Grupa Lellek mówi “szach mat”. Ogromna grupa dealerska wywodząca się z południa Polski, zbudowała w Trójmieście świątynię motoryzacji. Cały proces pochłonął nieco ponad dwa lata – tyle trwała przerwa w funkcjonowaniu Porsche Centrum Sopot pod adresem Aleja Niepodległości 956 w Sopocie. Teraz, najbardziej ekskluzywny salon samochodowej marki w Trójmieście, powrócił do tego miejsca.
Budynek o powierzchni ponad 6000 m² na trzech kondygnacjach, w tym jednej podziemnej, oferuje salon sprzedaży, obszerne, wielostanowiskowe zaplecze serwisowe, magazyn oraz myjnie i przestrzeń parkingową. W strefie ekspozycyjnej nowych samochodów może zaparkować 14 pojazdów. Znajduje się tam także obszerna przestrzeń z akcesoriami i kolekcjami Porsche Lifestyle. Na drugim piętrze ulokowane zostały biura administracyjne salonu oraz duża przestrzeń przeznaczona dla działu Porsche Approved z samochodami używanymi tej marki.
Pierwsze „Destination Porsche” w Polsce
Architektura nowego obiektu w Sopocie jest odmienna od tej znanej dotychczas – zarówno w tej, jak i innych polskich lokalizacjach. W myśl nowych założeń z 2020 roku, salony marki Porsche mają stać się nie tylko miejscem sprzedaży i obsługi samochodów, ale także strefą spotkań społeczności marki, wśród których są obecni, ale również przyszli i potencjalni posiadacze.
W koncepcji “Destination Porsche”, uwzględniona została architektura korporacyjna. Chodziło o zaprojektowanie pewnego szablonu, który można łatwo dostosować do różnych lokalizacji, a przede wszystkim do różnych grup docelowych. Pierwsze europejskie centrum sprzedaży nowej koncepcji powstało w 2020 r. w Dortmundzie w Niemczech i stanowiło plan dla ponad 900 salonów sprzedaży Porsche na całym świecie – w tym dla Sopotu.
W nowej siedzibie Porsche Centrum Sopot ducha tej marki czuć już od pierwszych kroków wokół obiektu. Jeszcze zanim wejdzie się do środka, dostrzec można ogromne powierzchnie szklane, po których biegną smukłe pasy podkreślające aerodynamiczny kształt modeli prezentowanych w obiekcie. Sposób, w jaki te lamele rozchodzą się nad wejściem, oznacza, że światło może przeświecać między nimi, a ich forma nawiązuje do widoku Porsche 911 od tyłu . Ten kultowy samochód był inspiracją dla projektantów, którzy zaakcentowali kontury zakrzywionych lameli czerwonymi diodami LED, które świecą jak tylne światła w ciemności.
Sopocki obiekt powstał według założeń studio projektowego marki, które opracowało modułowy system konstrukcyjny, umożliwiający elastyczną konfigurację i skalowanie planów pięter oraz elewacji. I tak parter z przeszkleniami dookoła jest w pełni dostępny i powiązany z przestrzenią zewnętrzną – wyeliminowane zostały bariery strukturalne, a całość robi wrażenie otwartej i zapraszającej przestrzeni.
Od wejścia, do wnętrza prowadzi ‘oś środkowa’. Tak zwana linia wyścigowa to miejsce, w którym zaparkowane są najważniejsze modele marki. Podobnie jak w małym mieście, wzdłuż tej osi ułożone są boczne uliczki, pomiędzy którymi ustawione są moduły. Zainteresowani odwiedzający przechadzają się między modułami wystawienniczymi, zanim dotrą na centralnie położony plac – ścisłe centrum salonu i miejsce spotkań.
Salon w Sopocie otwarty jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 18:00 oraz w soboty od 9:00 do 14:00. Jego wykonawcą jest trójmiejska firma Allcon.
Trochę historii
Porsche Centrum Sopot jako samodzielny salon marki rozpoczęło działalność w 2008 roku. Wcześniej przez około rok, samochody tej marki oferowała firma Groblewski w Gdańsku – Przymorzu. Od listopada 2010 roku salon Porsche w Sopocie należy do grupy Lellek. W 2022 roku cała firma została tymczasowo przeniosło się na drugi koniec miasta, do obiektu przy al. Niepodległości 637.
Oficjalna inauguracja nowego salonu nastąpiła w poniedziałek 23 września. Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonał Dyrektor Zarządzający wraz z Kierownikiem Działu Serwisu. Wewnątrz salonu stoi zaparkowany model Taycan w białym kolorze, na którego karoserii podpisali się wszyscy pracownicy Porsche Centrum Sopot, a następnie także klienci odwiedzający nowy salon.