Trójmiejski rynek motoryzacyjny nabrał w ostatnich latach ogromnego tempa rozwoju. Zwiększa się ilość salonów samochodowych, w tym także tych bardzo ekskluzywnych marek. Co się z tym wiążę, na ekspozycji i ulicach przybywa imponujących samochodów i coraz trudniej o prawdziwe rarytasy. Wśród nowych aut są to zazwyczaj limitowane, ekskluzywne lub po prostu najnowsze modele. O tak zwaną perełkę łatwiej wśród samochodów używanych – np. o takiego Mercedesa Klasy C w wersji C 63 AMG Coupe Black Series.
Egzemplarz oferowany przez sopocki salon Lellek Samochody Używane Premium wyprodukowany został w 2012 roku, pochodzi z rynku japońskiego i legitymuje się przebiegiem nieco ponad 55 000 km. Cena wynosi 380 000 zł. Jedyną modyfikacją jaką przeszedł ten egzemplarz jest tylna klapa – zmieniona na wersję z dużym spojlerem (oryginalna jest w zestawie z samochodem).
Black Series to seria limitowanych modeli AMG o torowym charakterze. C63 Coupe jest czwartym, po SLK55, CLK63 i SL65, modelem, który wyprodukowany został w tej linii modelowej.
Zmiany stylistyczne w stosunku do standardowej Klasy C Coupe AMG serii W204 to między innymi dodatkowe wloty powietrza na masce, lakierowany na czarno przedni spojler, tył z szerokim dyfuzorem oraz subtelne logo „Black Series” przy emblemacie AMG. Ponadto wyraźnie poszerzone zostały nadkola – o 28 mm z przodu i o 42 mm z tyłu. Pod nimi skrywają się rozstawione szerzej koła z kutymi obręczami o średnicy 19 cali z oponami 255/35 na przedniej oraz 285/30 na tylnej osi.
Klasa C 63 AMG Coupé Black Series to przykład transferu wyścigowej technologii na cywilne drogi. Pod jego maską pracuje widlasta „ósemka” o pojemności 6,2 litra, osiągająca moc maksymalną 517 KM oraz maksymalny moment obrotowy 620 Nm. Wolnossący motor M156 został dostosowany specjalnie do potrzeb tego modelu. Zastosowano tu kute tłoki i korbowody oraz lekkiej konstrukcji wał korbowy pochodzą wprost z legendarnego SLS AMG. Moment obrotowy przenosi na tylne koła przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT o 7 przełożeniach. Kierowca może wybrać cztery tryby jej pracy, ponadto dostępna jest funkcja RACE START pozwalająca na maksymalne wykorzystanie możliwości silnika. Skrzynia biegów w trybie „Sport plus” i „Manual” potrafi zmieniać przełożenia w jedyne 100 milisekund. Czas potrzebny na osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego to 4.2 sekundy.
Zawieszenie samochodu zaczerpnięte jest wprost ze sportu motorowego. Jest ono konstrukcji śrubowej i umożliwia kierowcy bardzo duży zakres indywidualnej regulacji. Rozstaw kół został poszerzony o 40 mm z przodu i o 79 mm z tyłu, zmodyfikowano także stabilizatory, przeprogramowano sportowy układ kierowniczy AMG i zastosowano blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.
Wewnątrz czerń miesza się z czerwonymi akcentami. Co ciekawe, w walce ze zbędnymi kilogramami w tym modelu zrezygnowano z tylnej kanapy. Jednak na życzenie może ona być zamontowana na etapie produkcyjnym, czyniąc z samochodu model czteroosobowy. Z takiej opcji skorzystał pierwotny nabywca tego egzemplarza.
Mercedes początkowo założył produkcję tego modelu w liczbie 650 sztuk. Sukces sprzedażowy sprawił jednak, że ostatecznie liczba ta wzrosła do 800 sztuk.