wtorek , 14 stycznia 2025
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Mat. prasowe

Łożyska Piasty

Wiesz, że regularne wykonywanie konserwacji zapobiegawczej pojazdu ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia bezpiecznej jazdy. I w zasadzie niemożliwe jest rozwiązanie tego problemu, nie wspominając o układzie hamulcowym. Można go uznać za jeden z najważniejszych elementów pod względem bezpieczeństwa.

Przygotowaliśmy serię wskazówek, które dodatkowo zoptymalizują Twoją pracę i przyczynią się do jak najlepszego utrzymania piast kół. Sprawdź wszystko w następnym artykule!

Jak działa łożysko piasty

Odpowiada za toczenie kół pojazdu, czyli sprawia, że ​​przegub CV przenosi odpowiedni moment obrotowy na koła i wprawia go w ruch.

Jednak ten element można przymocować za pomocą nakrętek i śrub do bębna hamulcowego, tworząc jedną solidną i zwartą część.

Duże firmy produkują piasty kół ze stali kutej, która jest stopem metalicznym, który wyróżnia się wysoką wytrzymałością, w przeciwieństwie do żeliwa. Pod względem jakości istnieje duża różnica między tymi dwoma materiałami.

Kiedy wymienić łożyska piasty

Głośny hałas na kołach – może być charakterystycznym znakiem, że coś nie idzie dobrze. Powszechne jest, że problem dotyczy łożysk. Uszkodzenie mogło być spowodowane brakiem smarowania, może dojść do uszkodzenia łożyska.

Wibracje – wibracje pogarszają się wraz ze wzrostem prędkości samochodu. Piasty kół, które mają problem, mogą pomylić diagnozę z ewentualnym problemem wyważenia koła. Tutaj znowu, nośność może być złoczyńcą.

Drgania pedału hamulca – jeśli hamulec zacznie wibrować, może to również wskazywać na problemy z piastą koła. Istnieją zestawy łożysk piast SKF z wbudowanym czujnikiem ABS, które oferują świetną wydajność.

Poluzowanie podczas podnoszenia pojazdu w celu naprawy, zauważyłeś, że zespół opona / koło ma luz; może to oznaczać uszkodzenie piasty koła.

W przypadku zauważenia wibracji w pedale może pojawić się wątpliwość, czy problem tkwi w tarczy – która może być wygięta – czy w piaście. W celu postawienia dokładnej diagnozy należy mocno zamocować tarczę na piaście za pomocą dwóch śrub koła.

Jak działa wbudowany czujnik ABS w piaście

Obecnie ABS to kolejny system, który jest częścią pakietu technologicznego pojazdów, który ewoluował i ma ogromne znaczenie. Innymi słowy, pozwala kierowcy, w sytuacji silniejszego hamowania, na kontrolę nad pojazdem i jego trajektorią. Od samego początku ABS uratował życie niezliczonym ludziom, a także zmniejszył ryzyko śmiertelnych wypadków.

Kiedy mówimy o pokoleniach łożyskowych, wiele osób może pomyśleć, że pierwsza generacja jest przestarzała w stosunku do trzeciej. Jednak myślenie w ten sposób jest błędem. Pokolenia rozwijały się, aby sprostać wymaganiom rynku w odniesieniu do modeli pojazdów, ponieważ każdy z nich wymaga określonych komponentów, aby mogły prezentować swoje maksymalne osiągi.

Którzy producenci produkują piastę ze zintegrowanym czujnikiem ABS

Istnieje kilka firm oferujących piasty z czujnikami ABS, takie jak:

• Dorman

• DuraGo

• GMB

• Mevotech

• MOOG

• Raybestos

• SKF

• TIMKEN

• NSK

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Dywaniki samochodowe – jak wybrać idealne do swojego auta?

Dla wielu kierowców czystość samochodu to kwestia nie mniej ważna niż jego osiągi czy stan …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *