poniedziałek , 18 października 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Mercedes-AMG GT C Roadster w AMG Performance Center Gdańsk-Oliwa

Mercedes-AMG GT C Roadster w Mercedes-Benz Witman-1420569Kolejna odmiana supersportowego samochodu z rodziny Mercedesa-AMG GT zagościła w gdańskim salonie Mercedes-Benz Witman. Do znanych już Coupe GT i GT S dołącza właśnie wersja z otwartym nadwoziem – Roadster. Egzemplarz który przyjechał do Gdańska to mocniejszy wariant GT C z jednostką 4.0 V8 o mocy 410 kW (557 KM) i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wyróżniają ją również wybrane elementy stylizacyjne z topowej, torowej odmiany AMG GT R, która do Gdańska trafi w II połowie roku.

Oba otwarte warianty mają miękki, składany dach i zorientowaną na osiągi konstrukcję. Obejmuje ona m.in. lekkie i sztywne nadwozie z aluminium oraz mocny i wydajny silnik V8 biturbo. Bazowy AMG GT Roadster legitymuje się mocą 350 kW (476 KM). Odmiana GT C Roadster reprezentuje zupełnie nowy poziom mocy – osiąga 410 kW (557 KM).

Automatycznie składane, zoptymalizowane pod względem masy miękkie poszycie dachu

Oba roadstery błyskawicznie zamieniają się z coupe w otwarte wozy sportowe. Składanie lub rozkładanie miękkiego dachu trwa około 11 s i może odbywać się na postoju oraz podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Poszycie dostępne jest w trzech odcieniach (czarny, czerwony i beżowy), łączonych z 11 kolorami lakieru i 10 tonacjami wnętrza.

Trójwarstwowy dach korzysta z lekkiej, magnezowo-stalowo-aluminiowej struktury, która pomaga w utrzymaniu niskiego położenia środka ciężkości. Dodatkową ochronę w razie dachowania zapewnia zintegrowana belka wzmacniająca z pałąkami przeciwkapotażowymi.

Nowy poziom mocy 4-litrowego silnika AMG V8 biturbo 

Wraz z wariantem AMG GT C Roadster sportowa marka z Affalterbach wprowadza kolejny poziom mocy 4-litrowej jednostki V8 – i tym samym podkreśla szczególną pozycję nowego modelu. Jego silnik generuje moc 410 kW (557 KM), o 35 kW (47 KM) wyższą niż w przypadku AMG GT S i o 20 kW (28 KM) niższą od AMG GT R. Maksymalny moment obrotowy o wartości 680 Nm dostępny jest od 1900 do 5750 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 3,7 s, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 316 km/h.

AMG GT Roadster, z jednostką o mocy 350 kW (476 KM) i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,0 s, a jego prędkość maksymalna to 302 km/h.

Aktywny układ zarządzania powietrzem z AMG GT R

Oba nowe roadstery AMG otrzymały jedną z technicznych wizytówek AMG GT R: aktywny system zarządzania powietrzem. Pionowe żaluzje zlokalizowane w dolnej części przedniego pasa w ciągu około 1 s mogą być otwierane lub zamykane za pomocą silniczka elektrycznego. Pozwala to zależnie od potrzeb regulować ilość powietrza dopływającego do układu chłodzenia.

Mercedes-AMG GT C Roadster w Mercedes-Benz Witman-1420562

Jeszcze większa zwinność: aktywna tylna oś skrętna AMG GT R

Mercedes-AMG GT C Roadster wyróżnia się jeszcze większą wrażliwością i precyzją sterowania – standardowo otrzymuje znaną już z AMG GT R skrętną tylną oś. Układ ten perfekcyjnie łączy zwinność i stabilność, czyli cechy zazwyczaj sprzeczne.

Do prędkości 100 km/h tylne koła skręcane są w kierunku przeciwnym co przednie. W rezultacie Mercedes-AMG GT C Roadster znacznie zwinnej „układa się” w zakręcie, zapewnia większą przyjemność z jazdy i jest łatwiejszy w prowadzeniu. Dodatkowo, podczas manewrowania kierowca korzysta z mniejszej średnicy zawracania.

Po przekroczeniu prędkości 100 km/h tylne koła AMG GT C Roadstera obracają się w tę samą stronę co przednie. Zwiększa to stabilność prowadzenia, a jednocześnie sprawia, że podczas zmiany kierunku znacznie szybciej narastają siły boczne na tylnej osi – a to przekłada się na szybsze reakcje na ruchy kierownicą. Kierowca może docenić też wysoki poziom przyczepności i stabilności w trakcie nagłych zmian kierunku jazdy, gdy nie musi borykać się z nerwowymi reakcjami tylnych kół.

Standardowa blokada tylnego dyferencjału

Seryjna specyfikacja AMG GT C Roadstera obejmuje elektronicznie sterowaną blokadę dyferencjału tylnej osi (w AMG GT Roadsterze blokada jest mechaniczna), zintegrowaną z kompaktową obudową przekładni. Jej wrażliwość i błyskawiczne reakcje windują fizyczne limity prowadzenia na nowy poziom. Blokada nie tylko zwiększa przyczepność napędzanych kół, ale pozwala też rozwijać wyższe prędkości w zakrętach.

Ceny AMG GT Roadster rozpoczynają się od 606 500 zł. Mocniejszy GT C to wydatek minimum 750 500 zł.

Egzemplarz prezentowany w AMG Performance Center Gdańsk-Oliwa w Mercedes-Benz Witman to model AMG GT C w kolorze szarość selenitu z linii Designo (o wartości 12 420 zł) z kutymi felgami AMG w rozmiarze 19 cali z przodu i 20 z tyłu (o wartości 15 525 zł). Samochód eksponowany jest w salonie i jest dostępny „od ręki”.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Asfalt LOTOSU redukujący smog ma trafić na drogę w pow. ostródzkim

LOTOS Asfalt i Samorząd Powiatu Ostródzkiego chcą zbudować doświadczalny odcinek drogi z asfaltem redukującym smog. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *