czwartek , 16 stycznia 2025
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Najszybszy Land Rover w historii – Range Rover Sport SVR w British Automotive Gdańsk

Mercedes ma AMG, BMW dywizję M, Audi dział Sport, a Land Rover ma swój dział Special Vehicle Operations (SVO) – centrum doskonalenia osiągów i wyposażenia najwyższych, luksusowych wersji Land Rovera. To właśnie jemu zawdzięczamy najszybszy model tej marki – Range Rover’a Sport w wydaniu SVR. Taki właśnie egzemplarz opuścił w poniedziałek salon British Automotive Gdańsk. 

Najważniejszym elementem tego samochodu jest jego serce. Jest nim bezkompromisowy 5-litrowy, benzynowy silnik V8 generujący moc 575 koni mechanicznych i aż 700 Nm momentu obrotowego.

Nie będzie zatem niespodzianką, że przy takim motorze, osiągi samochodu to najwyższa liga. Od 0 do 100 km/h Range SVR przyspiesza w 4.5 sekundy, a maksymalnie osiąga 280 km/h.

Aby skutecznie przenieść tę moc na koła, zastosowano w nim sportowe zawieszenie, większe koła i niższe opony. Standardowo SVR jeździ na 21 calowych obręczach. Opcjonalnie oferowane są koła 22-calowe. Aby wrażenia akustyczne były równie emocjonujące są osiągi, zamontowany jest tu układ wydechowy wraz z funkcją Active Exhaust zapewniający, gardłowy dźwięk silnika, który wydobywa się przez efektowne 4 końcówki.

Wersję SVR łatwo rozpoznać po zmienionej karoserii. Mamy tu lakierowaną w kolorze nadwozia maskę z włókna węglowego – w ramach redukcji masy i ogólnej poprawy osiągów, a także szereg innych elementów wykończonych tym materiałem. Ponadto, tak jak w prezentowanym egzemplarzu, może ona być wykończona odsłoniętym karbonem. Do tego liczne emblematy specjalnej wersji, czerwone lub czarne zaciski hamulców i dedykowane felgi.

W kabinie uwagę przyciągają lekkiej konstrukcji fotele SVR Performance, wykończone skórą Windsor, które są dostępne w czterech kombinacjach kolorystycznych i stylizowanej perforacji Cut Diamond oraz unikalna, sportowa kierownica ozdobiona logotypami SVR.

Zaprezentowany na zdjęciach egzemplarz został zakupiony w salonie British Automotive Gdańsk i od razu został pretendentem do jednego z najciekawszych i też najdroższych tegorocznych wydań tego dealera.

Podstawowa cena Range Rover’a Sport SVR rozpoczyna się od 706 400 zł. Ten konkretny – za sprawą bogatego wyposażenia, był droższy o ponad 89 000 zł. Wśród najkosztowniejszych opcji wspomnieć można o lakierze Estoril Blue, kosztującym 11 610 zł, zewnętrznym pakiecie SVR Carbon za 42 360 zł, dachu panoramicznym z elektrycznie zamykanymi roletami wymagającymi dopłaty 10 370 zł oraz pakiecie Drive Pro, który obejmuje asystenta martwego punktu, aktywny tempomat z asystentem jazdy w korku Stop & Go, inteligentny system awaryjnego hamowania z wyższych prędkości IEB i asystenta wspomagającego utrzymanie prawidłowego pasa jazdy – wszystko to za dodatkowe 10 370 zł.

Ogółem, cena tego egzemplarza wyniosła 796 050 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Kierowcy na Przymorzu pod lupą gdańskich strażników miejskich

Mundurowi z gdańskiej Straży Miejskiej kontrolowali auta poruszające się po osiedlowych ulicach Przymorza. Tym razem …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *