BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Nowa, elektryczna Škoda Enyaq już w Trójmieście

Do trójmiejskich salonów Škoda trafiły pierwsze egzemplarze wyczekiwanej nowości od czeskiej marki. Enyaq iV to kolejny etap wdrażania strategii zrównoważonej mobilności przez firmę Škoda. W pełni elektryczny SUV to pierwszy model produkcyjny marki oparty na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. Samochód ma napęd na tylną oś lub na cztery koła, trzy pojemności akumulatora i pięć wariantów mocy silnika od 109 do 225 kW. Zapewnia też zasięg do 537 km.

Škoda Enyaq iV przyciąga uwagę nowoczesną i ładną stylistyką oraz charakterystyczną dla marki dużą przestrzenią wewnątrz. Trzeba też wspomnieć o wysokiej jakości wykończenia.

Samochód jest też całkiem pokaźnych rozmiarów. Ma długość 4648 mm, szerokość 1877 mm oraz wysokość 1618 mm. Rozstaw osi wynosi 2765 mm, a pojemność bagażnika to 585 l. Niski jak na SUV-a próg bagażnika sprawia, że ładowanie bagażu nie wymaga wysiłku nawet w przypadku ciężkich lub dużych przedmiotów.

W wersjach podstawowych modelu ENYAQ iV zlokalizowany z tyłu silnik odpowiada za napęd na tylną oś pojazdu. W wersjach o większej mocy przewidziano dodatkowy silnik elektryczny z przodu, który zapewni efektywniejsze przekazywanie momentu obrotowego. Wariant ŠKODY ENYAQ iV o największej mocy jest w stanie holować ładunki o masie nawet do 1200 kg. Do wyboru będzie łącznie pięć wariantów mocy oraz trzy wielkości akumulatora.

Zasięg nawet ponad 500 kilometrów udało się uzyskać dzięki dużej sprawności akumulatorów, oponom o niskich oporach toczenia (5,9‰) oraz wyjątkowym jak na SUV-a właściwościom aerodynamicznym (cx od 0,27).

Model podstawowy to Škoda Enyaq iV 50 o pojemności brutto akumulatora litowo-jonowego 55 kWh. Montowany z tyłu silnik elektryczny ma moc 109 kW i zasięg do 340 km. Wzrasta on do 390 km w przypadku modelu ENYAQ iV 60 o mocy 132 kW, wyposażonego w akumulator o pojemności brutto 62 kWh. Z kolei ENYAQ iV 80 o mocy 150 kW z napędem na tylne koła cechuje się największym zasięgiem – do 500 km, wszystko oczywiście teoretycznie, czyli w cyklu WLTP.

Zastosowany w tym ostatnim wariancie akumulator o pojemności brutto 82 kWh znajdzie się także w dwóch wersjach wyposażonych w drugi silnik elektryczny, czyli posiadających napęd na cztery koła: 80X oraz vRS, o mocy odpowiednio 195 kW i 225 kW. Model o największej mocy przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h, pozostałe wersje mają prędkość ograniczoną do 160 km/h. Maksymalny zasięg obu wariantów z napędem na cztery koła wynosi 460 km

Wewnątrz jest przestronnie, wygodnie i nowocześnie. Wszystkie istotne informacje dla kierowcy są prezentowane na 13-calowym centralnym wyświetlaczu, a na życzenie również na wyświetlaczu z rzeczywistością rozszerzoną umieszczonym na szybie pojazdu.

Ceny elektrycznej Skody Enyaq rozpoczynają się od 182 300 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

#MonthlyMeetUp – czyli spotkania przy ładowarce

Trójmiejskie tradycje spotkań motoryzacyjnych są bardzo bogate. Mamy zloty miłośników klasycznych samochodów, sportowych i tuningowych. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *