Popularność SUV’ów skłoniła producentów do dynamicznego rozwoju tego segmentu. Trend ewoluował i stworzył crossover’y, ale jak pokazuje przykład Mercedesa, na tym nie koniec. Producent ze Stuttgartu postanowił nadać terenowe cechy także swojemu popularnemu modelowi, czyli Klasie C. W Trójmieście debiutuje właśnie jej wersja kombi o nazwie All-Terrain. To drugi, obok Klasy E, model o takiej nazwie w gamie Mercedesa.
Dzięki zwiększeniu prześwitu względem konwencjonalnej Klasy C Kombi o około 40 mm, seryjnemu napędowi na cztery koła 4MATIC, dwóm trybom jazdy off-roadowej, a także większym kołom, nowa Klasa C All-Terrain ma sobie poradzić w lekkim terenie.
„Terenowy” design obejmuje charakterystyczną osłonę chłodnicy, specjalne zderzaki z dolnymi osłonami oraz matowe, ciemnoszare nakładki nadkoli. W porównaniu do konwencjonalnej Klasy C Kombi wersja All-Terrain ma nieco większe wymiary. Jest o 4 mm dłuższa – mierzy 4755 mm. Dzięki nakładkom nadkoli szerokość wzrosła o 21 mm, do 1841 mm. Z kolei zwiększony o około 40 mm prześwit sprawia, że wysokość pojazdu wynosi 1494 mm. Standardowy rozmiar opon to 225/55 R 17 na felgach 7,5 J x 17 H2 ET 44,5. Opcjonalnie dostępne są zestawy z ogumieniem 245/45 R 18 na obręczach 8 J x 18 H2 ET 41 oraz 245/40 R 19 na felgach 8 J x 19 H2 ET 41.
Wielkość i funkcjonalność przestrzeni ładunkowej pozostają bez zmian: tył mieści bagażnik o pojemności od 490 do 1510 l. Oparcie tylnej kanapy w wersji Kombi składa się w proporcji 40:20:40. Standardowa specyfikacja obejmuje pokrywę bagażnika EASY-PACK.
Ponieważ wersje All-Terrain bazują na zewnętrznej linii AVANTGARDE, listwy, obramowania bocznych szyb i relingi dachowe zyskują wykończenie z polerowanego aluminium. Standardem jest również wnętrze AVANTGARDE. Do wyboru są tu trzy koncepcje kolorystyczne: czerń, beż macchiato/czarny i brąz sienny/czarny. Konsola środkowa jest lekko pochylona w kierunku kierowcy (o 6°), a wolnostojący zestaw wskaźników w postaci ekranu LCD wydaje się „unosić” nad resztą kokpitu. Klienci mają do wyboru wersje o przekątnej 10,25” (26,0 cm) lub 12,3” (31,2 cm). Dla nowego wariantu zaprojektowano nowy widok „Offroad”. Zawiera on szczegółowe informacje, takie jak nachylenie drogi czy kąt skrętu kół. Wyświetlane są tu również współrzędne geograficzne i kompas.
Do bardziej wymagających zadań: komfortowe zawieszenie z większym prześwitem
Wariant All-Terrain ma o około 40 mm większy prześwit oraz koła o większej średnicy, przez co samochód lepiej znosi jazdę po dziurawej nawierzchni. Czterowahaczowe przednie zawieszenie zaopatrzono w nieco większe zwrotnice. Z tyłu pracuje układ wielowahaczowy.
Aby zapewnić zrównoważony komfort jazdy i wysoką stabilność, Klasa C All-Terrain standardowo otrzymuje komfortowe zawieszenie z pasywnym systemem tłumienia: efekt tłumienia jest dostosowany do nawierzchni i zależy od amplitudy drgań.
Oprócz trybów ECO, COMFORT, SPORT i INDIVIDUAL wariant All-Terrain oferuje dwa dodatkowe tryby DYNAMIC SELECT do jazdy poza asfaltem: OFFROAD, przeznaczony do lekkiego terenu, takiego jak drogi gruntowe, żwir lub piasek, oraz OFFROAD+ z regulacją prędkości zjazdu (DSR), zalecany do nieco cięższego terenu i dróg o większym nachyleniu. Zależnie od wybranego programu system DYNAMIC SELECT odpowiednio dostosowuje charakterystykę pracy silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, ESP® oraz napędu 4MATIC.
Ceny nowej Klasy C w wydaniu All-Terrain zaczynają się od 233 800 zł. Prezentowany na zdjęciach egzemplarz eksponowany jest w gdańskim salonie Mercedes-Benz Witman. Jego cena to 244 714 zł.