piątek , 25 kwietnia 2025
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Mercedes Klasy X debiutuje w gdyńskim Centrum Handlowym KLIF

Mercedes Klasy X debiutuje w CH Klif w Trójmieście-03123Pierwszy w historii Mercedesa pick-up jest już dostępny w salonach Mercedes-Benz BMG Goworowski. Dealer premierowy model zaprezentował w gdyńskim Centrum Handlowym KLIF. Eksponowany tam egzemplarz to topowa odmiana najnowszego, użytkowego produktu od Mercedes-Benz. 

Kto jednak spodziewa się typowego woła roboczego, może się zdziwić. Klasa X, mimo, że bazuje na użytkowym Nissanie Navara, od początku konstruowana była jako samochód bardziej luksusowy. Występuje on w dwóch odmianach wyposażeniowych – podstawowym Progressive oraz Power – jako wersja lifestyl’owa, łącząca komfort i indywidualny styl, z dużymi możliwościami transportowymi tego modelu.

Mercedes Klasy X debiutuje w CH Klif w Trójmieście-03116

Ładowność Klasy X sięga 1,1 tony. Tyle wystarczy, by w przestrzeni ładunkowej przewieźć 17 pełnych 50-litrowych beczek piwa. Samochód ma uciąg do 3,5 tony, czyli może holować przyczepę z trzema końmi albo 8-metrowy jacht.

Prześwit Klasy X wynosi 20,2 cm. Na życzenie oferowane jest zawieszenie podwyższone o 2 cm. Zwiększony prześwit dodatkowo poprawia własności terenowe, zapewnia wyższą pozycję za kierownicą i podkreśla off-roadowy wygląd pickupa.

Kokpit wyróżnia się typowym dla osobowych Mercedesów trójwymiarowym elementem dekoracyjnym, rozciągającym się przez całą szerokość deski rozdzielczej.

Mercedes Klasy X debiutuje w CH Klif w Trójmieście-03111

W momencie wprowadzenia na rynek do wyboru będą dwie wysokoprężne jednostki 4-cylindrowe o pojemności 2,3 litra występujące w dwóch wersjach mocy. Wariant X 220 d z pojedynczą turbosprężarką generuje 163 KM, a odmiana X 250 d z jednostką biturbo rozwija 190 KM. Obie jednostki dostępne są z dołączanym napędem na obie osie 4MATIC. Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Na życzenie model X 250 d można zamówić z 7-stopniową przekładnią automatyczną. Ponadto, w połowie 2018 r. do sprzedaży trafi jednostka wysokoprężna V6 o mocy 258 KM i 550 Nm, która oznaczona zostanie jako X 350 d.

Klasa X jest produkowana w kooperacji produkcyjnej z aliansem Renault-Nissan. Produkcja na rynki Europy, Australii i Afryki Południowej odbywa się w fabryce Nissana w Barcelonie, a model na rynki Ameryki Łacińskiej zacznie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej w zakładach Renault w Cordobie (Argentyna) w roku 2019.

Ceny Klasy X w podstawowej wersji Progressive z silnikiem 220 d (163 KM) i manualną skrzynią biegów rozpoczynają się od 175 275 zł. Mocniejszy wariant X 250 d (190 KM) to wydatek minimum 186 714 zł. Najbogatsza wersja X 250 d (190 KM) Power kosztuje 209 592 zł brutto.

Mercedes Klasy X debiutuje w CH Klif w Trójmieście-03097

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Veloz znaczy szybki. Co kryje się za oznaczeniem VZ w modelach CUPRA?

CUPRA zawsze stawia na sportowe emocje z jazdy, ale modele w wariantach VZ gwarantują jeszcze …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *