Bez wątpienia to najbardziej kultowy i legendarny samochód sportowy na świecie. Jego najnowsze, VIII wcielenie, właśnie oficjalnie zadebiutowało w kraju nad Wisłą. Cieszy fakt, że ta niezwykle istotna motoryzacyjna premiera odbyła się w Trójmieście – w gdańskim Teatrze Szekspirowskim.
Tego wieczoru wszystko kręciło się wokół magicznej liczby 911. Dokładnie tylu gości zostało zaproszonych na premierowy pokaz. Rozpoczął się on punktualnie o 9:11 (21:11). Było to wspólne wydarzenie dla wszystkich ośmiu Centrów marki z całej Polski. Wśród gości pojawiło się wiele znanych w motoryzacyjnym światku osób, zarówno ze świata dealerskiego, motosportu jak i biznesu.
Organizatorem premiery było Porsche Polska, a gwiazdą wieczoru Andrzej Smolik – polski muzyk i kompozytor, który swoim autorskim show otworzył całe wydarzenie. Utwór, który skomponował specjalnie na tę okazję (stąd tytuł premiery “Dźwięk legendy”), zawierał w sobie poza muzyką, dźwięki jakie wydaje najnowszy model 911’tki. Spektakularny pokaz świateł, laserów i muzyki w kluczowym momencie ujawnił kształt najnowszego modelu od Porsche.
Miejsce premiery – czyli Teatr Szekspirowski, wybrano nie przypadkowo.
To jest samochód legenda. Jak dzieła Williama Shakespeare’a – pokonuje czas i odwołuje się do tradycji. Wywołuje emocje u każdego, kto z nim wejdzie w kontakt – przemawiał z głównej sceny Wojciech Grzegorski, Dyrektor Porsche Polska.
Ósme pokolenie tego kultowego modelu jest mocniejsze, szybsze, bardziej cyfrowe. Moc modelu S, wzrosła o 30 KM, do 450 koni mechanicznych. Dzięki temu, przełamano magiczną granicę 4 sekund przyspieszania od 0 do 100 km/h. Model Carrera S potrzebuje na to 3.7 sekundy, a cztero-napędowa Carrera 4S o 0.1 sekundy mniej. Jest to wynik o 0.4 sekundy lepszy niż w przypadku poprzedników.
Z zewnątrz 911’tka zachowała swój niepowtarzalny styl i DNA poprzedników. Zastosowano jednak kilka zmian – poszerzono nadkola, aby pomieściły koła z 20-calowymi obręczami z przodu i 21-calowymi z tyłu. Z przodu nadwozie jest o 45 mm szersze niż w poprzedniku. Nowością w całej gamie są elektrycznie wysuwane klamki, a pomiędzy nowymi LED-owymi reflektorami uwagę zwraca przednia pokrywa z wyraźnym wgłębieniem, nawiązująca do stylizacji pierwszych generacji modelu. Tylny pas we wszystkich odmianach jest zdominowany przez znacznie szerszy tylny spojler o zmiennym położeniu oraz elegancki, płynnie przebiegający pas świetlny. Cała karoseria poza przednią i tylną partią jest teraz wykonana z aluminium.
Także projekt wnętrza, choć zupełnie nowy, czerpał z poprzedników. Informacje dla kierowcy wyświetlane są przez dwa bezramkowe ekrany, które zlokalizowano po bokach obrotomierza. Oczywiście tradycyjny, analogowy obrotomierz wciąż zajmuje centralne miejsce. Główny ekran PCM ma teraz przekątną 10,9”, a poniżej zastosowano kompaktowy moduł przełączników z pięcioma przyciskami zapewniającymi bezpośredni dostęp do ważnych funkcji pojazdu.
Z punktu widzenia jazdy, także nie stosowano kompromisów. Jako pierwsza firma na świecie Porsche opracowało oferowany w standardzie tryb Wet. Funkcja ta wykrywa wodę na drodze, wstępnie warunkuje działanie systemów sterowania i ostrzega kierowcę, który dzięki temu może skonfigurować pojazd pod kątem szczególnego nacisku na bezpieczeństwo. System ostrzegania przed kolizją oraz wspomagania hamowania, również montowany standardowo, eliminuje ryzyko kolizji z poruszającymi się obiektami i, w razie potrzeby, inicjuje hamowanie awaryjne. Po raz pierwszy w 911, opcjonalnie dostępna jest funkcja Night Vision Assist z kamerą termowizyjną. Ponadto oferowany na życzenie jest adaptacyjny tempomat obejmuje automatyczną kontrolę odległości, funkcję stop-and-go, innowacyjną funkcję autonomicznego wspomagania w sytuacjach awaryjnych Emergency Assist.
Nowe Porsche 911 można już zamawiać. Pierwsze egzemplarze do sopockiego Centrum trafią na przełomie marca i kwietnia. Wtedy też, dealer zorganizuje lokalną premierę tego modelu, połączoną z jazdami próbnymi – informuje Karolina Łukaszewska, Marketing Manager Porsche Centrum Sopot.
Ceny 911 w wersji Carrera S zaczynają się od 595 000 zł i 633 000 zł w przypadku modelu 4S.