czwartek , 13 czerwca 2024
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Mitsubishi Colt – nowy, ale dobrze znany przedstawiciel segmentu B

W Trójmieście debiutuje nowy model miejskiego samochodu o dobrze znanej nazwie i reputacji. Mitsubishi Colt najnowszej generacji ma francuski rodowód, bowiem jest to brat bliźniak Renault Clio. To nie pierwszy tego typu mariaż w ramach aliansu marek Renault-Nissan-Mitsubishi. Poprzednia generacja miała swojego bliźniaka w postaci Nissana Micry. Teraz czas na reprezentanta spod znaku trzech diamentów! 

Mitsubishi Colt to samochód stworzony w Europie, z myślą o tutejszych gustach i potrzebach, który powraca na tutejszy rynek, po kilkuletniej przerwie. Pod taką nazwą, małe Mitsubishi oferowane było już w 1978 roku i doczekało się, przed prezentowaną w tym artykule, siedmiu generacji.

Aktualne, VIII wcielenie Colta to reprezentant segmentu B ,czyli samochodów z pogranicza małych, miejskich pojazdów i aut kompaktowych. Model ten oferuje przestronną jak na swoją klasę kabinę i wysoką funkcjonalność. W razie potrzeby może zaspokoić nawet potrzeby rodzin, które nie wymagają ogromnej przestrzeni SUV’ów bądź kombi. Colt dysponuje jednym z największych w klasie bagażników o pojemności 391 litrów. Ponadto w kabinie rozmieszczono liczne schowki o łącznej pojemności ponad 26 litrów. Ten przed pasażerem z przodu ma aż 8,4 litra pojemności, a kieszenie w drzwiach pomieszczą nawet 1,5-litrowe butelki z napojami.

Wydajna, samodoładowująca się hybryda

Mitsubishi Colt oferuje kilka wariantów napędowych – od wolnossących i turbodoładowanych, trzycylindrowych silników benzynowych o pojemności 1,0 litra, po układ w pełni hybrydowy, pozwalający na doładowanie akumulatora trakcyjnego podczas jazdy. To właśnie ta ostatnia wersja prezentowana jest w tym materiale.

Zespół łączy czterocylindrową jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra, automatyczną skrzynię biegów, silnik elektryczny o mocy 48 KM oraz generator wysokiego napięcia, a zasilanie zapewnia akumulator trakcyjny o pojemności 1,2 kWh. W praktyce, układ rozwija łączną moc 143 KM. To dużo, nie tylko jak na samochód segmentu B!

Układ należy pochwalić w wysoką skuteczność odzyskiwania energii w czasie jazdy, szczególnie gdy korzysta się z przełożenia B automatycznej skrzyni biegów. Wyraźnie wówczas zwiększa się rekuperacja, co skutkuje doładowywaniem akumulatorów i… oszczędzaniem hamulców.

W ruchu miejskim Colt z układem hybrydowym HEV spala około 6.5 litra benzyny na 100 kilometrów. Ciekawostką jest tryb jazdy EV, czyli całkowicie elektryczny. W Polsce nie ma ona zastosowania prawnego, ale w niektórych europejskich miastach istnieje nakaz jazdy bezemisyjnej. Wówczas funkcja “EV” umożliwia np. wjechanie do samego centrum miasta, o ile stan naładowania baterii na to pozwoli. Umiejętnie posługując się dostępnymi trybami jazdy, można na każde 100 kilometrów jazdy “odzyskać” kilkanaście kilometrów zasięgu na prądzie.

Cztery poziomy wyposażenia

• INFORM
To bazowy model, napędzany przez 65-konny, trzycylindrowy silnik o pojemności 1.0-litra, współpracującym z 5-biegową manualną skrzynią biegów. W wyposażeniu znajdują się m.in. światła do jazdy dziennej oraz reflektory LED, system głośnomówiący Bluetooth do komunikacji i obsługi smartfona, 2 gniazda USB, radioodtwarzacz zintegrowany z 7-calowym wyświetlaczem zegarów i system audio z 6 głośnikami. Ponadto Colt w wersji podstawowej ma system eCall, komplet poduszek powietrznych, tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu (LDW), system wspomagania utrzymania na pasie ruchu (LKA) oraz  system wspomagania ruszania na wzniesieniu.
Cena wersji INFORM – 71 990 PLN.
• INVITE
W wyższej wersji, INVITE, klienci mają wybór spośród dwóch opcji napędu. Obok 65-konnej jednostki, dostępny jest 91-konny wariant silnika z turbodoładowaniem, współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną. Wersję wzbogacono o system dostępu bezkluczykowego, automatyczną klimatyzację, stację multimedialną SDA z ekranem o przekątnej 7-cali oraz bezprzewodowy interfejs Android Auto lub Apple CarPlay i ładowarkę indukcyjną. Komfort podnoszą: kierownica obszyta skórą syntetyczną i elektrycznie składane lusterka, a o bezpieczeństwo zadbają przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania. Z zewnątrz wyróżnia się w klamkami w kolorze nadwozia oraz czarnymi, metalizowanymi osłonami lusterek zewnętrznych, a we wnętrzu bagażnika znajdziemy podwójną podłogę ze schowkiem.
Cena wersji INVITE z silnikiem 1,0 l. o mocy 65 KM i manualną przekładnią 5biegową to 81 990 PLN.
Cena wersji INVITE z silnikiem 1,0 l. o mocy 91 KM i manualną przekładnią 6biegową – 86 790 PLN.
• INTENSE 
Wersja INTENSE jest dostępna z silnikiem 1,0 l. o mocy 91 KM oraz manualną przekładnią 6-biegową. Modele odróżnimy po 17-calowych felgach aluminiowych, chromowanych listwach wzdłuż dolnej krawędzi szyb bocznych i antenie dachowej w kształcie płetwy rekina. We wnętrzu od tego poziomu wzwyż dostępna jest szaro-czarna półskórzana tapicerka foteli PREMIUM z syntetycznej skóry oraz ciemnoszara podsufitka i miękkie wykończenie deski rozdzielczej. Komfort uzupełniają: regulacja wysokości fotela pasażera, fotochromatyczne lusterko, diodowe oświetlenie z przodu i z tyłu oraz centralny podłokietnik dla przednich siedzeń. Tempomat adaptacyjny, automatyczne światła drogowe (AHB) i system monitorowania martwego pola w lusterkach zewnętrznych (BSW) podnoszą komfort i bezpieczeństwo prowadzenia.

INTENSE z pakietami STYLE+COLD kosztuj od 97 790 PLN.
INTENSE z pakietami STYLE+COLD+NAVI to wydatek 100 790 PLN

• INSTYLE
Najbogatszy model INSTYLE można kupić zarówno z 91-konnym silnikiem spalinowym i manualną, 6-biegową przekładnią automatyczną, jak i z najmocniejszym w gamie układem pełnej hybrydy HEV o mocy 146 KM i z przekładnią automatyczną. Samoładujący się układ hybrydowy EVO Hybrid wyróżnia się  najwyższą mocą wśród konkurentów i największą w segmencie pojemnością akumulatora trakcyjnego, chronionego 8–letnią gwarancją producenta.

W kabinie INSTYLE można odnaleźć nastrojowe oświetlenie wnętrza sterowane przez system Multisense oraz system nagłośnienia premium marki BOSE z 9 głośnikami, w tym z subwooferem. Wirtualny kokpit, prezentujący zegary i najważniejsze informacje na 10-calowym wyświetlaczu, można konfigurować według własnych preferencji.

W INSTYLE funkcjonują w standardzie dodatkowe systemy bezpieczeństwa – system kamer 360 stopni (w tym kamera cofania), system ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas jazdy do tyłu (RCTA) oraz system półautonomicznego parkowania z 12 czujnikami, który pozwala wyszukać dostępne miejsce parkingowe, nie tylko prostopadłe czy równoległe, ale również wyznaczone ukośnie. Układ parkuje auto i pozwala bezpiecznie wyjechać z miejsca postojowego, przejmując kontrolę nad kierownicą. Ceny?

INSTYLE z silnikiem 1,0 l. o mocy 91 KM i manualną przekładnią 6-biegową – 108 290 PLN.
INSTYLE z napędem 1,6 HEV, o mocy 143 KM i przekładnią automatyczną – 126 290 PLN.

Dodatkowo, producent przewidział dla Colta gamę dodatkowych oryginalnych akcesoriów, objętych gwarancją i opracowanych przez inżynierów odpowiedzialnych za stworzenie tego modelu. Lista akcesoriów obejmuje dziesiątki pozycji: osłony przednie, sportowe pedały, elementy ozdobne, listwy boczne, dywaniki, chlapacze, organizery, półki i kratki dzielące przestrzeń bagażową, haki holownicze, bagażnik na rowery, czy firmowe boksy dachowe.

Przewaga Mitsubishi nad bliźniakiem spod znaku Renault?

Czym w takim razie różnią się oba samochody. Zmiany stylistyczne są bardzo subtelne i poza innym logotypem, zauważalne dla osób dobrze zaznajomionych z francuskich odpowiednikiem.

Najistotniejsze różnice, to jednak kwestie gwarancyjne – opowiada Renata Roszak, Kierownik Sprzedaży Mitsubishi w firmie Motor Centrum. Nowy Colt jest objęty zobowiązaniem serwisowym Mitsubishi Motors. To między innymi 5 letnia gwarancja mechaniczna z limitem 100 000 km, która jest o 2 lata dłuższa. Ponadto, do każdego sprzedanego samochodu Mitsubishi dodaje bezpłatny pakiet usług Assistance na 5 lat bez limitu kilometrów. Co więcej, klienci, którzy zdecydowali się na zakup samochodu w przedsprzedaży, uzyskali dodatkowe 2 lata ochrony pogwarancyjnej, czyli łącznie 7 lat spokoju eksploatacji pojazdu. Dodam jeszcze, że w naszym salonie możecie Państwo poznać również nowe wcielenie modelu ASX. Zapraszam do poznaniu obu samochodów w Motor Centrum – podsumowuje.

Nowy COLT, podobnie jak inne pojazdy w ofercie Mitsubishi, korzysta z:

* 5 lat/100 000 km gwarancji producenta.
* 12 lat gwarancji antykorozyjnej.
* 8 lat/160 000 km gwarancji na akumulator trakcyjny
* 8 lat/160 000 km gwarancji zachowania pojemności akumulatora trakcyjnego
* 5 lat pomocy drogowej w ramach Mitsubishi Motors Assistance.

Ofertę uzupełnia promocyjne finansowanie dla firm LEASING 101%, natomiast dla klienta indywidualnego przedstawiciel Motor Centrum oferuje kredyt 50/50 0%.

Więcej szczegółów uzyskac można w salonie Mitsubishi Motor Centrum przy ulicy Miałki Szlak 4/8 w Gdańsku lub telefonicznie +48 58 321 88 88 i mailowo zapytania@motorcentrum.pl.

Tabela danych technicznych

NAPĘD
Silnik: typ/pojemność/cylindry/zawory – benz/1598/R4/16
Moc maksymalna (KM) – 143
Skrzynia biegów/napęd – aut. 6/przedni

OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) – 9,3
Prędkość maksymalna (km/h) – 174

WYMIARY I MASA
Dł./szer./wys. (mm) – 4047/1728/1457

Naszym zdaniem

Mitsubishi Colt, bazując na Renault Clio, czerpie wiele dobrego z jednego z najlepszych i najpopularniejszych miejskich samochodów oferowanych w Europie. Atutem jest przestronność i wysoki jak na ten segment, typowo francuski komfort jazdy.

Przewagą na bliźniaczym modelem są korzystniejsze warunki gwarancyjne. Warto też podkreślić, że samochód dostępny jest od ręki w gdańskim salonie Motor Centrum, a w przypadku braku satysfakcjonującego egzemplarza na miejscu, klient może wybierać spośród samochodów “stockowych”, który w ciągu 3 tygodni mogę trafić do pomorskiego dealera.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Skoda Superb Combi L&K 2.0 TDi 4×4 – czeski flagowiec po raz czwarty

Czesi, w komitywie z Niemcami, po raz czwarty wprowadzili na rynek swoją wizję dużego, rodzinnego, …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *