środa , 17 sierpnia 2022
Baner_Cupra_Plichta_marzec_2022
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
Baner_Cupra_Plichta_marzec_2022
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_S90
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_S90
moto3m_KIA_750x200
previous arrow
next arrow

[Moto3m TV] Premiera Skody Superb III z Auto Centrum Sopot

Jest większa, lżejsza, jeszcze lepiej wykończona i mocniejsza niż poprzedniczka. Nowa Skoda Superb oficjalnie pokazała się trójmiejskiej publiczności w piątkowy wieczór, podczas premiery w sopockim Hotelu Sheraton.

Zmiany jakie zaszły w konstrukcji Skody Superb są zasługą przede wszystkim platformy modułowej MQB na której powstał nowy model. Dzięki temu rozstaw osi w porównaniu do poprzednika urósł o 8 cm, nadwozie stało się dłuższe i szersze, ale równocześnie zmniejszeniu uległa masa nadwozia o 75 kg. Podstawowy atut Superba – czyli obszerne i wygodne wnętrze udało się jeszcze bardziej powiększyć. Skoda ma też świadomość, kto najczęściej kupuje ten model, dlatego duży nacisk postawiono również na tylną część kabiny. Mogą być tam zamontowane specjalne uchwyty na tablet, umożliwiające pracę w czasie podróży, a także wszelkie udogodnienia zwiększające komfort jak rolety, podgrzewanie foteli, oddzielna strefa klimatyzacji itd. Ponadto Superb posiada wyjątkowo olbrzymi bagażnik jak na limuzynę. Poprzednik miał 595 litrów pojemności, nowy model jeszcze bardziej podnosi poprzeczkę, do aż 625 litrów. Zrezygnowano także z podwójnej tylnej klapy Twindoor znanej z poprzednika. Superb III generacji jest tzw. liftbackiem – tylna klapa otwiera się wraz z szybą dając wygodny dostęp do przestrzeni bagażowej.

Stylistyka samochodu jest zupełnie nowa. Nowocześnie stylizowane nadwozie zachowuje cechy charakterystyczne dla Skody, ale wyraźnie z wyższej półki. Profil samochodu może budzić pewne skojarzenia z proporcjami i linią ostatniego Saaba 9-5, ale również Bentley’a Flying Spur, głównie za sprawą szerokiego i wyoblonego słupka C. Superb z każdą generacją staje się coraz dostojniejszy i bogatszy. Z coraz czystszym sumieniem aspiruje do grona limuzyn klasy Premium. Tym samym, coraz bardziej zasadne i nie przesadzone są jego porównania z klasą Audi czy Mercedesa.

Zmiany zaszły także pod maską. Zgodnie z zasadą downsizingu producent zrezygnował z silników 6-cylindorowych na rzecz 4-cylindrowych. Najsłabszy wariant benzynowy (1.4 litra pojemności) ma 125 koni mechanicznych, najmocniejszy 2.0 TSI generuje 220 KM.  Jednostki wysokoprężne mają pojemność 1.6 i 2.0 litry. Pierwszy występuje w wersji 120-konnej, drugi 150 lub 190-konnej. Dzięki zmniejszeniu masy własnej producent obiecuje, że spalanie zmniejszy się o 15% w stosunku do poprzednika. Najoszczędniejszy wariant z silnikiem diesla wg. producenta zużywa tylko 3.7 litra ON na 100 km.

W wyposażeniu opcjonalnym znajdą się między innymi dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG, napęd na 4 koła oraz adaptacyjny system zawieszenia DCC pozwalające także wybrać profil jazdy dostosowany do preferencji kierowcy.

Ceny nowej Skody Superb rozpoczynają się od 79 500 zł za wersję 1.4 ACTIVE i kończą na 155 600 zł za 2.0 TDI DSG 4×4 Laurin&Klement.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Moto3m TV] Wiosenne porządki – czyli jak trójmiejscy kierowcy pielęgnują swoje samochody

Odwiedziliśmy z naszą kamerą jedną z czołowych myjni samochodowych w Trójmieście. Jak wiosenna aura wpłynęła …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.