Oferta rodziny Klasy E w Trójmieście powiększyła się w tym tygodniu o kolejną wersję nadwoziową. Eleganckie dwudrzwiowe Coupe dołączyło do limuzyny i kombi.
Nowa Klasa E w wersji Coupe wreszcie bazuje… na Klasie E. Nie można było powiedzieć tego o jej poprzedniczce, która zbudowana została na płycie podłogowej Klasy C, a jedynie akcenty stylistyczne nawiązywały do większego brata. Nowa generacja dzięki temu stała się o 13 cm dłuższa od poprzedniej, ale także o 100 kilogramów cięższa.
Zobacz również: Nowa Klasa E w wersji Combi
Sylwetka samochodu zachowała elegancję i idealne proporcje znane już z Klas C i S w wersjach Coupe. Drzwi pozbawione są ramek, nie ma też środkowego słupka, a boczną linię szyb wieńczy charakterystyczna, nieduża i nieotwierana trójkątna szyba.
Wewnątrz Coupe nieróżni się znacząco od dotychczas oferowanej Klasy E w wersjach sedan i kombi, ale jeden element przykuwa uwagę. To efektownie wyglądające wloty powietrza do kabiny, które przypominają wirniki silników odrzutowych. Zmianie uległy również wzory listew ozdobnych w kabinie. Klasa E w wersji Coupe jest samochodem 4 miejscowym, tak więc zamiast tylnej kanapy odnajdziemy tam dwa indywidualne fotele.
Aktualna oferta obejmuje 3 wersje benzynowe – E 200 (2.0 R4, 184 KM), E 300 (2.0 R4, 245 KM), E 400 (3.0 V6, 333 KM) oraz jedną wysokoprężną E 220 d (2.0 R4, 194 KM).
Ceny rozpoczynają się od 203 541 zł za najsłabszą wersję E 200.
W salonie Mercedes-Benz Witman w Gdańsku-Oliwie dostępny do jazd próbnych jest egzemplarz E 220 d z unikatowym wnętrzem wykończonym skórzaną tapicerką w kolorze beż macchiato oraz obszyciem deski rozdzielczej w barwie “błękit yachtu”.
Tym samym dealer oferują niemal pełną, dostępną obecnie w Polsce gamę modeli Klasy E w swojej ofercie samochodów demonstracyjnych. Poza wersją Coupe, jest to limuzyna, kombi oraz najmocniejsza odmiana E 63 AMG S 4Matic+.
Zobacz również: Pierwszy Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ w Trójmieście
Na początku kwietnia spodziewamy się pierwszej dostawy uterenowionej wersji Klasy E Combi zwanej All-terrain, a następnie wersji Kabriolet, która zamknie ofertę tego modelu – mówi Krzysztof Kieruńczyk, Szef Sprzedaży Mercedes-Benz Witman.