MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Luksusowo i elegancko. Nowa limuzyna DS9 premierowo w DS Zdunek Trójmiasto

Premiera zupełnie nowej limuzyny na rynku motoryzacyjnym to obecnie wydarzenie wyjątkowe. W świecie zdominowanym przez SUV’y i crossover’y DS Automobiles, francuski producent awangardowych i ekskluzywnych samochodów, proponuje luksusową limuzynę segmentu E. DS9 to typowy sedan, którego projekt ukierunkowany jest na komfort, wygodę i prestiż. Premierowy pokaz na Pomorzu odbywa się w salonie DS Zdunek Trójmiasto i potrwa do 5 maja. 

Projekt DS9 oparty jest na nowej wersji platformy EMP2 (EMP2 V2.3), na której wcześniej zaprojektowano już między innymi Ds7 Crossback i Peugeot’a 508. Na potrzeby tej luksusowej limuzyny Premium została ona jednak przeprojektowana. Zastosowano między innymi wygłuszenie przegrody czołowej i specjalne metody izolacji dźwiękowej dla zapewnienia jak najwyższego komfortu. Ponadto zwiększona została sztywność całej konstrukcji.

Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Limuzyny z segmentu E są obecnie stosunkowo rzadko wybierane przez klientów -ich miejsce często zajmują SUV’y. Tym bardziej cieszy, że francuzi powrócili do swoich tradycji, oferując model tego typu. Kontynuuje on tradycje, które ostatnio reprezentowane były przez modele XM oraz C6 od Citroëna.

DS9 cechuje duża przestrzeń wewnątrz, świetne materiały wykończeniowe i udogodnienia dla pasażerów podnoszące komfort, takie jak np. funkcje podgrzewania, wentylacji i masażu wszystkich 4 miejsc, a także możliwość regulacji przednim fotelem pasażera z poziomu tylnej kanapy. DS9 z łatwością podoła funkcji reprezentacyjnej limuzyny dla prezesa firmy czy prezydenta miasta, ale nie będzie przy tym kłuć w oczy, jak miałoby to miejsce w przypadku “świętej, niemieckiej trójcy”: Audi, BMW lub Mercedesa.

Napęd czysto benzynowy lub hybrydowy

Aktualnie w ofercie dostępne są dwa zespoły napędowe: wersja hybrydowa plug-in E-TENSE 225 z napędem na przednią oś oraz wersja benzynowa PureTech 225. Obie wersje silnikowe zasila motor benzynowy 1.6, który współpracuje z automatyczną skrzynią biegów. Gama zostanie wkrótce uzupełniona o kolejną wersję hybrydową plug-in E-TENSE 250 o zwiększonym zasięgu oraz topową odmianę hybrydową plug-in E-TENSE 360 z napędem 4×4.

Przy projektowaniu odmiany DS 9 E-TENSE 4×4 360 wykorzystano doświadczenia i tytuły zdobywane od 2018 roku w Formule E. Samochód będzie wyposażony w inteligentny napęd na wszystkie koła, a zasilać go będą dwa silniki elektryczne o mocy 110 i 113 KM oraz silnik PureTech o mocy 200 KM. Łącznie da to moc 360 KM i maksymalny moment obrotowy 520 Nm. Wyróżnikiem tej wersji będą czarne zaciski hamulcowe z logo DS Performance i oryginalne 20-calowe obręcze kół MUNICH.

Prezentowany w salonie DS Zdunek Trójmiasto egzemplarz, to samochód z tak zwanego parku prasowego. Od kilkunastu dni odwiedza on salony marki DS w całym kraju. Gdańsk jest ostatnim punktem tego programu promocyjnego.

DS9 w wersji E-TENSE 225, czyli taki jaki trafił do Trójmiasta, jest w stanie przejechać 48 km w trybie bezemisyjnym dzięki akumulatorowi o pojemności użytecznej 11,9 kWh.

Samochód w chwili premiery oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia: Performance Line + oraz Rivoli +. Ceny rozpoczynają się od 205 900 zł za model z konwencjonalnym napędem, a w przypadku wersji z napędem hybrydowym E-Tense 225 KM jest to 254 900 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Przedpremierowo w Gdańsku – nowa elektryczna Skoda Elroq

Škoda Elroq, najnowszy w pełni elektryczny SUV czeskiego producenta, na jeden dzień przyjechał do Gdańska. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *