piątek , 4 października 2024
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Mercedes-Benz C32 AMG w kolekcji Mercedes-Benz Witman

Gdzie jak nie w AMG Brand Center Gdańsk najlepiej jest poznać dziedzictwo tej sportowej dywizji marki Mercedes-Benz? Gdański dealer regularnie prezentuje nie tylko nowe, ale także historyczne modele z Affalterbach. Właściciele salonu inwestują także we własne zbiory produktów sygnowanych inicjałami Aufrecht Melcher Großaspach. Do kolekcji, w której jest już między innymi SL65 AMG generacji R230, dołączył C32, czyli Klasa C podrasowana przez fabrycznego tunera. 

Pierwsza Klasa C z logiem AMG pojawiła się na rynku w 1993 roku. Była to jeszcze generacja W202, a model nosił oznaczenie C36 AMG. Pozytywny odbiór szybkiego, średniej klasy modelu z logiem gwiazdy sprawił, że w 2001 roku na rynek wprowadzono usportowioną odmianę także kolejnej, drugiej generacji Klasy C – modelu W203.

Jako pierwsza, zadebiutowała wersja C32 AMG z sześciocylindrowym, widlastym silnikiem M112 o pojemności 3,2 l, która generowała 354 KM. Motor ten wyposażony był w nową sprężarkę mechaniczną produkcji IHI i rozwijał maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 4400 obr./min. Usportowiona Klasa C potrzebowała zaledwie 5.2 sekundy na osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego, a maksymalnie mogła jechać 250 km/h. Prezentowany egzemplarz pochodzi z drugiego roku produkcji – z 2002 i legitymuje się przebiegiem około 212 000 kilometrów. Klasa C w odmianie C32 AMG dostępna była w wersji sedan, kombi oraz kompaktowej Sportcoupe.

Nadwozie egzemplarza typu limuzyna, który zobaczyć można w salonie Mercedes-Benz Witman, pokryte jest typowym dla AMG z tamtych lat srebrnym lakierem. Samochód doposażono w felgi z modelu CL W216 oraz kierownicę obszytą alkantarą.

C32 AMG produkowane było do 2004 roku, kiedy to zastąpiono je odmianą C55 z 8-cylidnrowym silnikiem o mocy 367 KM. Ponadto, w ofercie był też diesel, który jest unikatem – bo to jedyna wysokoprężna jednostka spod znaku AMG. C 30 CDI AMG miała pięciocylindrowy motor diesla o pojemności 3-litrów i mocy 231 KM. Usportowione zostały wszystkie wersje nadwoziowe, natomiast w 2004 roku usunięto z oferty silnik Diesla oraz model C 32 AMG Sportcoupe.

Chętny do nabycia tego samochodu musi liczyć się z wydatkiem 89 tys. złotych. Chociaż Klasa C generacji W203 nie cieszy się najlepszą opinią, głównie ze względu na zaawansowaną korozję, odmiana AMG ma zadatki na youngtimera i z czasem, przy zakupie za rozsądną cenę, może pokazać swój inwestycyjny potencjał.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Wideo] Porsche, które pojechało na surfing – Porsche 928 Surfari made in Poland!

Porsche i styl życia surferów to idealne partnerstwo. Aby się o tym przekonać, wystarczy spojrzeć …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *