środa , Kwiecień 1 2020
Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Nowa Skoda Octavia debiutuje w Trójmieście

Nowa Skoda Octavia debiutuje w Trójmieście

Skoda Octavia to jeden z najpopularniejszych osobowych modeli w Trójmieście. Najnowsza, IV generacja tego czeskiego bestselleru, jest już od ubiegłego tygodnia obecna w Trójmieście. Debiut tego ważnego modelu w polskich salonach umknął jednak uwadze, przez epidemię koronawirusa, która zdominowała wszelkie wiadomości. Poniżej prezentujemy egzemplarz, który eksponowany jest od kilku dni w salonie Skoda Plichta w Gdańsku. 

Octavia czwartej generacji jest większa i jeszcze bardziej przestronna. Model został zaprojektowany zgodnie z nowym językiem designu Skody, a światowa premiera miała miejsce 11 listopada w Pradze.

Najnowsze wcielenie tego popularnego modelu wyróżnia wizualnie nowy przedni zderzak oraz ostro zarysowane reflektory. Stylistyka sprzyja także aerodynamice, a co za tym idzie i ekonomiczności i wyciszeniu kabiny. Współczynnik oporu powietrza liftbacka wynosi 0,24, a kombi 0,26. To bardzo dobre wyniki!

Delikatnemu zwiększeniu uległy wymiary zewnętrzne. Octavia urosła o 19 mm i w wersji Combi ma 4689 mm długości oraz 1829 mm szerokości. Rozstaw osi wynosi 2686 mm. Powiększeniu uległ także bagażnik – w wersji Combi ma 640 litrów, a w odmianie liftback wygospodarowano o 40 litrów mniej.

Zupełnie nowa Octavia – choć pozostało w niej wszystko to, za co ceniliśmy poprzedniczkę, wzbudza zainteresowanie nawet przed pierwszym spotkaniem. Później robi się jeszcze ciekawiej – mówi Mateusz Sikorski, Doradca Handlowy Skoda Plichta Gdańsk. Jako handlowcy słyszymy zarzut, że [red.: nowa Octavia] podrożała. Nie da się temu zaprzeczyć, ale tak samo niezaprzeczalny jest jej nieustannie wysoki stosunek wartości i wyposażenia do ceny jaki uzyskujemy. Ma wszystko -wygląd, nowoczesne i dotąd niespotykane w swoim segmencie technologie, przestronność, troskę o bezpieczeństwo – by znów zdobyć zaufanie Polaków i po raz kolejny stać się królową rynku – dodaje.

Najbardziej zauważalne są zmiany, jakie zaszły we wnętrzu nowego modelu. Nowa dwuramienna kierownica z chromowanym wykończeniem to nawiązania do najbardziej luksusowych samochodów. W wariancie wielofunkcyjnym można nią uruchomić aż 14 funkcji. Ponadto, nowa Octavia to pierwsza Skoda, w której zastosowano technologię „shift by wire” do sterowania automatyczną skrzynią biegów DSG. Dźwignia zmiany biegów nie jest już połączona mechanicznie ze skrzynią, tylko przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie.

Przeprojektowano także konsolę środkową, panele drzwiowe i tablicę z wielopoziomowym układem wskaźników. Jej kształt ma nawiązywać do architektury przedniego grilla i obejmuje kontrastujący, kolorowy obszar pod dużym centralnie umieszczonym wyświetlaczem. Po raz pierwszy wykorzystano także ergonomiczne fotele, które opcjonalnie mogą być ogrzewane, wentylowane i posiadać funkcję masażu.

Wnętrze sprawia wrażenie bardzo eleganckiego i wręcz wytwornego jak na klasę, którą reprezentuje Octavia, ale także i Skoda – będąca tanią i bardziej dostępną marką Volkswagena. Do tej pory układ sił w Grupie był dość jasny i Skoda, powiedzmy sobie szczerze, nie miała co liczyć na to co najlepsze. Tym razem ktoś jednak dopuścił się tego, że nowa Octavia sprawia lepsze wrażenie, niż nowy… Golf VIII.

Skoda nie poskąpiła swojej nowości także zaawansowanych systemów, takich jak predykcyjny tempomat, który uwzględnia w swojej pracy zakręty i odpowiednio przed nimi zwalnia oraz system antykolizyjny i system ostrzegania przy wysiadaniu, który informuje kierowcę o nadjeżdżającym aucie czy też rowerzyście. Multimedia mają łączność z internetem i bezprzewodowo mogą połączyć się ze smartphone’m.

Słynne rozwiązania „simply clever” w nowej Octavii objawiają się np. złączem USB-C przy lusterku wstecznym. Po co tam? Aby łatwiej zasilać coraz popularniejsze rejestratory jazdy.

Oferta silnikowa obejmuje na dzień dzisiejszy jednostkę benzynową 1.5 TSI (150 KM) oraz diesla 2.0 TDI o mocach 115 KM lub 150 KM. Później do oferty dołączy także podstawowe 1.0 TSI o mocy 110 KM oraz topowa odmiana RS z silnikiem 1.4 TSI z elektrycznym motorem 85 kW, zapewniająca łączną moc 245 KM.

Nowa Skoda Octavia budzi kontrowersje swoją ceną. Podstawowa na chwilę obecną wersja Ambition z silnikiem 1.5 TSI (150 KM) kosztuje 94 750 zł w przypadku modelu liftback i 98 750 zł za wersję Combi. Najdroższe warianty z silnikiem 2.0 TDI i skrzynią DSG w wydaniu Style to wydatek odpowiednio: 126 050 zł i 130 050 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Działania Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w walce z rozprzestrzenianiem się koronawirusa

Zamknięcie parkingów wzdłuż pasa nadmorskiego, zamknięty na weekend Park Oliwski, częściej myte wiaty przystankowe, specjalne ...

Jeden komentarz

  1. „choć pozostało w niej wszystko to, za co ceniliśmy poprzedniczkę” a czy jest nadal zasuwany schowek który mieści się przed skrzynia biegów? chodzi mi o ten który jest pod kratką wentylacji w tunelu centralnym. Bo na foto wygląda jak by nie był? A składany fotel pasażera z przodu do pozycji stolika Jak w poprzednim modelu? Teraz nie można wybrać nawet za dopłatą a poprzednio było. No i czy będzie opcja z napędem 4×4 w wersji 150KM również dla wersji liftback? Poprzednio była taka możliwość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *