W Trójmieście debiutuje nowy model miejskiego samochodu o dobrze znanej nazwie i reputacji. Mitsubishi Colt najnowszej generacji ma francuski rodowód, bowiem jest to brat bliźniak Renault Clio. To nie pierwszy tego typu mariaż w ramach aliansu marek Renault-Nissan-Mitsubishi. Poprzednia generacja miała swojego bliźniaka w postaci Nissana Micry. Teraz czas na reprezentanta spod znaku trzech diamentów!
Mitsubishi Colt to samochód stworzony w Europie, z myślą o tutejszych gustach i potrzebach, który powraca na tutejszy rynek, po kilkuletniej przerwie. Pod taką nazwą, małe Mitsubishi oferowane było już w 1978 roku i doczekało się, przed prezentowaną w tym artykule, siedmiu generacji.
Aktualne, VIII wcielenie Colta to reprezentant segmentu B ,czyli samochodów z pogranicza małych, miejskich pojazdów i aut kompaktowych. Model ten oferuje przestronną jak na swoją klasę kabinę i wysoką funkcjonalność. W razie potrzeby może zaspokoić nawet potrzeby rodzin, które nie wymagają ogromnej przestrzeni SUV’ów bądź kombi. Colt dysponuje jednym z największych w klasie bagażników o pojemności 391 litrów. Ponadto w kabinie rozmieszczono liczne schowki o łącznej pojemności ponad 26 litrów. Ten przed pasażerem z przodu ma aż 8,4 litra pojemności, a kieszenie w drzwiach pomieszczą nawet 1,5-litrowe butelki z napojami.
Wydajna, samodoładowująca się hybryda
Mitsubishi Colt oferuje kilka wariantów napędowych – od wolnossących i turbodoładowanych, trzycylindrowych silników benzynowych o pojemności 1,0 litra, po układ w pełni hybrydowy, pozwalający na doładowanie akumulatora trakcyjnego podczas jazdy. To właśnie ta ostatnia wersja prezentowana jest w tym materiale.
Zespół łączy czterocylindrową jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra, automatyczną skrzynię biegów, silnik elektryczny o mocy 48 KM oraz generator wysokiego napięcia, a zasilanie zapewnia akumulator trakcyjny o pojemności 1,2 kWh. W praktyce, układ rozwija łączną moc 143 KM. To dużo, nie tylko jak na samochód segmentu B!
Układ należy pochwalić w wysoką skuteczność odzyskiwania energii w czasie jazdy, szczególnie gdy korzysta się z przełożenia B automatycznej skrzyni biegów. Wyraźnie wówczas zwiększa się rekuperacja, co skutkuje doładowywaniem akumulatorów i… oszczędzaniem hamulców.
W ruchu miejskim Colt z układem hybrydowym HEV spala około 6.5 litra benzyny na 100 kilometrów. Ciekawostką jest tryb jazdy EV, czyli całkowicie elektryczny. W Polsce nie ma ona zastosowania prawnego, ale w niektórych europejskich miastach istnieje nakaz jazdy bezemisyjnej. Wówczas funkcja “EV” umożliwia np. wjechanie do samego centrum miasta, o ile stan naładowania baterii na to pozwoli. Umiejętnie posługując się dostępnymi trybami jazdy, można na każde 100 kilometrów jazdy “odzyskać” kilkanaście kilometrów zasięgu na prądzie.
Cztery poziomy wyposażenia
INTENSE z pakietami STYLE+COLD kosztuj od 97 790 PLN.
INTENSE z pakietami STYLE+COLD+NAVI to wydatek 100 790 PLN
W kabinie INSTYLE można odnaleźć nastrojowe oświetlenie wnętrza sterowane przez system Multisense oraz system nagłośnienia premium marki BOSE z 9 głośnikami, w tym z subwooferem. Wirtualny kokpit, prezentujący zegary i najważniejsze informacje na 10-calowym wyświetlaczu, można konfigurować według własnych preferencji.
INSTYLE z silnikiem 1,0 l. o mocy 91 KM i manualną przekładnią 6-biegową – 108 290 PLN.
INSTYLE z napędem 1,6 HEV, o mocy 143 KM i przekładnią automatyczną – 126 290 PLN.
Dodatkowo, producent przewidział dla Colta gamę dodatkowych oryginalnych akcesoriów, objętych gwarancją i opracowanych przez inżynierów odpowiedzialnych za stworzenie tego modelu. Lista akcesoriów obejmuje dziesiątki pozycji: osłony przednie, sportowe pedały, elementy ozdobne, listwy boczne, dywaniki, chlapacze, organizery, półki i kratki dzielące przestrzeń bagażową, haki holownicze, bagażnik na rowery, czy firmowe boksy dachowe.
Przewaga Mitsubishi nad bliźniakiem spod znaku Renault?
Czym w takim razie różnią się oba samochody. Zmiany stylistyczne są bardzo subtelne i poza innym logotypem, zauważalne dla osób dobrze zaznajomionych z francuskich odpowiednikiem.
Najistotniejsze różnice, to jednak kwestie gwarancyjne – opowiada Renata Roszak, Kierownik Sprzedaży Mitsubishi w firmie Motor Centrum. Nowy Colt jest objęty zobowiązaniem serwisowym Mitsubishi Motors. To między innymi 5 letnia gwarancja mechaniczna z limitem 100 000 km, która jest o 2 lata dłuższa. Ponadto, do każdego sprzedanego samochodu Mitsubishi dodaje bezpłatny pakiet usług Assistance na 5 lat bez limitu kilometrów. Co więcej, klienci, którzy zdecydowali się na zakup samochodu w przedsprzedaży, uzyskali dodatkowe 2 lata ochrony pogwarancyjnej, czyli łącznie 7 lat spokoju eksploatacji pojazdu. Dodam jeszcze, że w naszym salonie możecie Państwo poznać również nowe wcielenie modelu ASX. Zapraszam do poznaniu obu samochodów w Motor Centrum – podsumowuje.
Nowy COLT, podobnie jak inne pojazdy w ofercie Mitsubishi, korzysta z:
* 5 lat/100 000 km gwarancji producenta.
* 12 lat gwarancji antykorozyjnej.
* 8 lat/160 000 km gwarancji na akumulator trakcyjny
* 8 lat/160 000 km gwarancji zachowania pojemności akumulatora trakcyjnego
* 5 lat pomocy drogowej w ramach Mitsubishi Motors Assistance.
Ofertę uzupełnia promocyjne finansowanie dla firm LEASING 101%, natomiast dla klienta indywidualnego przedstawiciel Motor Centrum oferuje kredyt 50/50 0%.
Więcej szczegółów uzyskac można w salonie Mitsubishi Motor Centrum przy ulicy Miałki Szlak 4/8 w Gdańsku lub telefonicznie +48 58 321 88 88 i mailowo zapytania@motorcentrum.pl.
Tabela danych technicznych
Silnik: typ/pojemność/cylindry/zawory – benz/1598/R4/16
Moc maksymalna (KM) – 143
Skrzynia biegów/napęd – aut. 6/przedni
OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) – 9,3
Prędkość maksymalna (km/h) – 174
WYMIARY I MASA
Dł./szer./wys. (mm) – 4047/1728/1457
Naszym zdaniem
Mitsubishi Colt, bazując na Renault Clio, czerpie wiele dobrego z jednego z najlepszych i najpopularniejszych miejskich samochodów oferowanych w Europie. Atutem jest przestronność i wysoki jak na ten segment, typowo francuski komfort jazdy.
Przewagą na bliźniaczym modelem są korzystniejsze warunki gwarancyjne. Warto też podkreślić, że samochód dostępny jest od ręki w gdańskim salonie Motor Centrum, a w przypadku braku satysfakcjonującego egzemplarza na miejscu, klient może wybierać spośród samochodów “stockowych”, który w ciągu 3 tygodni mogę trafić do pomorskiego dealera.