niedziela , 8 grudnia 2024
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

[Moto3m TV] Nowe Porsche Macan w Porsche Centrum Sopot

Na pierwszy rzut oka trudno rozpoznać co się zmieniło. Kiedy zajrzy się do środka – jest znacznie łatwiej! Porsche kultywuje swoją tradycję i nie poprawia czegoś, co już jest dobre. Tak jak na przestrzeni lat nie wiele zmieniło się w legendarnej 911’tce, tak samo teraz wygląda to w przypadku najpopularniejszego modelu – Macan. W Porsche Centrum Sopot od dzisiaj zobaczyć można najnowsze wydanie tego kompaktowego SUV’a. 

Nowy Macan dostępny będzie w trzech wersjach: podstawowej, S oraz GTS. Z oferty odpada model Turbo. To jednak nie jest najgorsza wiadomość dla miłośników z benzyną we krwi. Nowy Macan, którego debiut nastąpi za około 2-3 lata będzie samochodem w pełni elektrycznym.

Zanim jednak o przyszłości, skupmy się na teraźniejszości. Na szczycie gamy plasuje się Macan GTS. Jego 2,9-litrowy silnik V6 biturbo generuje 440 KM, co stanowi wzrost o 60 KM. Przy charakterystycznej dla wariantów GTS responsywności i oddawaniu mocy, w połączeniu z pakietem Sport Chrono przyspiesza on do 100 km/h w 4,3 s i osiąga prędkość maksymalną 272 km/h. Również Macan S korzysta teraz z 2,9-litrowego silnika V6 biturbo, który wytwarza tu 380 KM – o 26 KM więcej niż dotąd. Dzięki temu samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,6 s, a jego prędkość maksymalna wynosi do 259 km/h. Punktem wejścia do świata Porsche Macan jest nowo opracowany 4-cylindrowy silnik 2.0 turbo o mocy 265 KM. Zasilana nim odmiana standardowo potrzebuje na sprint od 0 do 100 km/h 6,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h. Wszystkie jednostki są sprzężone z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) oraz z napędem na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM).

Zmiany zaszły także w układzie jezdnym. Na potrzeby tego modelu, ponownie dostrojono takie elementy jak charakterystyka amortyzatorów systemu Porsche Active Suspension Management (PASM). Aktywnie i w trybie ciągłym regulują one siłę tłumienia dla każdego koła. PASM jest dostępny jako opcja dla wersji bazowej i należy do standardowego wyposażenia wariantów S oraz GTS. Macan GTS bardziej odróżnia się teraz od pozostałych wersji za sprawą seryjnego sportowego zawieszenia pneumatycznego o zmniejszonym o 10 mm prześwicie.

Zmiany stylistyczne to przede wszystkim przeprojektowany przedni pas ze wstawką w kolorze nadwozia. W wariancie GTS środkowa sekcja przodu wraz z innymi elementami ma obecnie czarne wykończenie. Wykończenie z tyłu i z przodu ma nową strukturę 3D, która opcjonalnie jest również dostępna dla bocznych listew. Standardem we wszystkich wersjach są teraz reflektory Porsche Dynamic Light System (PDLS) w technice LED oraz lusterka boczne SportDesign.

Nabywcy nowego Porsche Macan mają do wyboru łącznie 14 odcieni lakieru, w tym nowe kolory Papaya Metallic oraz Gentian Blue Metallic. Dla wariantu GTS z pakietem GTS Sport oferowany jest też nowy lakier Python Green. Porsche Exclusive Manufaktur znacząco zwiększa swobodę w zakresie designu, wprowadzając opcje koloru niestandardowego oraz odcienia na bazie dostarczonej próbki. Ponadto montowane są większe koła: o średnicy co najmniej 19 cali dla odmiany Macan, 20 cali dla S oraz 21 cali dla GTS. Ofertę uzupełniło siedem nowych wzorów obręczy.

Największa rewolucja czai się wewnątrz. 

Zupełnie nowe jest wnętrze z nowoczesną konsolą środkową. Przejrzystą strukturę kokpitu zapewnia nowa koncepcja obsługi, która zamiast klasycznych przycisków wykorzystuje powierzchnie dotykowe. Pośrodku znajduje się skrócona dźwignia zmiany przełożeń. Standardem jest teraz analogowy zegarek w górnej części deski rozdzielczej. Ponadto Macan przejmuje nowe kierownice wielofunkcyjne i sportowe GT z modelu 911.

Macan, który od momentu wprowadzenia na rynek w 2014 r. na całym świecie znalazł około 600 tys, nabywców, odgrywa w Porsche szczególną rolę: około 80% wszystkich egzemplarzy kupili nowi klienci marki. Ponadto w ostatnich latach model wybiera coraz więcej kobiet, a ich odsetek jest najwyższy wśród wszystkich linii produktów Porsche.

Ceny modelu zaczynają się od 266 tys. PLN za bazowy wariant Macan. Wersja S kosztuje od 340 tys. PLN, a GTS – od 417 tys. PLN.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Polecane modele aut elektrycznych od CUPRY

Auta elektryczne zyskują coraz większą popularność, a marki takie jak CUPRA wprowadzają na rynek nowoczesne, …

Jeden komentarz

  1. Ze wszystkich modeli to właśnie Macan najbardziej mi się podoba. Te wszystkie zmiany wnętrza oczywiście na plus. Takie nowoczesne i komfortowe auto dla rodziny. Z chęcią wybiorę się do Porsche Centrum Sopot żeby obejrzeć sobie go z bliska. Tym bardziej, że chodzi mi po głowie zmiana samochodu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *