Mercedes ma AMG, BMW dywizję M, Audi dział Sport, a Land Rover ma swój dział Special Vehicle Operations (SVO) – centrum doskonalenia osiągów i wyposażenia najwyższych, luksusowych wersji Land Rovera. To właśnie jemu zawdzięczamy najszybszy model tej marki – Range Rover’a Sport w wydaniu SVR. Taki właśnie egzemplarz opuścił w poniedziałek salon British Automotive Gdańsk.
Najważniejszym elementem tego samochodu jest jego serce. Jest nim bezkompromisowy 5-litrowy, benzynowy silnik V8 generujący moc 575 koni mechanicznych i aż 700 Nm momentu obrotowego.
Nie będzie zatem niespodzianką, że przy takim motorze, osiągi samochodu to najwyższa liga. Od 0 do 100 km/h Range SVR przyspiesza w 4.5 sekundy, a maksymalnie osiąga 280 km/h.
Aby skutecznie przenieść tę moc na koła, zastosowano w nim sportowe zawieszenie, większe koła i niższe opony. Standardowo SVR jeździ na 21 calowych obręczach. Opcjonalnie oferowane są koła 22-calowe. Aby wrażenia akustyczne były równie emocjonujące są osiągi, zamontowany jest tu układ wydechowy wraz z funkcją Active Exhaust zapewniający, gardłowy dźwięk silnika, który wydobywa się przez efektowne 4 końcówki.
Wersję SVR łatwo rozpoznać po zmienionej karoserii. Mamy tu lakierowaną w kolorze nadwozia maskę z włókna węglowego – w ramach redukcji masy i ogólnej poprawy osiągów, a także szereg innych elementów wykończonych tym materiałem. Ponadto, tak jak w prezentowanym egzemplarzu, może ona być wykończona odsłoniętym karbonem. Do tego liczne emblematy specjalnej wersji, czerwone lub czarne zaciski hamulców i dedykowane felgi.
W kabinie uwagę przyciągają lekkiej konstrukcji fotele SVR Performance, wykończone skórą Windsor, które są dostępne w czterech kombinacjach kolorystycznych i stylizowanej perforacji Cut Diamond oraz unikalna, sportowa kierownica ozdobiona logotypami SVR.
Zaprezentowany na zdjęciach egzemplarz został zakupiony w salonie British Automotive Gdańsk i od razu został pretendentem do jednego z najciekawszych i też najdroższych tegorocznych wydań tego dealera.
Podstawowa cena Range Rover’a Sport SVR rozpoczyna się od 706 400 zł. Ten konkretny – za sprawą bogatego wyposażenia, był droższy o ponad 89 000 zł. Wśród najkosztowniejszych opcji wspomnieć można o lakierze Estoril Blue, kosztującym 11 610 zł, zewnętrznym pakiecie SVR Carbon za 42 360 zł, dachu panoramicznym z elektrycznie zamykanymi roletami wymagającymi dopłaty 10 370 zł oraz pakiecie Drive Pro, który obejmuje asystenta martwego punktu, aktywny tempomat z asystentem jazdy w korku Stop & Go, inteligentny system awaryjnego hamowania z wyższych prędkości IEB i asystenta wspomagającego utrzymanie prawidłowego pasa jazdy – wszystko to za dodatkowe 10 370 zł.
Ogółem, cena tego egzemplarza wyniosła 796 050 zł.
Jeden komentarz
Pingback: Najszybszy Land Rover w historii ? Range Rover Sport SVR w British Automotive Gda?sk - Land Rover News