Defender to marka sama w sobie. Legendarny i kultowy model brytyjskiego off-road’era od lat stanowi obiekt kultu miłośników jazdy po bezdrożach. Jego niezrównane możliwości terenowe mieszają się w najnowszym modelu z luksusowym wnętrzem i charakterem. Na szczycie tej rodziny właśnie zaszły pewne zmiany. V8 pozostał flagowcem, ale teraz w najwyższym wydaniu nazywa się OCTA! To najbardziej sprawny i najbardziej luksusowy model w rodzinie Defendera.
OCTA napędzany jest 4,4-litrowym silnikiem V8 Twin Turbo mild-hybrid, który czyni z tego modelu najbardziej ekstremalną i najmocniejszą odmianę Defendera w historii. Dysponuje mocą 635 KM i momentem obrotowym do 750 Nm, które umożliwiają mu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,0 sekundy.
Zmienił się również jego wygląd zewnętrzny. W OCTA podniesiono wysokość, poszerzono rozstaw kół i nadkola. Przeprojektowane zderzaki zapewniają lepsze kąty natarcia i zejścia, a solidna ochrona podwozia daje kierowcom większą pewność, że mogą eksplorować trudny teren. Do tego wszystkiego prezentowanego Defendera „nauczono” brodzić głębiej niż jakikolwiek poprzedni, seryjny model tej rodziny – teraz jest to nawet metr wody.
Koła OCTY obuto w opony o średnicy 33 cali – największe jakie kiedykolwiek zamontowano w seryjnym Defenderze. Ogumienie Goodyear Advanced All-Terrain Tyre opracowano specjalnie dla tego modelu. Nowy jest tylny zderzak z aktywnym układem wydechowym z czterema końcówkami. Przednie i tylne punkty mocowania holu, wykończono brązem fosforowym.
Nowością są też przednie fotele Performance z większymi podparciami i ze zintegrowanymi zagłówkami. Ponadto, znowu po raz pierwszy w Defenderze, zastosowano technologię audio Body and Soul Seat. System ten został opracowany we współpracy z ekspertami branży muzycznej SUBPAC i Coventry University, pozwalając kierowcy i pasażerowi z przodu nie tylko usłyszeć, ale również poczuć muzykę.
Dzięki nowemu Defenderowi OCTA udało nam się odblokować cały potencjał Defendera. Jest to definicja szerokości możliwości i dowód tego, co możemy osiągnąć, wykorzystując najlepsze technologie i talenty w naszym dziale inżynierii. Dzięki mocnemu silnikowi V8, przełomowej technologii zawieszenia 6D Dynamics, wykwintnym wykończeniom i wyjątkowym detalom jest rzadki, niesamowicie wytrzymały i z natury pożądany – opisał go Mark Cameron, Dyrektor zarządzający Defender.
Nazwa OCTA pochodzi od najtwardszego i najbardziej pożądanego minerału na ziemi – diamentu i oktaedrycznego kształtu, który nadaje im charakterystyczny wygląd i trwałość. Ten symbol odnaleźć można m.in. na słupku C w formie okrągłej grafiki w kształcie czarnego diamentu w obrabianym maszynowo i piaskowanym dysku tytanowym na panelu Signature Graphic, ale także na osłonie silnika oraz kluczyku.
W OCTA użyto, po raz pierwszy w Defenderze, a znanego wcześniej z Range Rover’a, systemu hydraulicznego zawieszenia 6D Dynamics, a także zastosowano rozległe zmiany w geometrii. Defender OCTA jest o 28 mm wyższy i ma poszerzony o 68 mm rozstaw kół, co zapewnia mu prześwit i stabilność. Aby zapewnić kontrolę, z maksymalnym wychyleniem kół w terenie i zmniejszonym przechyłem na drodze, zmodyfikowane elementy zawieszenia objęły dłuższe i mocniejsze wahacze oraz unikalne aktywne amortyzatory z oddzielnymi akumulatorami. OCTA posiada również ulepszone przednie tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm z zaciskami Brembo i najszybszy jak dotąd współczynnik skrętu ze wszystkich Defenderów, co zapewnia natychmiastową, precyzyjną reakcję.
Prezentowany w gdańskim salonie Land Rover Zdunek egzemplarz to elegantsza i bardziej „cywilizowana” odmiana OCTA w kolorze Petra Copper z kontrastowym dachem i tylną klapą wykończoną w połyskującej barwie Narvik Black. Samochód czeka na swojego nowego właściciela, który gotowy jest za niego zapłacić 1 058 550 zł.
2 komentarze
Pingback: Najpot??niejszy Defender, jaki kiedykolwiek powsta? - OCTA po raz pierwszy w Land Rover Zdunek - Land Rover News
Pingback: Najpot??niejszy Defender, jaki kiedykolwiek powsta? - OCTA po raz pierwszy w Land Rover Zdunek - Land Rover News