W Porsche Centrum Sopot pojawiły się pierwsze egzemplarze modelu Cayenne Turbo GT. Jest to najmocniejsza i najszybsza odsłona Cayenne, będąca spadkobiercą ewolucji topowego Turbo S. Nowe wcielenie kultywuje wartości znane z pierwowzoru czyli moc i prędkość! To właśnie Turbo S odnotowało rekordowy przejazd toru Nordschleife w kategorii SUV’ów.
Nowym rekordzistą przejazdu „zielonego piekła” jest… to oczywiste! Cayenne Turbo GT, który okrążył liczącą 20 832 m długości północną pętlę Nürburgringu w czasie 7:38,9 min, ustanawiając nowy oficjalny rekord wśród SUV-ów.
Sercem samochodu jest podwójnie turbodoładowany 4-litrowy silnik będący obecnie najmocniejszą ośmiocylindrową jednostką Porsche. Generuje on moc 640 koni mechanicznych, to o 90 KM więcej niż w Cayenne Turbo Coupé – oraz maksymalny moment obrotowy 850 Nm (wzrost o 80 Nm). Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,3 sekundy (o 0,6 s mniej), a prędkość maksymalna wynosi 300 km/h (o 14 km/h więcej).
Zmiany stylistyczne oraz techniczne
Nowe Cayenne Turbo GT jest dostępne wyłącznie w postaci czteromiejscowego Coupé. Jego standardowe wyposażenie obejmuje wszystkie dostępne układy podwozia oraz opracowane specjalnie dla tego wariantu opony o wysokich osiągach – wyczynowe opony Pirelli P Zero Corsa.
Stylistycznie tą wersję wyróżnia charakterystyczny dla Turbo GT przedni zderzak z efektownym spojlerem i powiększonymi bocznymi wlotami powietrza. W widoku z profilu dominują konturowany dach z włókien węglowych oraz czarne poszerzenia nadkoli, a także 22-calowe obręcze kół GT Design w kolorze Neodyme. Boczne płaty z włókna węglowego, wzdłużnie przymocowane do spojlera dachowego, są specyficzne dla wariantu GT, podobnie jak wysuwany tylny spojler, który jest o 25 mm większy niż ten w Turbo. Zwiększa to siłę docisku przy maksymalnej prędkości samochodu nawet o 40 kg. Z tyłu uwagę zwraca również zjawiskowy panel dyfuzora z włókien węglowych. Cayenne Turbo GT opcjonalnie dostępny jest w nowym kolorze lakieru Arctic Grey.
Zespół napędowy i podwozie mają unikalną konfigurację, dostrojoną specjalnie dla Cayenne Turbo GT. Najszerzej zakrojone modernizacje zostały przeprowadzone w zakresie napędu wału korbowego, turbosprężarek, bezpośredniego wtrysku paliwa, układów dolotowego i zasilania oraz chłodzenia powietrza doładowującego. Silnik V8 z Turbo GT różni się od jednostki Turbo Coupé zasadniczymi elementami, takimi jak wał korbowy, korbowody, tłoki, napęd łańcucha rozrządu oraz tłumiki drgań skrętnych. Z uwagi na przyrost mocy, komponenty te zostały zaprojektowane z myślą o wyższych maksymalnych obciążeniach i lepszej dynamice jazdy.
Zmodyfikowano również ośmiostopniową przekładnię Tiptronic S, która zmienia biegi jeszcze szybciej oraz układ Porsche Traction Management (PTM). Wprowadzono także dodatkowe chłodzenie skrzyni rozdzielczej cieczą. Standardowo Cayenne Turbo GT otrzymuje unikalny sportowy układ wydechowy z centralnie umieszczonymi końcówkami. Na odcinku od środka pojazdu, włącznie z tylnym tłumikiem, jest on wykonany z lekkiego i szczególnie żaroodpornego tytanu. Dodatkową oszczędność masy uzyskano, pomijając środkowy tłumik. W porównaniu z Cayenne Turbo Coupé nowe Turbo GT „siedzi” nawet o 17 mm bliżej nawierzchni.
Ceny w Polsce zaczynały się od 963 000 zł. W sopockim Centrum marki sprzedano 6 sztuk tego wyjątkowego modelu.