czwartek , 21 października 2021
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Mazda3 2017 hatchback SkyPassion 2.0 – odświeżona subtelnym makijażem

Mazda 3 2.0 SkyPassion - BMG Goworowski Gdynia-1380550Mazda 3 to jeden z popularniejszych kompaktów na naszym rynku. Model w obecnym wydaniu dostępny był od 2013 roku, nadszedł więc czas na jego odświeżenie. A ponieważ sprzedaż idzie bardzo dobrze, radykalne zmiany nie było konieczne. Inżynierowie Mazdy skupili się więc głównie na zmianach technologicznych, a wygląd zewnętrzny poza kilkoma detalami pozostał taki sam. 

Zmiany wizualne – tylko dla spostrzegawczych!

Zgodnie z zasadą, że lepsze jest wrogiem dobrego, Mazda bardzo delikatnie obeszła się z tematem odświeżenia swojego popularnego modelu „3”. Wciąż atrakcyjna sylwetka samochodu nie potrzebowała radykalnych zmian. Ukształtowano na nowo przedni i tylny zderzak, reflektory płynnie łączą się teraz z nowym grillem, a frontowe logo nie zachodzi już na przedni zderzak jak w poprzedniku. Nowe są również wzory 18-calowych felg oraz kształt bocznych lusterek. Niezależnie od liftingowych zmian, „trójka” wciąż pozostaje ładnym samochodem o dynamicznej stylistyce zwanej w Maździe filozofią KODO. W 2016 roku między innymi te cechy sprawiły, że Mazdę 3 wybrało 2 951 polskich kierowców.

Mazda 3 2.0 SkyPassion - BMG Goworowski Gdynia-1380568

Również we wnętrzu nie przeprowadzono rewolucji. Zmienił się kształt kierownicy, dodano nowe listwy ozdobne, tradycyjny hamulec ręczny zastąpiono elektrycznym, podłokietnik między fotelami wzbogacono o roletkę, a w bogatszych odmianach wyposażeniowych znaleźć można na przykład podgrzewany wieniec kierownicy czy też kolorowy wyświetlacz Head Up Display.

Mazda 3 2.0 SkyPassion - BMG Goworowski Gdynia-1380559

Istotniejsze zmiany zaszły w kwestiach konstrukcyjnych i wyposażeniowych.

W nowej Maździe 3 wprowadzono również udoskonalenia mające na celu skuteczniejsze wytłumienie kabiny. Dodatkowe materiały dźwiękochłonne pojawiły się w drzwiach, konsoli oraz tunelu przekładni, zoptymalizowano konstrukcję uszczelek, a przy tylnych poprzeczkach ramy zastosowano dodatkowe materiały, które mają zapobiegać przenoszeniu drgań do wnętrza przedziału pasażerskiego. Modyfikacje objęły również konstrukcję kolumn MacPhersona z przodu oraz układu wielowahaczowego z tyłu.

Dzięki zastosowaniu nowej kamery zwiększono funkcjonalność pakietu technologii i-ACTIVSENSE, w skład którego wchodzą teraz takie rozwiązania jak zaawansowany system wspomagający hamowanie (Advanced SCBS), system inteligentnego wspomagania hamowania (SBS) oraz system rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR).

Większa funkcjonalność systemu Advanced SCBS to, między innymi, umiejętność wykrywania pieszych, dalszy zasięg i szerszy kąt działania oraz możliwość pracy nawet przy prędkości 80 km/h. System SBS również pracuje teraz w większym zakresie i potrafi wyhamować pojazd nawet podczas jazdy z prędkością 160 km/h.

Nowy system system G-Vectoring Control (GVC)

Mazda 3 2.0 SkyPassion - BMG Goworowski Gdynia-1380563Wprowadzenie na rynek Mazdy3 z roku modelowego 2017 jest jednocześnie światowym debiutem systemu G-Vectoring Control (GVC). Jest to pierwszy system wchodzący w skład nowego zestawu technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, zapewniających zintegrowaną kontrolę nad pracą silnika, skrzyni biegów, podwozia i nadwozia w celu wzmocnienia Jinba-Ittai. GVC zmienia wartość momentu obrotowego generowanego przez silnik (o ok. 30 Nm) w celu optymalizacji dociążenia poszczególnych kół (maks. 5 kg na koło), podnosząc w ten sposób precyzję prowadzenia i komfort jazdy praktycznie w każdych warunkach. System pomaga utrzymać tor jazdy bez konieczności korygowania go ruchami kierownicy. Działa także podczas jazdy na wprost odciążając kierowcę od ciągłego poprawiania toru jazdy subtelnymi ruchami kołem kierownicy.

Silniki – takie same jak przed liftingiem

Pod maską Mazda nie wprowadziła żadnych zmian i w modelach na rok 2017 pracują te same silniki. Do wyboru jest jednostka wysokoprężna SKYACTIV-D o pojemności 1,5 litra i mocy 105-koni. Ponadto oferowany jest jeden z trzech lekkich silników benzynowych SKYACTIV-G: 1.5 100 KM lub 2.0 o mocy 120 lub 165 KM.

Tabela danych technicznych

NAPĘD
Silnik: typ/pojemność/cylindry/zawory – benz./1998/R4/16
Moc maksymalna (KM/obr./min) – 120/6000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) – 210/4000
Skrzynia biegów/napęd – aut. 6/przedni

OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) – 10.4
Prędkość maksymalna (km/h) -194

WYMIARY I MASA
Dł./szer./wys. (mm) – 4465/2053/1450
Masa własna/ładowność (kg) – 1240/595

Cena – 93 900 zł (testowany egzemplarz: 104 800 zł)

Naszym zdaniem

Odświeżona Mazda 3 dla przeciętnego użytkownika nie wiele się zmieniła. Wciąż pozostaje to atrakcyjny, świetnie jeżdzacy kompakt o wygodnym i obszernym jak na swoją klasę wnętrzu.

Testowany egzemplarz z silnikiem 2.0 o mocy 120 koni mechanicznych nie jest demonem prędkości, ani mistrzem oszczędzania. I to właściwie jest jego najsłabsza strona.

Mocną stroną jest oferta wyposażeniowo-cenowa. W bazowej cenie wersji SkyPassion (od 87 900 zł z manualną skrzynią biegów) znajduje się kompletne wyposażenie z podgrzewaną kierownicą i wyświetlaczem Head-Up włącznie.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Jeep Gladiator – czyli Wrangler w wersji pick-up

Jeep to ugruntowana marka wśród producentów samochodów terenowych. Jednoznacznie kojarzy się z legendarnym Warnglerem, czyli …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *