Najmocniejszy seryjny silnik AMG V8 w historii, najbardziej wyrazisty design, najbardziej zaawansowana aerodynamika i najbardziej wyszukana mieszanka materiałów plus „najostrzejsza” dynamika jazdy: nowy, wyczynowy Mercedes-AMG GT Black Series to szczytowe osiągnięcie projektantów z Affalterbach w sztuce projektowania samochodów. Ten wyjątkowy model po raz pierwszy w Polsce zagościł premierowo w jednym w naszym kraju AMG Brand Center w salonie Mercedes-Benz Witman w Gdańsku Oliwie.
Od 2006 r. Black Series jest w Mercedes-AMG synonimem modeli bardzo szczególnych: bezkompromisowo sportowych i o wyrazistym designie. Modeli, które są najbardziej konsekwentne w przenoszeniu techniki ze świata motorsportu na otwarte drogi. Black Series to ekskluzywne produkty motoryzacyjne, budowane nie po to, by gromadzić kurz w garażach kolekcjonerów, ale do szybkiej jazdy po torze – choć są dopuszczone do ruchu drogowego. Teraz tradycję tę kontynuuje AMG GT Black Series, najmocniejsza maszyna Mercedes-AMG z seryjnym silnikiem V8.
Jednostka generuje oszałamiające 730 koni mechanicznych mocy i generuje maksymalny moment obrotowy na poziomie 800 Nm, kręcąc się maksymlanie do 7200 obr./min. Wystarcza to do osiągnięcia 100 km/h ze startu zatrzymanego w 3.2 sekundy. Czas potrzebny na osiągniecie 200 km/h to niespełna 9 sekund, a nabieranie prędkości kończy się przy 325 km/h.
Silnik budzi się do życia w kolejności zapłonu 1-8-2-7 4-5-3-6. Zastosowano w nim płaski wał korbowy, a sam motor bazuje na znany już dobrze silniku 4.0 V8 bi-turbo z suchą miską olejową od AMG. Jednak z uwagi na liczne modyfikacje w serii Black, jednostka otrzymała inne oznaczenie wewnętrzne – M178 LS2. w Black Series turbosprężarki otrzymały większy wirnik kompresora, dzięki któremu mogą łącznie dostarczać 1100 kg powietrza na godzinę. Dla porównania, w przypadku AMG GT R wartość ta wynosi 900 kg/h.
Siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, została zmodyfikowana i dostosowana do zwiększonego momentu obrotowego. Wydłużono poprzednie limity regulujące wydajność zmiany przełożeń i czas reakcji. W rezultacie są one lepiej dopasowane do warunków torowych. Napęd kierowany jest tylko na tylną oś.
Potwór już na pierwszy rzut oka
Nie zabrakło także wizualnych zmian! Tylny pas AMG GT Black Series wyróżniają nowy zderzak z dużym dyfuzorem, dwie zaokrąglone, podwójne końcówki układu wydechowego po bokach, wentylacja nadkoli, a także tylne skrzydło o innowacyjnej koncepcji. Oba jego płaty są wykonane z włókna węglowego i mogą być regulowane mechanicznie, a zatem dostosowane do różnych warunków na torze. Z przodu jest nowy kształt przedniego zderzaka z większym centralnym wlotem. Ponadto na nadkolach pojawiły się “skrzela”, znane już z modelu AMG GT Pro, a maska wykończona jest włóknem węglowym i ma dodatkowe wloty powietrza.
Konstruktorzy AMG GT Black Series, zgodnie z ideą tej serri, skupili się na poprawie osiągów, odciążeniu samochodu oraz poprawie aerodynamiki. Dodatkowo, we współpracy z firmą Michelin, opracowano specjalne opony do tego modelu Pilot Sport Cup 2 R MO z podobizną AMG GT Black Series na bocznej ściance.
Najszybszy seryjny samochód na Nürburgring
Dzieło, które stworzyli to torowe monstrum, które aktualnie jest najszybszym seryjnym samochodem na północnej pętli toru Nürburgring. Oficjalnie zmierzony i poświadczony notarialnie czas 6:43,616 min dla toru o długości 20,6 km (bez prostej na odcinku T13) oraz 6:48,047 min dla nitki o długości 20,832 km (z prostą w sekcji T13) pozwolił pokonać dotychczasowego lidera – Lamborghini Aventador SVj o blisko 1.5 sekundy.
Do zobaczenia na razie tylko w Mercedes-Benz Witman
Najważniejsza informacja jest taka, że prezentowany egzemplarz to w tej chwili jedyny AMG GT Black Series w Polsce. Został on już sprzedany, jednak zanim zostanie wydany klientowi, pozostanie w salonie AMG Brand Center w Gdańsku, do pierwszych dni maja.
Następnie zobaczyć go będzie można w Warszawie.
Kolejne egzemplarze AMG GT BS w Mercedes-Benz Witman zagoszczą w okresie letnio-jesiennym. Wśród nich samochód dla klienta z Trójmiasta w kolorze Green Light Magno.
Cena startowa AMG GT Black Series wynosiła 1,765 mln zł. Prezentowany model skonfigurowano na około 100 000 zł więcej. Niestety na zakup jest już za późno – wszystkie egzemplarze przeznaczone do produkcji zostały już sprzedane.
Witam ,
odn. artykułu dot. prezentowanego w salonie AMG Band Center w Gdańsku modelu AMG GT BS , prosze
o sprawdzenie i ewentualne sprostowanie podanej w tymże artykule informacji dot. czasu rekordowego
przejazdu na północnej pętli Nurburgringu. W artykule podany jest czas 6.43,616 (chodzi oczywiście o przejazd tzw. krótszej pętli o długości 20,6km). Wg. mojej wiedzy Porsche GT2 RS pokonało ten sam
odcinek toru w czasie 6.40,3 ; przejazd odbył sie 25/10/2018. Chyba że różnica polega na innej klasyfikacji obu aut : Państwo piszecie że GT BS jest ” najszybszym seryjnym samochodem ” a Porsche GT2RS było
określone jako “road-legal vehicle/sports car” ?
Tak, wszystko się zgadza Panie Mirku.
Kierowca GT3 Maro Engel w AMG GT BS na północnej pętli Nürburgringu zanotował oficjalnie zmierzony i poświadczony notarialnie czas 6:43,616 min dla toru o długości 20,6 km (bez prostej na odcinku T13) oraz 6:48,047 min dla nitki o długości 20,832 km (z prostą w sekcji T13). Plasuje go to w czołówce kategorii „samochodów sportowych” dopuszczonych do ruchu ulicznego i zajmuje pierwsze miejsce wśród w pełni standardowych, niezmodyfikowanych modeli.