wtorek , 8 października 2024
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Mikołaj Żelewski (MB Witman)

Mercedes Klasy E w uterenowionej odmianie All-Terrain w Mercedes-Benz Witman

Fot. Mikołaj Żelewski (MB Witman)
Fot. Mikołaj Żelewski (MB Witman)

All-Terrain to pierwsza uterenowiona odmiana Klasy E w wieloletniej historii tego modelu. Nowość w gamie tego najpopularniejszego samochodu marki Mercedes-Benz pojawiła się własnie w gdańskim salonie Mercedes-Benz Witman. Nowa Klasa E All-Terrain aa zwiększony prześwit, napęd na 4 koła 4Matic i odmienną stylizację nadwozia co ma umożliwić jej wjechanie wszędzie tam, gdzie tradycyjne kombi musiałyby się poddać. 

All-Terrain ma elementy stylizacji odróżniające ją od tradycyjnych wersji Kombi. Jest to między innymi charakterystyczny dla SUV-ów Mercedesa grill z dwiema srebrnymi listwami, dolna część przedniego zderzaka z czarnego, matowego tworzywa i metalizowana oprawa centralnego wlotu powietrza. Ponadto nielakierowane są osłony nadkoli oraz progi z charakterystycznym żebrowaniem i subtelną, chromowaną listwą. Wszechstronne kombi wyróżnia się również trzyczęściowym, częściowo lakierowanym tylnym zderzakiem z listwą ochronną progu załadunku i dolną osłoną z chromowanym wykończeniem.

W kabinie natomiast zastosowano aluminiowo-karbonowe elementy ozdobne kokpitu dostępne wyłącznie w wersji All-Terrain, dywaniki podłogowe z nazwą modelu, a także nakładki na pedały ze szczotkowanej stali z gumowymi wypustkami.

Fot. Mikołaj Żelewski (MB Witman)
Fot. Mikołaj Żelewski (MB Witman)

Egzemplarz prezentowany w salonie firmy Witman to model E 220 d 4MATIC  czyli podstawowa odmiana 2.0 z 4-cylindrowym silnikiem Diesla o mocy 194 KM. Wkrótce do oferty dołączy mocniejsza jednostka 6-cylindrowa, również wysokoprężna. Za przekazanie mocy na koła w obu przypadkach odpowiada nowa 9-biegowa przekładnia automatyczna 9G-TRONIC.

Klasa E All-Terrain jest seryjnie wyposażona w system DYNAMIC SELECT. Pozwala on na wybór jednego z pięciu trybów jazdy, różniących się ustawieniami silnika, przekładni, ESP® oraz układu kierowniczego. Wśród nich jest specjalny program All-Terrain, pochodzący z modelu GLE. Został on zestrojony pod kątem jazdy terenowej. Jeszcze bardziej komfortowe nastawy zawieszenia w połączeniu z większymi kołami i prześwitem sprawiają, że w porównaniu z Klasą E wariant All-Terrain zapewnia odczuwalnie większą wygodę jazdy po zniszczonych nawierzchniach.

Prześwit między podłożem a podwoziem w Klasie E All-Terrain można regulować w zakresie 35 mm. Przy maksymalnym podniesieniu jest o 15 milimetrów wyżej niż w standardowej Klasie E Kombi. Ponadto system wyboru trybu jazdy Dynamic select ma dodatkowy program All- Terrain, który modyfikuje działanie ESP w taki sposób, aby lepiej spisywał się w lekkim terenie.

Mikołaj Żelewski, Product Expert Mercedes-Benz Witman

Po wybraniu trybu All-Terrain, podczas jazdy z prędkością 35 km/h, seryjnie montowane zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL podnosi się o 20 mm. Odpowiednio zmodyfikowane zostają wówczas progi aktywności systemu ESP®, aktywnej kontroli przechyłów i kontroli trakcji (ASR). Program All-Terrain współpracuje ze specjalnym interfejsem systemu multimedialnego, gdzie wskazuje aktualny kąt skrętu przednich kół, prześwit pojazdu (pozycję pneumatycznego zawieszenia), kąt nachylenia zbocza, kąt przechyłu bocznego, pozycję pedału gazu i hamulca oraz kompas.

Zawieszenie pneumatyczne pozwala na wybór jednej z trzech pozycji, od standardowej do podniesionej o 35 mm. Zależnie od trybu jazdy, najwyższy poziom można wybrać ręcznie, przyciskiem na konsoli środkowej. Klasa E All-Terrain jest o 29 mm wyższa od Klasy E Kombi – 14 mm przypada na większy profil opon, a kolejne 15 mm na bazowe podwyższenie pneumatycznego zawieszenia. Prześwit waha się od 121 do 156 mm.

Ceny Klasy E All-Terrain rozpoczynają się od 251 100 zł. Główni konkurenci to Audi A6 Allroad Quattro (od 279 900 zł) oraz Volvo V90 Cross Country (232 30o zł).

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Oferta Grupy Plichta powiększa się o markę MG

MG, wywodzące się z Wielkiej Brytanii, a obecnie będące własnością chińskiego konglomeratu motoryzacyjnego SAIC Motor, …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *