W Trójmieście zadebiutowała nowa, mała i miejska Mazda2. Jeśli samochód wyda się komuś znajomy – to słusznie! To stylistyczny i konstrukcyjny bliźniak Toyoty Yaris. Jest to pierwszy wprowadzony do europejskiej gamy modelowej Mazdy model, wyposażony w technologię w pełni hybrydowego, równoległego układu napędowego, który nie wymaga ładowania z gniazdka. Ceny modelu rozpoczynają się od 79 900 zł.
Mazda2 Hybrid to przedstawiciel segmentu B. Ma rozstaw osi o długości 2560 mm i oferuje przestrzeń dla czterech dorosłych osób oraz 286 litrów przestrzeni bagażowej.
Jest to model w pełni hybrydowy, w którym trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1490 cm³ o mocy 93 KM połączony jest z silnikiem elektrycznym o mocy 59 kW, co daje systemową moc samochodu 116 KM. Mazda przyspiesza od 0-100 km/h w 9,7 sekundy, a maksymalnie osiągnąć może 175 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym według normy WLTP wynieść ma 4,0-3,8 l/100 km.
Po uruchomieniu, samochód automatycznie i domyślnie wykorzystuje silnik elektryczny, oferując cichą jazdę na napędzie elektrycznym w środowisku miejskim, przy zerowej emisji CO2, NOx i cząstek stałych. Podczas normalnej jazdy podaż mocy pomiędzy silnikiem benzynowym i elektrycznym jest automatycznie regulowana w celu uzyskania optymalnych osiągów i jak najlepszej wydajności paliwowej. Podczas zwalniania i hamowania energia kinetyczna jest odzyskiwana w postaci energii elektrycznej, magazynowanej w wysokowydajnym akumulatorze. Poziom naładowania akumulatora jest stale kontrolowany przez generator napędzany silnikiem, co eliminuje konieczność doładowywania systemu z zewnętrznego źródła.
Samochód będzie dostępny w całej Europie w trzech poziomach wyposażenia – Mazda2 Hybrid Pure, Mazda2 Hybrid Agile oraz Mazda2 Hybrid Select.
Nowa Mazda2 Hybrid jest najnowszym efektem długotrwałej współpracy pomiędzy Mazda Motor Corporation i Toyota Motor Corporation. Będzie to model dostarczany przez Toyota Motor Europe. Ceny modelu rozpoczynają się od 79 900 zł.
Producent spodziewa się, że do roku 2030 co najmniej 40% jej gamy w Europie stanowić będą pojazdy o napędzie w pełni elektrycznym oraz że wszystkie jej pozostałe modele będą w jakimś stopniu zelektryfikowane.