia tego lata kilku rekordów sprzedażowych. – zapewnia K. Zwierzycki.

Doświadczenia, jakie LOTOS zbiera operując na 20 tego typu stacjach w Polsce pokazują, iż na stacjach autostradowych – najczęściej w sezonie letnim – znacząco wzrasta sprzedaż paliwa. Część kierowców i pasażerów spędza jednak więcej czasu na terenie stacji, robiąc zakupy w sklepie, spożywając posiłek czy korzystając z toalety. W tym czasie samochody czasami nadal stoją przy dystrybutorach. Powoduje to tworzenie się kolejek samochodów oczekujących na podjechanie do dystrybutora.

Umożliwienie klientom dokonania płatności za paliwo już przy dystrybutorze i zaproszenie do budynku stacji dopiero po przeparkowaniu pojazdu ma dwie zasadnicze zalety. Przyśpiesza cały proces obsługi, zapobiega ewentualnej rezygnacji z zakupów i odjazdu w dalszą drogę przez klientów, którym najbardziej zależy na czasie.

Fot. LOTOS
Fot. LOTOS

Testy stanowiska szybkiej obsługi prowadzone są na stacjach MOP: Brwinów Północ, Krzyżanów Wschód i Malankowo Wschód.

LOTOS pracuje nad kolejnymi udogodnieniami dla klientów w zakresie płatności mobilnych, aby zapewniać szybszą i bardziej sprawną obsługę.

MOP (tzw. Miejsce Obsługi Podróżnych) to teren wydzielony w pasie drogowym autostrad i dróg ekspresowych, wyposażony w parking oraz w infrastrukturę zapewniającą komfort i odpoczynek podróżnym. Na części z nich znajdują się dodatkowo duże i znakomicie wyposażone stacje paliw, z szerokim wachlarzem usług. Tym o najwyższym standardzie, GDDKiA przypisuje tzw. trzecią kategorię. To odpowiednik pięciu gwiazdek w hotelach.

LOTOS to wicelider w segmencie stacji typu MOP na terenie Polski. Obecnie, z kompleksowej oferty sieci LOTOS korzystają kierowcy podróżujący autostradami A1, A2, A4, A6 i drogami ekspresowymi S3 czy S7. Każdy z obecnie działających dwudziestu obiektów oferuje pełną gamę paliw bezpośrednio z gdańskiej rafinerii Grupy LOTOS oraz własną gastronomię, przestronne parkingi, toalety, prysznice, świetnie zaopatrzone sklepy, odkurzacze samochodowe i kompresory.

Warto również przypomnieć, że w 2017 r. LOTOS wygrał postępowanie organizowane przez GDDKiA na kolejne cztery inne obiekty powstające przy drodze ekspresowej S3 i S7: MOP Kochlice Zachód (woj. dolnośląskie), MOP Kochlice Wschód (woj. dolnośląskie), MOP Mała Holandia (woj. pomorskie) i MOP Pawliki (woj. warmińsko-mazurskie).

Źródło: LOTOS

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Asfalt LOTOSU redukujący smog ma trafić na drogę w pow. ostródzkim

LOTOS Asfalt i Samorząd Powiatu Ostródzkiego chcą zbudować doświadczalny odcinek drogi z asfaltem redukującym smog. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *