Na pewno nie jest to jedyny w Trójmieście samochód, którego zespół napędowy generuje ponad 1000 koni mechanicznych mocy, ale najprawdopodobniej jest jedynym, który takimi parametrami może się pochwalić od momentu wyjazdu z fabryki. Nowe Porsche Taycan Turbo GT to najmocniejszy, fabryczny samochód, jaki można obecnie kupić w Trójmieście. Egzemplarz, który zaparkował w Porsche Centrum Sopot osiąga nawet 1034 KM i kosztuje ponad 1,2 miliona złotych.
Gdy na rynku debiutował Bugatti Veyron, moc jego ogromnego silnika wynosząca 1001 KM robiła gigantyczne wrażenie. Dzisiaj, dwie dekady później, coraz bardziej zbliżamy się w seryjnych modelach oferowanych z homologacją drogową do tej magicznej liczby. Porsche, w najnowszym, topowym wydaniu Taycana Turbo GT, poszło o krok dalej, bowiem szczytowa moc tego modelu to blisko 1100 KM.
Niedawno Porsche gruntownie zmodernizowało linię modeli Taycan, podnosząc moc systemową poszczególnych wariantów. Taycan Turbo GT to nowy sportowy flagowiec, który wynosi osiągi Taycana na jeszcze wyższy poziom. Wyposażony w mocniejszy falownik impulsowy, generuje moc 580 kW. Funkcja Launch Control zwiększa moc w trybie overboost do 760 kW – lub na 2 sekundy do 815 kW, zgodnie z metodą pomiaru mocy szczytowej.
Taycan Turbo GT potrzebuje na sprint od zera do 100 km/h zaledwie 2,3 sekundy. Dzięki temu jest od 0,1 do 0,2 sekundy szybszy od wariantu Taycan Turbo S. Jeszcze większa jest różnica w przyspieszeniu od 0 do 200 km/h, które zajmuje 6,6, to aż o 1,1 sekundy lepszy rezultat niż w przypadku Turbo S. Jego prędkość maksymalna wynosi 305 zamiast 290 km/h.
Falownik impulsowy jest kluczowym elementem sterującym silnikiem elektrycznym. W Turbo GT na tylnej osi zastosowano falownik impulsowy o maksymalnym prądzie 900 amperów. Zapewnia on jeszcze wyższe moc i moment obrotowy niż 600-amperowy falownik w Turbo S. Aby uzyskać lepszą efektywność, w falowniku jako materiał półprzewodnikowy zastosowano węglik krzemu. Znacząco zmniejsza to straty przełączania i umożliwia wyższe częstotliwości przełączania. Udoskonalono także przełożenie oraz zwiększono wytrzymałość skrzyni biegów, co pozwoliło dodatkowo podnieść moment obrotowy. Maksymalny moment obrotowy wynosi do 1340 Nm. Według pomiarów WLTP zasięg wariantów Taycan Turbo GT sięga 555 km.
Porsche obniżyło masę wariantów Taycan Turbo GT w porównaniu z Turbo S nawet o 75 kg. Przyczynia się do tego szereg elementów z włókna węglowego, z którego wykonano między innymi wykończenia paneli słupków B, górne elementy obudowy lusterek zewnętrznych i wstawki w osłonach progach. Wagę zmniejszają również w pełni kubełkowe fotele z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), lekkie elementy w sekcji bagażnika i rezygnacja z funkcji elektrycznego domykania tylnej pokrywy.
Taycan Turbo GT jest standardowo wyposażony w pakiet Dynamic, obejmujący zawieszenie Porsche Active Ride ze specyficznym dla GT zestrojeniem. Ponadto pakiet obejmuje specyficzne opony letnie o wysokich osiągach (Performance). Są one zamontowane na 21-calowych lekkich kutych obręczach. Ekskluzywne felgi Turbo GT mają ramiona frezowane specjalną metodą 3D, co zmniejsza wagę i jednocześnie pozwala skutecznie wentylować hamulce. Taycan Turbo GT jest standardowo wyposażony w lekkie hamulce ceramiczne. Układ hamulcowy oparty na Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) został zoptymalizowany pod kątem masy. Zmiany konstrukcyjne komory tarczy hamulcowej i obudowy zacisku pozwoliły zaoszczędzić ponad 2 kilogramy. Ma to pozytywny wpływ zarówno na dynamikę jazdy, jak i na osiągi, które poprawia zmniejszenie mas nieresorowanych oraz wirujących. Zaciski hamulcowe są lakierowane wyłącznie na kolor Victory Gold.
Z zewnątrz dostrzec można specjalnie dla wariantu Turbo GT opracowany przedni spojler z aerodynamicznymi łopatkami. Widok z tyłu jest z kolei zdominowany przez adaptacyjny spojler, którego krawędź ma listwę Gurneya wykończoną włóknem węglowym o wysokim połysku. W profilu uwagę zwraca szereg elementów z włókna węglowego.
Prezentowany w Sopocie egzemplarz dostępny jest w cenie 1 211 594 zł.