Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
moto3m_Peugeot_750x200
moto3m_KIA_750x200
moto3m_Citroen_750x200
previous arrow
next arrow

MINI Clubman John Cooper Works – mocny i stylowy!

MINI Clubman to jeden z najoryginalniejszych samochodów na rynku. Jego wyjątkowość polega przede wszystkim na dostępie do bagażnika, który odbywa się przez otwierane drzwi w stylu „wrót do stodoły”. Ponadto, w wersji JCW, czyli John Cooper Works, jest to niezwykle rasowy, miejski samochód. Ma mocny, ponad 300-konny silnik i napęd na 4 koła. Ma też swoją cenę, ale oryginalność zawsze kosztuje!

Lifiting, któremu poddano Clubmana, zachował dotychczasową sylwetkę samochodu, ale wzbogacił ją w wiele ciekawych detali. Na przykład tylne lampy zyskały symbol „Union Jack”, przemodelowano przedni grill, dodano kilka nowych kolorów lakieru oraz odświeżono wzory felg. Wewnątrz oczywiście wgrano nowe oprogramowanie i dodano funkcje, jak na przykład otwierania samochodu przy pomocy smartphone’a.

Z mankamentów – dwudrzwiowy dostęp do bagażnika utrudnia widoczność w tył i trzeba na niego uważać podczas otwierania blisko przeszkody takiej jak np. ściana. Siedząc z przodu trzeba z kolei pochylić głowę w stronę przedniej szyby, aby dostrzec sygnalizację świetlną lub wysoko zawieszone znaki drogowe.

Za to pod maską czekają już tylko prawdziwe i pozytywne emocje. Napęd MINI Clubman’a JCW jest bliźniaczym rozwiązaniem z tym stosowanym w BMW M135i. 4-cylindrowy silnik o pojemności 2 litrów oddycha pełną parą dzięki turbosprężarce, generując 306 koni mechanicznych mocy i aż 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na bardzo żwawe przemieszczanie się – do „setki” MINI Clubman JCW przyspiesza w 4.9 sekundy, a maksymalnie osiąga 248 km/h.

Subiektywnie wrażenia z jazdy są rewelacyjne. Do tego silnik brzmi naprawdę dobrze. Mimo tylko 4 cylindrów, Clubman zapewnia przyjemne doznania akustyczne.

Sportowy tryb jazdy wyostrza reakcję na gaz i zmienia charakterystykę skrzyni biegów. Ta ostatnia w zwykłym trybie mogłaby reagować nieco szybciej, ale nie jest to rażące.

MINI mimo niedużych rozmiarów, jest stosunkowo ciężkie. Gotowy do jazdy Clubman JCW waży 1.5 tony – to sporo. Na szczęście układ jezdny skutecznie sobie z tą masą radzi. Trakcja jest rewelacyjna, a trzymanie drogie w pełni zgodne z hasłem „gokartowa frajda z jazdy”, chociaż nie jest to samochód torowy – bardziej na wycieczki na górskie trasy. Świetnie radzi sobie także na autostradzie. Niestety i tu i tu liczyć się trzeba z dużym apetytem na paliwo. Clubman JCW pali 11 litrów przy „normalnej” jeździe. Osiągnięcie niższego wyniku możliwe jest tylko przy płynnej i bardzo spokojnej jeździe.

Wtedy też auto okazuje się dość komfortowe, chociaż wciąż ciasne dla pasażerów tylnej kanapy. Pamiętajmy, że mimo wymiarów zbliżonych do kombi w wydaniu Forda Focusa, Opla Astry czy VW Golfa, nie jest to samochód o rodzinnym charakterze. Bagażnik mieście tylko 360 litrów, czyli mniej więcej tyle, ile „konkurenci” w wersji Hatchback.

Tabela danych technicznych

NAPĘD
Silnik: typ/pojemność/cylindry/zawory – t.benz./1998/R4/16
Moc maksymalna (KM/obr./min) – 306/5000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) – 450/1750-4500
Skrzynia biegów/napęd – aut. 8/4×4

OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) – 4.9
Prędkość maksymalna (km/h) – 248

WYMIARY I MASA
Dł./szer./wys. (mm) – 4266/1800/1441
Masa własna/ładowność (kg) – 1468/455

Cena – od 170 400 zł

Naszym zdaniem

MINI są gadżetem i wyrazem stylu jego właściciela. Clubman do sportowego wizerunku, próbuje przemycić minimum funkcjonalności i praktyczności. Samochód, szczególnie w wersji JCW robi wrażenie osiągami, dźwiękiem i sposobem prowadzenia. Otwierane na bok „wrota” bagażnika typu „Club doors” to najbardziej charakterystyczny element samochodu, ale trudno określić go jako praktyczny.

Clubman wygląda oryginalnie i ładnie. Na trasie zapewnia bardzo dobre wrażenia z jazdy i wystarczający komfort jazdy.

Tego samochodu nie kupuje się dla komfortu codziennej eksploatacji, lecz aby dać wyraz własnym upodobaniom i wyróżnić się na ulicy. Z ceną ponad 170 tys. zł nie jest to okazja, ale samochód wart jest swojej ceny.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Wideo] Z Gdyni do Kołobrzegu i z powrotem – test zasięgu Forda Mustanga Mach-E z FordStore Euro-Car Gdynia

Największa obecnie bolączka samochodów elektrycznych – czyli zasięg na naładowanych bateriach i czas ładowania. Narosło …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *