MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

[Moto3m TV] Nowy Peugeot 2008 w JD Kulej w Gdyni

Wysyp nowości z segmentu crossover trwa w najlepsze. Do trójmiejskich salonów wjeżdżają kolejne, nowe odsłony samochodów tego typu. Do tegorocznych debiutantów – m.in. Nissana Juke, Renault Captur i Forda Pumy, dołącza II generacja Peugeota 2008. Ten miejski pojazd bazuje na nowym wcieleniu 208, które do Trójmiasta trafiło po raz pierwszy pod koniec ubiegłego roku. Ceny francuskiego crossovera rozpoczynają się od 79 900 zł, a prezentowany na zdjęciach egzemplarz eksponowany w salonie JD Kulej w Gdyni jest jednym z pierwszych w Polsce. 

Tradycyjnie dla wszystkich producentów, także 2008 zostało nazwane przez Peugeot’a SUV’em. Jest to pewne nadużycie, chociaż proporcje nadwozia faktycznie przywodzą na myśl auta tego typu. Nowe 2008 ma 4,3 metra długości (+14 cm w stosunku do poprzednika), 1,77 m szerokości i 1,53 wysokości, z kolei rozstaw osi mierzy 260,5 cm. Dzięki zwiększeniu nadwozia, bagażnik urósł do przyzwoitych jak na miejskie auto, 434 litrów.

Stylistyka zewnętrzna to dobrze już znany styl Peugeota’ stosowany od kilku lat. W przypadku 2008 warto zwrócić uwagę na przetłoczenia na karoserii. Samochód sprawia wrażenie “ociosanego”, ale jak twierdzi producent, dzięki temu uzyskano ciekawe załamania światła i tym samym atrakcyjność wizualną. Ciekawym rozwiązaniem jest także emblemat modelowy na przedniej masce, zdobienia słupków C oraz awangardowe reflektory.

Wnętrze to także powtórka z innych, nowych modeli Peugeot’a. Eliptyczna kierownica, panel “lotniczych” przycisków, wirtualne, trójwymiarowe zegary umieszczone nad górną krawędzią kierownicy.

Jak przystało na francuski samochód, komfort siedzeń i miękkość wykończeń oraz przełączników jest po prostu przyjemna. Subiektywnie, ma się też wrażenie wyższej pozycji za kierownicą, niż ma to miejsce u niektórych, bezpośrednich konkurentów.

Gama oferowanych silników obejmuje motor benzynowy 1.2 l PureTech w wersjach o mocy 100, 130 i 155 koni mechanicznych, współpracujący z 6-biegową, manualną lub 8-stopniową automatyczną przekładnią. Jednostka wysokoprężna to 1.5 BlueHDi w wersjach 100 oraz 130 KM i skrzyniami jak w wersji benzynowej.

Na technologicznym szczycie jest wersja zasilana całkowicie prądem. Agregat w e-2008 generuje ekwiwalent 136 koni mechanicznych i ma zapewnić około 300 kilometrów zasięgu.

Podstawowa wersja Active oferowana jest od 79 900 zł brutto. Droższa Allure, z między innymi wirtualnym kokpitem Peugeot i-Cockpit® 3D oraz kamera cofania od 89 400 zł. Kolejne wersje mają zapewnić więcej sportowego charakteru i są to pakiety GT Line od 103 200 zł oraz GT od 126 200 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Przedpremierowo w Gdańsku – nowa elektryczna Skoda Elroq

Škoda Elroq, najnowszy w pełni elektryczny SUV czeskiego producenta, na jeden dzień przyjechał do Gdańska. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *