Najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek zastosowano w MINI, układ jezdny zestrojony w oparciu o doświadczenie John Cooper Works w motorsporcie oraz karoseria zoptymalizowana pod względem niskiej masy, sztywności skrętnej i aerodynamiki – taki jest MINI Hatch John Cooper Works GP, który trafił do oferty aut używanych w salonie aut używanych Grupy Zdunek w Gdańsku. Ekskluzywny i wyczynowy “maluch”, który powstał w limitowanej serii 3000 sztuk jest dostępny za 219 900 zł.
MINI John Cooper Works GP ma charakterystyczne elementy stylistyczne, które pozwalają od razu dostrzec w nim wyjątkowego sportowca. To między innymi duży spojler dachowy o konturze podwójnego skrzydła, charakterystyczny dla tego modelu pas przedni (Black Band) oraz krawędź przedniego spojlera. Pas przedni ma bardzo duże wloty powietrza, są też masywne i wydatne nakładki nadkoli – umożliwiają one zastosowanie dużego rozstawu i dużych szerokości kół. Wyraźne logo GP pojawia się w licznych miejscach karoserii. Z przodu i z tyłu, na zewnętrznych stronach spojlera dachowego i na listwach progowych – w metalizowanym matowym kolorze Rosso Red. Z kolei z zewnątrz oferowany był lakier w metalizowanym kolorze Racing Grey. Dach i obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane są w kontrastującym metalizowanym kolorze Melting Silver.
A’propos kolorów – MINI John Cooper Works GP był pierwszym seryjnym modelem BMW Group z matowym lakierem na widocznej strukturze karbonu. Indywidualny numer seryjny od „0001” do „3000” był nakładany na powierzchnie przednich nakładek nadkoli w nowo opracowanym procesie nanoszenia lakieru.
Ponad 300 koni mocy!
Prezentowane MINI napędzane jest czterocylindrowym silnikiem MINI TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l, generującym moc 306 KM i moment obrotowy 450 Nm.
Osiągi to już nie przelewki – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 s, a prędkość maksymalna 265 km/h – co istotne, nielimitowana! Aby silnik wytrzymał przeciążania zastosowano specjalne, przystosowane do maksymalnych osiągów smarowanie i chłodzenie.
Z kolei o wrażenia akustyczne dba dostosowany do tego modelu sportowy układ wydechowy. Napęd przekazywany jest na przednią oś poprzez 8-stopniową, sportową skrzynię Steptronic z mechaniczną blokadą dyferencjału przedniej osi.
W stosunku do pozostałych modeli, MINI zdecydowało się również zmodyfikować zawieszenie, dostosowując jego konstrukcję i zestrojenie do sportowego użytkowania. Nadwozie jest osadzone o 10 mm niżej w porównaniu z MINI John Cooper Works, a nad bezpieczeństwem czuwa wydajny układ hamulcowy. Warto też wspomnieć, że MINI GP jest samochodem 2-osobowym.
Cena prezentowanego egzemplarza, numer 2197, pochodzącego z 2020 roku, z przebiegiem 45 000 km wynosi 219 900 zł. Dostępny jest w salonie samochodów używanych BMW Premium Selection w BMW Zdunek w Gdańsku, przy ulicy Miałki Szlak 43/45.