piątek , 27 listopada 2020
Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Napęd hybrydowy debiutuje w Jeep’ach – nowy Compass 4xe w Auto Plus

Napęd hybrydowy debiutuje w Jeep’ach – nowy Compass 4xe w Auto Plus

Jeszcze do niedawna podstawą oferty każdej marki samochodowej musiał być SUV. Uwarunkowania prawne i restrykcje wokół emisji spalin wprowadzane w Uni Europejskiej zamieniły ten trend na… samochody hybrydowe. Co chwilę „łamią” się kolejne marki, bastiony spalinowej motoryzacji, które wprowadzają do oferty nieduże silniki spalinowe, ale wspomagane elektrycznym generatorem mocy. Do tego grona dołącza także Jeep. W salonie Auto Plus w Gdańsku debiutuje model Compass z benzynowym 1.3, który wspomagany układem hybrydowym dostarcza 190 KM.

Każdy Jeep z napędem hybrydowym plug-in nosi emblemat 4xe z niebieską otoczką. Światowa premiera zelektryfikowanych SUV-ów Jeepa odbyła się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2019 roku. Hybrydowe Jeepy Renegade 4xe i Compass 4xe są produkowane w zakładzie FCA Melfi w regionie Basilicata we Włoszech.

Modele 4xe są wyposażone w 1,3-litrowy silnik benzynowy z przodu oraz silniki elektryczny umieszczony między kołami tylnymi i zasilany akumulatorem o mocy 11,4 kWh. Można je ładować podczas jazdy lub zewnętrznie z gniazdka elektrycznego: w domu, przy użyciu ładowarki easyWallbox lub bardziej zaawansowanej Connected Wallbox, lub też na publicznych stacjach ładowania.

Spalinowy 1,3-litrowy silnik turbo zapewnia moc 130 KM lub 180 KM, a wsparty 60 KM wytwarzanymi przez silnik elektryczny daje łącznie do dyspozycji 190 KM (wersja Limited) lub 240 KM (wersje Trailhawk i S). Moment obrotowy jaki oferuje silnik elektryczny to równe 250 Nm, natomiast silnik spalinowy dostarcza 270 Nm.

Połączenie obu jednostek napędowych oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 7,5 sekundy i maksymalną prędkość 130 km/h w trybie elektrycznym i 200 km/h w trybie hybrydowym.

System ma trzy tryby pracy – hybrydowy, elektryczny i E-save. Żądany tryb aktywuje się za pomocą selektora trybu jazdy umieszczonego obok dźwigni zmiany biegów. We wszystkich trybach jazdy układ hamulcowy z systemem rekuperacji energii odzyskuje energię podczas pasywnych faz jazdy.

Modele 4xe wyposażone są również w nową, sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów, unowocześnione sterowanie systemem zarządzania trakcją Selec-Terrain z trybami  jazdy – Auto, Snow, Mud & Sand oraz Rock – w tym nowego trybu Sport zapewniającego lepszą reakcję przepustnicy i układu kierowniczego, dostępnego wyłącznie w modelach Renegade i Compass 4xe.

Stylistycznie, poza emblematami z niebieską otoczką, modele hybrydowe różnią się dodatkowym portem ładowania umieszczonym pod pokrywą znajdującą się na lewym tylnym błotniku samochodu.

Gama nowego Jeepa Renegade 4xe i Jeepa Compassa 4xe obejmuje trzy poziomy wyposażenia – „Limited”, „S” i „Trailhawk” – wszystkie wyposażone w napęd na cztery koła (eAWD) i sześciobiegową skrzynię automatyczną- oraz dwa silniki, które zapewniają łączną moc 190 KM lub 240 KM.

Ceny hybrydowego Jeepa Compass 4xe rozpoczynają się od 188 500 zł (standardowy od 89 900 zł) , natomiast modelu Renegade od 172 000 zł (najtańszy model spalinowy od 73 900 zł).

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Hybrydy wkraczają do Renault – gama nowych modeli E-Tech w Renault Zdunek

Motoryzacja przechodzi dynamiczne zmiany, a wraz z nią pojawiają się nowe rodzaje napędu. Konieczność obniżenia ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *