W trójmiejskich salonach marki Toyota można już zobaczyć nowy model legendarnego pick-up’a o nazwie Hilux. Samochód zasłynął dzięki programowi Top Gear, który w destrukcyjnych testach udowodnił jego niezawodność. Do dzisiaj stawiany jest za wzór użytkowego samochodu, który nie boi się żadnego zadania.
Prezentowany model Hilux to 8 generacja. Sprzedaż pick-upów w Europie systematycznie rośnie. W 2015 roku europejscy klienci kupili 154 000 tego rodzaju samochodów, zaś prognozy na 2023 rok przewidują wzrost tej liczby o 35% do 208 000 aut. W znacznej mierze wzrost ten wynika z coraz większego zainteresowania pick-upami osób wykorzystujących je zarówno do pracy, jak i dla przyjemności. Od 1968 roku, kiedy Toyota Hilux zadebiutowała na rynku, Hilux wielokrotnie udowodnił, że jest nie do pobicia pod względem możliwości terenowych i odporności na trudne warunki.
Przód Hiluxa 2020 został całkowicie przeprojektowany. Otrzymał nowy, trójwymiarowy grill i zmieniony przedni zderzak. Odświeżenie wyglądu wnętrza objęło nowy wzór tablicy przyrządów i nowy 8-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej, wyposażony w mechaniczne przyciski ułatwiające obsługę podczas prowadzenia. Nowa wersja systemu multimedialnego działa szybciej i zawiera systemy integracji ze smartfonami Apple CarPlay® oraz Android Auto™.
Nowy Hilux Invincible z podwójną kabiną, mierzy 5325 mm długości, 1900 mm szerokości i 1815 mm wysokości, i jest o 5 mm krótszy i aż o 45 mm szerszy od poprzednika. W zależności od rodzaju kabiny, długość przedziału ładunkowego wynosi od 1525 mm do 2315 mm. Wszystkie wersje nadwozia (pojedyncza, półtora i podwójna kabina) z napędem 4×4 mają ładowność do 1 tony i mogą ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.
Gama silników nowego Hiluxa została wzbogacona o nowy, mocniejszy silnik diesla DOHC o pojemności 2755 cm³, który spełnia normę Euro 6d. Jednostka generuje 204 KM (150 kW) przy 3400 obr./min. Z automatyczną skrzynią biegów rozwija 500 Nm momentu obrotowego w zakresie 1600-2800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy przy manualnej skrzyni biegów wynosi 420 Nm w zakresie 1400-3400 obr./min.
Nowy silnik z automatyczną skrzynią rozpędza Hiluxa od 0 do 100 km/h w 10,7 s (o 2,1 s szybciej niż silnik 2.4). Zużycie paliwa wynosi średnio od 9,5 l/100 km i emituje od 250 g/km CO².
Silnik 2.8 otrzymał układ wtrysku paliwa typu common rail, turbosprężarkę o zmiennej geometrii i intercooler chłodzony cieczą. Czystość spalin kontrolują katalizator utleniający (DOC), filtr cząstek stałych (DPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z wtryskiem AdBlue.
Aby zwiększyć moc silnika i ograniczyć emisję spalin, zoptymalizowano kształt bloku silnika i płaszcza wodnego, kolektor wydechowy, chłodnicę oraz materiał, z którego wykonano uszczelki. Udoskonalone rozwiązania poprawiające sztywność, chłodzenie i uszczelnienie przyczyniły się do poprawy osiągów.
W silniku 2.8 zastosowano nowo opracowaną, wytrzymałą turbosprężarkę. Zwiększono rozmiar łopatek wirnika sprężarki i turbiny – odpowiednio z 48 do 58 mm i z 41,5 do 52 mm, zwiększając ilość doładowanego powietrza.
Ponadto w ofercie znajduje się sprawdzony, 16-zaworowy, 4-cylindrowy silnik DOHC o pojemności 2393 cm3, generujący moc 150 KM (110 kW) przy 3 400 obr./min i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm w przedziale 1 600–2 000 obr./min. Hilux z tym silnikiem i automatyczną skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,8 s. Jego średnie zużycie paliwa wynosi od 9,3 l/100 km.
Celem zespołu inżynierów pracującego nad faceliftingiem Hiluxa była poprawa komfortu jazdy po asfaltowych drogach przy zachowaniu legendarnych możliwości off-roadowych auta. Hilux to jeden z ostatnich prawdziwie terenowych samochodów na rynku, który dzięki mocnej i trwałej konstrukcji na ramie wytrzymuje ogromne obciążenia i siły skrętne podczas jazdy poza ubitymi szlakami.
Komfort i łatwość prowadzenia nowego Hiluxa zostały poprawione dzięki zmianom w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Udoskonalono przednie i tylne amortyzatory, dzięki czemu jazda autem jest bardziej płynna, a pokonywanie nierówności i wybojów mniej odczuwalne dla pasażerów.
Mocne, wytrzymałe tylne zawieszenie z resorami piórowymi zostało zoptymalizowane, aby połączyć możliwości off-roadowe, których oczekuje się od roboczego, terenowego pick-upa, z komfortem jazdy i stabilnością prowadzenia jak w SUV-ie. Ulepszona konstrukcja resorów piórowych oraz ich tulei mocujących pozwoliła na zmniejszenie tarcia i płynniejszą pracę zawieszenia.
Ogromne możliwości terenowe Hiluxa zostały wzmocnione za sprawą kilku rozwiązań. Jednym z nich jest elektroniczny system działający jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD. Dostępny jest on w wersjach 4×4 i działa w trybie jazdy z napędem na jedną oś, zwiększając przyczepność na luźnej nawierzchni. Prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym została obniżona z 850 do 680 obr./min. Poprawiono także szybkość reakcji na pedał przyspieszenia oraz działanie systemu stabilizacji pojazdu (VSC). Wprowadzono również specjalne oprogramowanie wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku zwiększające precyzję prowadzenia. Samochód otrzymał nowy monitor kąta skrętu kół w czasie manewrowania.
O możliwościach terenowych Hiluxa świadczy także wiodący w klasie prześwit wynoszący aż 310 mm (w wersji z podwójną kabiną), kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29 i 26 stopni, możliwość brodzenia na głębokości 700 mm oraz zdolność pokonywania wzniesień pod kątem 42 stopni.
Nowa wersja wyposażenia Invincible, dostępna dla Hiluxa 2020 z podwójną kabiną, powstała z myślą o kierowcach, którzy oczekują uniwersalnego auta o wysokim standardzie komfortu i wyposażenia oraz znacznych możliwościach terenowych i dużej praktyczności. Hilux Invincible jest bardziej wyrafinowany stylistycznie i otrzymuje w standardzie najbogatsze wyposażenie.
Cennik nowej Toyoty Hilux otwiera kwota 94 000 zł netto za najbardziej roboczą wersję, aż po 182 200 zł netto, jakie trzeba zapłacić za najbogatszą wersję Invincible.