niedziela , 8 grudnia 2024
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Niezwyciężony w nowym wydaniu! Legendarny pick-up Hilux od Toyoty, debiutuje w Trójmieście

W trójmiejskich salonach marki Toyota można już zobaczyć nowy model legendarnego pick-up’a o nazwie Hilux. Samochód zasłynął dzięki programowi Top Gear, który w destrukcyjnych testach udowodnił jego niezawodność. Do dzisiaj stawiany jest za wzór użytkowego samochodu, który nie boi się żadnego zadania. 

Prezentowany model Hilux to 8 generacja. Sprzedaż pick-upów w Europie systematycznie rośnie. W 2015 roku europejscy klienci kupili 154 000 tego rodzaju samochodów, zaś prognozy na 2023 rok przewidują wzrost tej liczby o 35% do 208 000 aut. W znacznej mierze wzrost ten wynika z coraz większego zainteresowania pick-upami osób wykorzystujących je zarówno do pracy, jak i dla przyjemności. Od 1968 roku, kiedy Toyota Hilux zadebiutowała na rynku, Hilux wielokrotnie udowodnił, że jest nie do pobicia pod względem możliwości terenowych i odporności na trudne warunki.

Przód Hiluxa 2020 został całkowicie przeprojektowany. Otrzymał nowy, trójwymiarowy grill i zmieniony przedni zderzak. Odświeżenie wyglądu wnętrza objęło nowy wzór tablicy przyrządów i nowy 8-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej, wyposażony w mechaniczne przyciski ułatwiające obsługę podczas prowadzenia. Nowa wersja systemu multimedialnego działa szybciej i zawiera systemy integracji ze smartfonami Apple CarPlay® oraz Android Auto™.

Nowy Hilux Invincible z podwójną kabiną, mierzy 5325 mm długości, 1900 mm szerokości i 1815 mm wysokości, i jest o 5 mm krótszy i aż o 45 mm szerszy od poprzednika. W zależności od rodzaju kabiny, długość przedziału ładunkowego wynosi od 1525 mm do 2315 mm. Wszystkie wersje nadwozia (pojedyncza, półtora i podwójna kabina) z napędem 4×4 mają ładowność do 1 tony i mogą ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

Gama silników nowego Hiluxa została wzbogacona o nowy, mocniejszy silnik diesla DOHC o pojemności 2755 cm³, który spełnia normę Euro 6d. Jednostka generuje 204 KM (150 kW) przy 3400 obr./min. Z automatyczną skrzynią biegów rozwija 500 Nm momentu obrotowego w zakresie 1600-2800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy przy manualnej skrzyni biegów wynosi 420 Nm w zakresie 1400-3400 obr./min.

Nowy silnik z automatyczną skrzynią rozpędza Hiluxa od 0 do 100 km/h w 10,7 s (o 2,1 s szybciej niż silnik 2.4). Zużycie paliwa wynosi średnio od 9,5 l/100 km i emituje od 250 g/km CO².

Silnik 2.8 otrzymał układ wtrysku paliwa typu common rail, turbosprężarkę o zmiennej geometrii i intercooler chłodzony cieczą. Czystość spalin kontrolują katalizator utleniający (DOC), filtr cząstek stałych (DPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z wtryskiem AdBlue.

Aby zwiększyć moc silnika i ograniczyć emisję spalin, zoptymalizowano kształt bloku silnika i płaszcza wodnego, kolektor wydechowy, chłodnicę oraz materiał, z którego wykonano uszczelki. Udoskonalone rozwiązania poprawiające sztywność, chłodzenie i uszczelnienie przyczyniły się do poprawy osiągów.

W silniku 2.8 zastosowano nowo opracowaną, wytrzymałą turbosprężarkę. Zwiększono rozmiar łopatek wirnika sprężarki i turbiny – odpowiednio z 48 do 58 mm i z 41,5 do 52 mm, zwiększając ilość doładowanego powietrza.

Ponadto w ofercie znajduje się sprawdzony, 16-zaworowy, 4-cylindrowy silnik DOHC o pojemności 2393 cm3, generujący moc 150 KM (110 kW) przy 3 400 obr./min i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm w przedziale 1 600–2 000 obr./min. Hilux z tym silnikiem i automatyczną skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,8 s. Jego średnie zużycie paliwa wynosi od 9,3 l/100 km.

Celem zespołu inżynierów pracującego nad faceliftingiem Hiluxa była poprawa komfortu jazdy po asfaltowych drogach przy zachowaniu legendarnych możliwości off-roadowych auta. Hilux to jeden z ostatnich prawdziwie terenowych samochodów na rynku, który dzięki mocnej i trwałej konstrukcji na ramie wytrzymuje ogromne obciążenia i siły skrętne podczas jazdy poza ubitymi szlakami.

Komfort i łatwość prowadzenia nowego Hiluxa zostały poprawione dzięki zmianom w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Udoskonalono przednie i tylne amortyzatory, dzięki czemu jazda autem jest bardziej płynna, a pokonywanie nierówności i wybojów mniej odczuwalne dla pasażerów.

Mocne, wytrzymałe tylne zawieszenie z resorami piórowymi zostało zoptymalizowane, aby połączyć możliwości off-roadowe, których oczekuje się od roboczego, terenowego pick-upa, z komfortem jazdy i stabilnością prowadzenia jak w SUV-ie. Ulepszona konstrukcja resorów piórowych oraz ich tulei mocujących pozwoliła na zmniejszenie tarcia i płynniejszą pracę zawieszenia.

Ogromne możliwości terenowe Hiluxa zostały wzmocnione za sprawą kilku rozwiązań. Jednym z nich jest elektroniczny system działający jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD. Dostępny jest on w wersjach 4×4 i działa w trybie jazdy z napędem na jedną oś, zwiększając przyczepność na luźnej nawierzchni. Prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym została obniżona z 850 do 680 obr./min. Poprawiono także szybkość reakcji na pedał przyspieszenia oraz działanie systemu stabilizacji pojazdu (VSC). Wprowadzono również specjalne oprogramowanie wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku zwiększające precyzję prowadzenia. Samochód otrzymał nowy monitor kąta skrętu kół w czasie manewrowania.

O możliwościach terenowych Hiluxa świadczy także wiodący w klasie prześwit wynoszący aż 310 mm (w wersji z podwójną kabiną), kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29 i 26 stopni, możliwość brodzenia na głębokości 700 mm oraz zdolność pokonywania wzniesień pod kątem 42 stopni.

Nowa wersja wyposażenia Invincible, dostępna dla Hiluxa 2020 z podwójną kabiną, powstała z myślą o kierowcach, którzy oczekują uniwersalnego auta o wysokim standardzie komfortu i wyposażenia oraz znacznych możliwościach terenowych i dużej praktyczności. Hilux Invincible jest bardziej wyrafinowany stylistycznie i otrzymuje w standardzie najbogatsze wyposażenie.

Cennik nowej Toyoty Hilux otwiera kwota 94 000 zł netto za najbardziej roboczą wersję, aż po 182 200 zł netto, jakie trzeba zapłacić za najbogatszą wersję Invincible.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Polecane modele aut elektrycznych od CUPRY

Auta elektryczne zyskują coraz większą popularność, a marki takie jak CUPRA wprowadzają na rynek nowoczesne, …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *