piątek , 24 września 2021
ds-4-moto3m-750x200
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
ds-4-moto3m-750x200
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow
Fot. Miesięcznik Dealer

Nowa formuła Kongresu Dealerów Samochodów

Fot. Miesięcznik Dealer
Fot. Miesięcznik Dealer

W dniach 5-6 czerwca w Hotelu Ossa w Rawie Mazowieckiej po raz dziewiąty odbędzie się Ogólnopolski Kongres Dealerów Samochodów – największa w Polsce i druga w Europie impreza dla branży dealerskiej. To wydarzenie, które od 9 lat na 2 dni – i rozdzielającą je noc – skupia w jednym miejscu absolutnie najważniejszych graczy rynku dealerskiego z całego kraju. Kongres to połączenie merytorycznej konferencji, dedykowanej branży dealerskiej wystawy produktowej, biznesowego networkingu oraz wieczornej gali nagród i całonocnego bankietu. Najlepsza impreza dla dealerów i wszystkich, którzy robią z nimi wspólny biznes.

DWUDNIOWA KONFERENCJA, NOWA FORMUŁA WYSTĄPIEŃ

Podstawa Kongresu to od samego początku merytoryczna konferencja na najwyższym poziomie. Co bardzo ważne, wydarzenie współtworzą najlepsi prelegenci nie tylko z branży stricte motoryzacyjnej, ale z całego biznesowego świata, który w dzisiejszych czasach ma wpływ na osoby zarządzające nowoczesnym przedsiębiorstwem. Do tego na 9. Kongresie będzie jeszcze dynamiczniej i praktyczniej niż dotychczas.

Nowa formuła wystąpień

  • odejście od 40-minutowych minutowych prelekcji na rzecz krótkich i praktycznych wystąpień (zasada 20-minutowych prezentacji)
  • 18 różnych wystąpień przy zachowaniu takiej samej jak dotychczas liczby przerw na rozmowy i spotkania kuluarowe (jeszcze więcej wiedzy w tym samym czasie)
  • tematyka większości wystąpień maksymalnie sformatowana pod potrzeby branży (zwiększenie liczby prelekcji z udziałem samych dealerów, w których odsłonią oni fragmenty swoich biznesów; minimum teorii, maksimum praktyki)
  • motywacyjne i mocno „kazusowe” wystąpienia praktyków oraz zawodowych mówców (szersze spojrzenie na biznes i zarządzanie, inspiracje od najlepszych)

4 rodzaje prelekcji, każda „szyta” pod potrzeby dealerskiego menedżera

  • Dealerzy – najważniejsze grono prelegentów, którzy odsłonią przed publicznością fragmenty swoich biznesów i procesów wdrażanych w firmach; w krótkich i praktycznych prelekcjach – o tematyce możliwie najbliższej dealerom – sami dealerzy opowiedzą słuchaczom „jak to działa u mnie”; skoncentrują się na konkretnym procesie czy elemencie zarządzania, który usprawnił działanie stacji lub funkcjonowanie danego obszaru firmy; pokażą go na liczbach, wskaźnikach, no i oczywiście przekażą swoje obserwacje z samego wdrażania, przede wszystkich w postaci konkretnych rad, dobrych praktyk i wniosków (co robiłem źle i dlaczego; jak to ulepszyłem; na czym polegała zmiana; jakie efekty udało się dzięki niej osiągnąć). Wśród dealerskich prelegentów m.in.: Michał Łuczak (Grupa Wróbel), Piotr Kransodębski (Mitcar), Bogusław Kowalski (Auto Idea), Radosław Sternicki (Odyssey).
  • Eksperci i praktycy branży – analitycy rynku, często byli dealerzy bądź menedżerowie, którzy zapewnią szersze spojrzenie na dany problem; nieco z dystansu, bez emocjonalnego obciążenia, jakie towarzyszy „czynnym” dealerom, zarządzającym własną firmą; wszyscy z nich pracują z branżą na co dzień, więc każde wystąpienie będzie miało charakter „kazusowy”, a nie teoretyczny (przykładowo: jak NIE planować budżetu; na co uważać, tworząc dział „używek”; jakie wartości wskaźników finansowych powinny dealerowi zapalać „lampkę”). Wśród ekspertów wystąpią: Michał Wąsik (ASE Global), Adam Kowalczyk (Dealer Finance), Marek Konieczny (DCG), Mikołaj Małecki (ASE Global)
  • Świat zewnętrzny – branża dealerska nie działa w próżni, więc nie ma co obrażać się na zmiany, jakie zachodzą we współczesnym świecie: w sprzedaży, w komunikacji, marketingu, w świecie internetu i cyberprzestrzeni; trzeba im sprostać, a nowoczesne narzędzia wykorzystać w swoich biznesach; opowiedzą o tym najlepsi eksperci od e-mailingu, social media, bezpieczeństwa IT, m.in.: Daniel Kędzierski (FastTony), Paweł Sala (Freshmail), Jakub Mrugalski (niebezpiecznik.pl).
  • Gość specjalny – zawodowy mówca, który nie tylko występami na scenie, ale całym swoim życiem udowadnia, że „można”, że „się da”… prelekcja inspirująco-motywacyjna, która ma wywołać brawa już podczas wystąpienia; i dać dealerom przysłowiowego „kopa”; w tym roku owym motywującym będzie Jacek Walkiewicz, psycholog i członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców (choć on sam „motywatorem” nigdy by się nie nazwał – jak podkreśla, wywodzi się jeszcze z pokolenia, które wstawało rano i samo z siebie wiedziało, co ma robić…)

SPOTKANIA BRANŻY I OTOCZENIA RYNKU

Branża to ludzie – niby jeden z bardziej wyświechtanych sloganów, ale też nigdzie indziej niż na Kongresie nie nabiera on bardziej realnego i namacalnego znaczenia. Ponad 600 uczestników w jednym miejscu (dealerów wszystkich marek, importerów, przedstawicieli firm z otoczenia rynku), 30 godzin na spotkania w kuluarach. Każdy z obecnych nastawiony na biznesowy networking i wymianę wiedzy. Niejeden wspólny „deal”, branżowa inicjatywa czy transakcja mają swój początek właśnie na Kongresie. Jeśli ktoś nie chce zostać z boku głównego nurtu wydarzeń, nie może go tu zabraknąć.

WYSTAWA TARGOWA PRODUKTÓW I USŁUG

Największa powierzchnia wystawowa w branży. Na Kongresie pokaże się kilkadziesiąt firm z bezpośredniego otoczenia rynku dealerskiego, m.in.: instytucje finansowe (banki, leasingi), ubezpieczyciele, dostawcy olejów, firmy lakiernicze, dostawcy oprogramowania DMS, firmy informatyczne, dostawczy wyposażenia serwisu i chemii warsztatowej. Każdy z nich przedstawi ofertę produktowo-usługową sprofilowaną pod dealerów. A także zadba o atrakcje (nie tylko stricte branżowe) na swoim stoisku. Wystawa kongresowa tętni życiem przez całą imprezę: od rana do nocy.

BADANIE SATYSFAKCJI DEALERÓW 2018

Od kilku lat Ogólnopolskie Badanie Satysfakcji Dealerów ma swoją premierę na Kongresie. „Na żywo”, w obecności dealerów i importerów, słowem – wszystkich najbardziej zainteresowanych. Późnym popołudniem 5 czerwca szereg marek zostanie więc ponownie „naznaczonych”. Kto będzie się mógł uśmiechnąć, a kto będzie się musiał zmierzyć z krytyką sieci? Prezentacja Badania to zawsze jedna z najbardziej emocjonujących chwil na Kongresie. Głos dealerów nigdy nie brzmi tak donośnie.

Fot. Miesięcznik Dealer
Fot. Miesięcznik Dealer

GALA NAGRÓD RYNKU DEALERSKIEGO

Drugim z najbardziej emocjonujących momentów imprezy jest bez wątpienia Gala Nagród Rynku, czyli rozdanie dealerskich Oscarów za dokonania w ciągu roku, jaki upłynął od poprzedniego Kongresu. To właśnie wtedy tradycyjnie najtrudniej o wolne miejsce na sali. Oscary zarówno dla firm (m.in. Najlepszy dealer, Dealer Dobrych Uczynków), jak i dla ludzi (Wschodząca gwiazda, Człowiek roku), w sumie aż 9 kategorii. Nagrody, o których decydują Kapituła i „lud” (głosowanie internetowe). Prestiż Nagród widać najlepiej, sprawdzając grono już nagrodzonych.

WIECZORNY BANKIET I CAŁONOCNE ATRAKCJE

Jako że nie samą pracą dealer żyje, po Gali Nagród, późnym wieczorem, rozpoczyna się na Kongresie wieczorny bankiet, organizowany w części wystawowej imprezy. I choć stoiska wystawców „żyją” podczas całego Kongresu, to kulminacja wydarzeń i atrakcji ma miejsce właśnie wówczas, kiedy to przy lampce wina i dobrej muzyce rozmowy nabierają bardziej luźnego charakteru. Bo Kongres ma też na celu integrację branży, tak potrzebną, by środowisko dealerskie w Polsce było silniejsze. Z korzyścią dla wszystkich.

Szczegóły na temat 9. Ogólnopolskiego Kongresu Dealerów i możliwości uczestnictwa: www.dealerkongres.pl

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Gdańsk.pl] Miasto Gdańsk kupuje osiem nowych samochodów elektrycznych. To wymóg ustawy – wszystko o przetargu

Rozstrzygnięto przetarg na dostarczenie samochodów elektrycznych dla Urzędu Miejskiego i jednostek miejskich. Na zakup ośmiu …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *