Lubisz sportowe auta, lecz odstraszają cię ich ceny? Nie martw się, można coś z tym zrobić! Coś, a nawet bardzo dużo! Rynek oferuje bowiem mnóstwo sportowych modeli używanych w rozsądnych cenach. Chcesz poznać kilka z nich? Zostań z nami!
Chevrolet Camaro
Chevrolet Camaro znany jest zdecydowanej większości miłośników motoryzacji, a już na pewno tym, którzy interesują się produktami myśli technicznej zza oceanu. Model ten oczywiście nie nada się na tor wyścigowy, ale nie o takich pojazdach mowa w tym artykule. Camaro zachwyca designem, sportowym stylem jazdy i brzmieniem motoru. Prezentowany model IV generacji w świetnym stanie można nabyć za około 30 tys. zł.
Jaguar XJ
Oto jeden z klasyków brytyjskiej motoryzacji. Oczywiście wygodą lub łatwością eksploatacji odbiega on od bezpośredniej konkurencji, takiej jak BMW lub Mercedes. Nie zmienia to jednak faktu, że Jaguar XJ to model absolutnie jedyny w swoim rodzaju. Obecnie bardzo łatwo dostać dobrze zachowane egzemplarze z okolic roku 2000. Takie auto można kupić już za 15-20 tys. zł. Naturalnie, jeśli chcesz dodać nieco pikanterii i wybierzesz, chociażby model XJR w wersji V8, zapłacisz więcej. Jest to jednak zupełnie normalne — samochody Jaguar, używane oraz nowe, które oferują coś extra pod względem technicznym, są po prostu adekwatnie droższe.
Fort Fiesta
Wystarczy 15 tys. zł, aby kupić zadbanego Forda Fiestę Mk6 w wersji ST. Nie jest to może demon prędkości, lecz w tej cenie potrafi dostarczyć naprawdę przyjemnych doznań. Nic zresztą dziwnego, że wielu fanów motoryzacji wybiera właśnie ten model do przeprowadzenia tuningu. Równie często na warsztaty trafia także kuzyn Fiesty — Ford Focus. To auto również możesz nabyć w podanym zakresie cenowym. Z całego serca polecamy wariant z 150-konnym silnikiem 2.0 Duratec HE. Ten prosty motor będzie służył ci długo i bez zarzutów.
Ford Probe
Chcesz taniej? Nie ma sprawy! Ale pamiętaj — na własną odpowiedzialność. To oczywiście z przymrużeniem oka, bo przecież solidne auto można nabyć nawet za kilka tysięcy złotych. Rzecz jasna po takim modelu nie można spodziewać się tego samego, co po aucie z salonu. Odłóżmy jednak dywagacje na bok i zwróćmy uwagę na Forda Probe II — prawdziwego klasyka ze sportowym zacięciem i… wysuwanymi przednimi światłami! Za około 5 tys. zł kupisz egzemplarz w przyzwoitym stanie z silnikiem 2.0. Jeśli jednak szukasz większych osiągów, z pewnością zainteresuje cię jednostka napędowa V6 o pojemności 2.5 l.
Mazda RX-8
To bardzo charakterystyczne coupe, którego niemal każdy fan motoryzacji zna z wyglądu. Najlepsze opinie zbierają egzemplarze z silnikiem Wankla o pojemności 1.3 l i mocy 231 KM. To nimi warto się zainteresować szczególnie mocno, choć należy pamiętać, że Mazda RX-8 nie należy do aut najłatwiejszych w eksploatacji. W modelu tym zastosowano kilka nietypowych rozwiązań technicznych, co utrudnia naprawę i wymianę części. Każdy zwolennik japońskiej motoryzacji powie jednak, że warto. Pozostawiamy więc i tę opcję do twojego wglądu. Powodzenia w zakupach!
No chyba najgorsze zestawianie. Oprócz Forda Fiesty to cała reszta? Okej tanio kupimy ale co dalej? Osiągi i przyśpieszenie kiepskie. Ale przejdźmy do rzeczy. Camaro drogie w utrzymaniu. Pali nie mało a same części potrafią też kosztować. Jaguar pisze się podobnie równie drogie w utrzymaniu jeśli chodzi o koszt eksploatacji, spalanie a i osiągami nie powala. Ford probe i to V6? Kolejny drogi szmelc! No i Rx8. Okej osiągi fajne i brzmienie mega fajne. Dosyć nietypowy wygląd ale szczerze mówiąc to ile ten samochód potrafi spalić jeszcze przy ciężkiej nodze. To jaki jest koszt części. Przez specyficzny silnik jest wbrew pozorom specyficznie drogi. A no i ostatnia kwestia to? To fakt że nie ma co patrzeć na najtańsze samochody wystawione na sprzedaż. Problem sportowych samochodów zwłaszcza tych tańszych inaczej dostępnych na większość kieszeni jest taki że jeden będzie dbał a drugi nie będzie wiedział co to dbanie o samochód tylko na odwrót pozna smak katowania. Zaś propozycji tańszych sportowych samochodów na rynku jest pełno. Dużo z nich jest nie tylko dostępna pod względem kieszeni dla praktycznie każdego kto będzie chciał nie tylko mieć z wyglądu sportowy samochód ale i poczuć nutkę sportowego samochodu ale też i w samym utrzymaniu jeśli chodzi o koszty poniesione względem eksploatacji, części i samego spalania.
No super. Do tego ceny też są dosyć atrakcyjne jeśli chodzi o tak porządne modele aut