344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Motylem byłem, ale utyłem… Nowe, hybrydowe BMW M5 zaprezentowano w BMW Zdunek

Seria przedpremierowych pokazów BMW w Trójmieście trwa! Po nowym X3 oraz Serii 1 przyszedł czas na super-sportową limuzynę, czyli najnowsze wcielenie autostradowego pocisku – M5. Siódma generacja tego samochodu wprowadza go w nową epokę. Stety lub niestety, zastosowano w nim zelektryfikowany układ napędowy, który przyczynił się do znacznej nadwagi. Na szczęście jeden z symboli pozostał – pod maską wciąż drzemie benzynowe V8, a moc całego układu przekracza 700 koni mechanicznych. 

BMW M5 to szczytowa forma limuzyny klasy średniej wyższej spod znaku biało-niebieskiej szachownicy, czyli Serii 5. Produkowany od 1985 roku wariant zawsze był samochodem, który łączył komfort limuzyny z wyczynowymi osiągami sportowych samochodów. Pierwsze dwie generacje posiadały rzędowy, 6-cylindrowy silnik, od 1998 roku, w generacji e39 jest to V8, z wyjątkiem e60 (2005-2010), kiedy BMW wyposażyło M5 w motor V10.

Napęd M HYBRID w nowym BMW M5

Napęd M HYBRID w nowym BMW M5 obejmuje silnik V8 o pojemności 4,4 l z 8-stopniową skrzynią M Steptronic. Silnik spalinowy ma technologię M TwinPower Turbo, międzyrzędowy kolektor wydechowy i zoptymalizowaną separację oleju. Generuje moc 585 KM oraz maksymalny moment obrotowy 750 Nm. A ponieważ jest to hybryda typu plug-in, samochód ma też silnik elektryczny. Jego moc to 197 KM, a nominalny moment obrotowy 280 Nm, jednak przełożenie wstępne na wejściu do skrzyni biegów zwiększa go do efektywnej wartości 450 Nm.

Połączenie silnika spalinowego i elektrycznego jest wzorowane na napędzie samochodu wyścigowego BMW M Hybrid V8. Moment silnika elektrycznego dostępny w pełnym zakresie już w chwili ruszania z miejsca. Maksymalna prędkość obrotowa ośmiocylindrowego silnika wynosi 7200 obr/min. Standardowo prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. W połączeniu z pakietem M Driver limit ten można podnieść do 305 km/h.

Układ wydechowy nowego M5 ma elektrycznie, płynnie sterowane przepustnice i typowe dla M dwie pary końcówek rur wydechowych, każda z czarnymi chromowanymi osłonami o średnicy 100 mm. Pracy silnika elektrycznego towarzyszy dźwięk generowany przez system BMW IconicSounds Electric.

BMW M5 w trybie w pełni elektrycznym można rozwijać prędkość do 140 km/h. Umieszczony nisko w podłodze akumulator wysokonapięciowy o użytecznej pojemności energetycznej 18,6 kWh zapewnia zasięg elektryczny od 67 do 69 km wg WLTP.

Moc obu silników jest przenoszona na drogę za pośrednictwem napędu na wszystkie koła M xDrive, który w trybie 4WD Sport ma wyraźnie odczuwalne większe przeniesienie na tylną oś. Oprócz tego do wyboru jest również tryb 2WD. Przeniesienie napędu na tylne koła przy wyłączonej dynamicznej kontroli stabilności pozwala doświadczonym kierowcom cieszyć się wyjątkowo purystycznymi wrażeniami z jazdy.

Nowe M5 to duży samochód. Nadwozie o długości niemal 5.1 metra robi wrażenie i chociaż tego nie widać, jest piekielnie ciężkie. M5 gotowe do jazdy waży 2510 kilogramów. To o blisko 700 kilogramów więcej niż poprzednia wersja, która dysponowała mocą, zależnie od wersji, od 600 do 636 KM.

Nowe M5 w BMW Zdunek do poniedziałku

Nowe M5 do poniedziałku można oglądać w salonie BMW Zdunek w Gdańsku przy Miałkim Szlaku. Następnie samochód trafi do drugiego, gdańskiego dealera. Wyczynową wersję „piątki” można zamawiać w cenie od 680 000 zł.

Światowa premiera nowego BMW M5 odbyła się na Festival of Speed w Goodwood, Anglii w lipcu 2024 r. Samochód oficjalnie wejdzie na rynek w listopadzie tego roku. Wielką nowością jest, że M5 dostępne będzie również w wydaniu Touring, czyli kombi.

Najważniejszymi regionami sprzedaży limuzyn High Performance klasy wyższej są Ameryka Północna i Europa. Stany Zjednoczone są zdecydowanie najważniejszym pojedynczym rynkiem, a za nimi plasują się Wielka Brytania, Niemcy, Korea Południowa, Chiny, Japonia i Kanada.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Gdansk.pl] Rozbiórka estakady w ul. Elbląskiej rozpoczęta

W środę, 5 lutego, na miejscu pojawił się ciężki sprzęt. Prace rozbiórkowe prowadzone są na …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *