Zarząd BMW najwyraźniej lubi szokować. Marka raz na jakiś czas stara się zwrócić na siebie uwagę wprowadzając do oferty modele, które swoją stylistyką wzbudzają kontrowersje. Tak było z projektami spod pióra Chrisa Bangle, pierwszą generacją X6, czy całkiem niedawno – z wielkim grillem w X7 oraz poliftingowej Serii 7. W nowej, właśnie debiutującej Serii 4 ten temat powraca. Charakterystyczne nerki BMW, które od lat były symbolem marki, w nowym wydaniu „czwórki” przeobraziły się w „królicze zęby”. Wzbudziło to lawinę komentarzy, ale zapewne z biegiem czasu wszyscy się przyzwyczają i co więcej, samochody będą się dobrze sprzedawać, tak jak miało to miejsce ze wspomnianymi wcześniej modelami.
Jeśli więc narzekanie na kontrowersyjny grill mamy za sobą, warto przyjrzeć się – co jeszcze nowego zaoferuje Seria 4 w najświeższym wydaniu.
Przede wszystkim, producent chciał odróżnić od siebie samochody Serii 3 i 4. Udało się nie tylko poprzez wspomnianą stylistykę przodu, ale także ekskluzywnym charakterem.
Nadwozie typu coupe ma smukłą linię boczną, z wydatnymi błotnikami, a do tego eleganckie, bezramkowe drzwi. Można rzec, że Seria 4 jest taką małą Serią 8.
Z kolei w porównaniu z Serią 3, z która jest mocno spokrewniona, ma środek ciężkości niższy o 21 mm, rozstaw osi tylnej szerszy o 23 mm oraz dobry rozkład masy pojazdu pomiędzy osie w proporcjach 50:50. To wpłynęło na jeszcze lepsze doznania zza kierownicy.
Wnętrze odbiega od „trójki” tylko ukształtowaniem kabiny i tylną, profilowaną na dwa fotele, przestrzenią dla pasażerów. Kokpit i pokładowe multimedia są takie jak same jak limuzynie.
Na początku sprzedaży oferowanych będzie sześć wariantów silnikowych w tym po raz pierwszy sportowe BMW M440i xDrive Coupé. Wśród jednostek benzynowych klienci mogą wybrać podstawowy wariant 420i (184 KM), mocniejszy 430i (258 KM), M440i (374 KM) oraz topowe M4 w wydaniu podstawowym (480 KM), albo Competition (510 KM). Wszystkie silniki wyposażone są w dwustopniowe turbodoładowanie. W 6-cylindrowym rzędowym silniku benzynowym i wszystkich silnikach wysokoprężnych zastosowano technologię mild hybrid, w których alternator odwracalny 48 V wspomaga silnik spalinowy dodatkową mocą do 8 kW (11 KM).
Dla miłośników diesli przewidziano wariant 420d o mocy 190 KM dostępny w wydaniu z napędem na tylną oś lub 4 koła.
Wszystkie modele wyposażone są w 8-stopniową skrzynią Steptronic w standardzie. Opcjonalnie dostępna jest 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic.
Ceny wersji benzynowych rozpoczynają się o 189 900 zł za model 420i, do 438 900 zł za M4 Competition. Ceny Serii 4 z silnikiem wysokoprężnym startują od 204 900 zł (wersja xDrive wymaga dopłaty 10 000 zł).