Kompaktowy SUV E-Pace to zupełna nowość w ofercie Jaguara, bowiem po raz pierwszy producent oferuje samochód w tym segmencie. Ogromnym atutem „małego” Kota jest jego oryginalne i atrakcyjne nadwozie, a także największy w klasie bagażnik. Wtorkowa prezentacja nowego E-Pace w gdańskim salonie tej marki, to jeden z etapów ogólnopolskiego tournée tego modelu po Polsce i jedyna okazja w tym roku, do zobaczenia tego samochodu na Pomorzu.
E-Pace ma 4395 mm długości, a jego bagażnik pomieści 557 litrów bagażu. Konkurować będzie z takimi modelami jak Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLA, Infiniti QX30, ale również z Evoque z siostrzanej marki Range Rover.
Jest to również pierwszy Jaguar wyposażony wyłącznie w 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne z rodziny Ingenium, zamontowane poprzecznie. Dzięki temu w kabinie udało się wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów. Podstawowym silnikiem E-Pace jest jednostka wysokoprężna o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM. Bazowo łączona jest z napędem na przednie koła i tradycyjną, manualną skrzynią biegów. Mocniejszy wariant tego silnika, o mocy 180 KM, ma już seryjny napęd na 4 koła. Topowym silnikiem, jest benzynowa jednostka 2.0 o mocy 249 KM lub 300 KM.
Kabina jest nowocześnie zaprojektowana i dobrze wykończona. Duży plus należy się również za nieprzeładowanie kokpitu najnowszymi zdobyczami techniki. Zdaniem Iana Calluma, głównego stylisty Jaguara, do obsługi Jaguarów nigdy nie będą służyć wyłącznie dotykowe ekrany. Konstruktorzy tego modelu stawiają więc na wrażenie mechanicznej pracy różnych urządzeń. Tak jest na przykład z klimatyzacją, którą ustawia się „tradycyjnym” pokrętłem i przyciskiem w jednym.
Marka Jaguar w nowych modelach ma niestety problemy natury jakościowej ze swoimi samochodami. Producent wyciągnął wnioski z krytyki modelu F-Pace i przy konstruowaniu E-Pace bardziej się przyłożył do odpowiedniego spasowania elementów samochodu. Mimo to, w prezentowanym, wystawowym egzemplarzu dopatrzeć można się kilku niedoskonałości, które nie przystają marce Premium. Dostrzec można między innymi krzywe spasowanie elementów przy progach, a także błędy lakiernicze wokół przedniej lampy.
Nowy Jaguar oferowany jest w 4 wersjach wyposażeniowych. Podstawowy to po prostu E-Pace, bardziej rozbudowany jest wariant E-Pace S oraz SE, a najbogatszym w gamie jest model HSE.
Ceny Jaguara E-Pace rozpoczynają się od 145 900 złotych. Początkowo w ofercie znajdzie się jedynie seria E-Pace First Edition w cenie 273 200 zł za wersję 2.0 i4D Diesel 180 KM oraz 274 900 zł z benzynowym silnikiem 2.0 i4P o mocy 249 KM. Oba warianty mają automatyczną skrzynię biegów i napęd 4WD.