czwartek , 13 lutego 2025
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Najostrzejszy Cayman w historii! 718 Cayman GT4 RS w Porsche Centrum Sopot

W tymczasowym salonie Porsche Centrum Sopot na granicy Gdańska i Sopotu zaparkował wyjątkowy gość. To nowy flagowy wariant rodziny 718 nazwany Cayman GT4 RS. Gość oznacza w tym przypadku jedno – samochód został zamówiony dla klienta i wkrótce zostanie mu wydany. Póki co jednak, można go podziwiać w salonie przy Alei Niepodległości 637 w Sopocie.

Porsche 718 Cayman GT4 RS wyróżniają cechy typowe dla samochodów z rodziny RS, czyli większa siła docisku oraz wyższa moc niż w wersji GT4, a także dodatkowo obniżona masa własna.

W ten sposób powstało najbardziej bezkompromisowe i najostrzejsze 718 w historii. Pokonanie 20,6-kilometrowego okrążenia północnej pętli toru Nürburgring zajmuje mu zaledwie 7:04,511 min, czyli o 23,6 s szybciej niż 718 Cayman GT4 z dwusprzęgłową skrzynią biegów Porsche (PDK).

Kluczowy element nowego samochodu sportowego, zaprojektowanego z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy, stanowi wolnossący 6-cylindrowy silnik znany z wyścigowego 911 GT3 Cup oraz seryjnego 911 GT3. Jednostka o mocy równych 500 KM „rozkręca się” do 9000 obr./min i napędza smaochód, który waży tylko 1415 kilogramów. W porównaniu z Porsche 718 Cayman GT4 nowe 718 Cayman GT4 RS osiąga dodatkowe 80 KM (59 kW) mocy, co przekłada się na stosunek masy do mocy wynoszący 2,83 kg/KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 430 do 450 Nm. Jak każde współczesne Porsche z rodziny RS, nowe 718 GT4 RS jest dostępne wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią biegów Porsche (PDK) o 7 przełożeniach.

Do szczególnych cech nowego, topowego wariantu 718 należą wloty powietrza procesowego za szybami kierowcy i pasażera. 718 Cayman tradycyjnie ma tu małe boczne okna. Nowe wloty poprawiają przepływ powietrza wlotowego, a jednocześnie pozwalają wytworzyć ekscytujący dźwięk tuż obok uszu podróżujących.

Wagę pojazdu zredukowano dzięki zastosowaniu elementów z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), takich jak maska oraz przednie błotniki. Masę zmniejszono także dzięki zastosowaniu lekkich wykładzin i ograniczeniu ilości materiału izolacyjnego. Ponadto tylną szybę wykonano z lekkiego szkła. Dążenie do wyeliminowania każdego zbędnego grama demonstrują lekkie panele drzwi z tekstylnymi pętlami do otwierania oraz schowkami w postaci siatek. Z zewnątrz uwagę zwraca nowe, zamocowane na stałe tylne skrzydło z mocowaniami typu „łabędzia szyja” i aluminiowymi wspornikami.

Lepsze osiągi samochodu to także zasługa modyfikacji podwozia. Zastosowano tu przeguby kulowe, które ściśle „wiążą” podwozie z nadwoziem, zapewniając jeszcze precyzyjniejsze i bardziej bezpośrednie prowadzenie. Regulowane, gotowe do jazdy torowej podwozie wyróżniają specyficzna dla odmiany RS konfiguracja amortyzatorów oraz zmodyfikowane nastawy sprężyn i stabilizatorów.

Samochód kosztuje od 731 tys. zł z VAT, prezentowany egzemplarz skonfigurowano na 800 tys. zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Nowe BMW M5 w BMW Zdunek w Gdańsku

W wakacje ubiegłego roku w Trójmieście po raz pierwszy pojawiło się nowe BMW M5 na …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *