Toyota w ostatnich latach coraz częściej zaskakuje. Rasowe, sportowe wydanie Yarisa, ponad 300-konna RAV-4, a teraz TO – crossover segmentu A, czyli Aygo X. Naturalnie możliwość terenowe tego modelu są identyczne, jak każdego innego miejskiego samochodu, ale jego stylistyka może się podobać i wprowadza coś nowego do stosunkowo nudnego segmentu.
Samochód powstał w europejskim centrum projektowym Toyoty. Nowa konstrukcja uwzględnia potrzeby i nawyki korzystania z miejskich aut w Europie. Jest to więc model stworzony w Europie dla europejskich mieszkańców miast. Najmniejszy model Toyoty został zaprojektowany na platformie GA-B w architekturze TNGA (Toyota New Global Architecture).
Kolor ma znaczenie
Dobór kolorystyki ma ogromny wpływ na stylistykę Aygo X. Aby podkreślić jego wyrazisty charakter, Toyota sięgnęła po kolory naturalnych przypraw, takich jak delikatna zieleń kardamonu, czerwień chilli, ciepły beż imbiru czy stonowany, niebieskawo-zielony odcień jałowca (juniper). Każdy z tych kolorów tworzy kontrastującą kompozycję z czarnym dachem i tyłem nadwozia.
Stylistyka została podkreślona nie tylko kolorem, ale także dużymi kołami, których średnice łącznie odpowiadają 40 procentom długości nadwozia.
W pierwszych miesiącach sprzedaży będzie dostępna specjalna, limitowana wersja Aygo X z lakierem Cardamom, ozdobiona akcentami w matowym pomarańczowym kolorze Mandarina oraz specjalnie opracowanymi, matowoczarnymi felgami aluminiowymi. Akcenty w kolorze Mandarina pojawiają się także we wnętrzu na panelach wykończeniowych i tapicerce.
Wciąż mały, ale większy od poprzednika
Crossover ma długość 3 700 mm i jest o 235 mm dłuższy od swojego poprzednika. Rozstaw osi jest większy od Aygo drugiej generacji o 90 mm. Przedni zwis jest o 72 mm krótszy niż w Yarisie. Podwozie nowego modelu umożliwia zastosowanie 18-calowych kół.
Jednym z kwestii, które wpływają na większe poczucie pewności podczas prowadzenia, jest większy prześwit i bardziej masywne nadwozie, typowe dla crossovera. Pozycja za kierownicą jest wyższa o 55 mm, dając lepszą widoczność otoczenia auta. W tym samym celu zwiększono o 10% kąt nachylenia słupka A, który wynosi teraz 24 stopnie.
Bagażnik, co może zaskakiwać, jest jednym z największych w segmencie. Jego pojemność wzrosła o 63 litry do wartości 231 litrów.
Aygo X już w Trójmiejskich salonach. Ceny startują od nieco ponad 60 000 zł
Do podstawowego wyposażenia Aygo X należy system multimedialny Toyota Touch 2 z Apple CarPlay i Android Auto, usługi łączności Toyota Connected Car, manualna klimatyzacja, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, czujnik zmierzchu, a także elektryczne przednie szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka, system wspomagający pokonywanie podjazdów, wielofunkcyjna kierownica oraz regulacja kolumny kierownicy.
Za napęd Aygo X odpowiada 3-cylindrowy silnik 1KR-FE o pojemności 1,0 litra i mocy 73 KM. Został on udoskonalony, aby spełnić nowe europejskie normy i według producenta zużywa tylko 4,7 l/100 km benzyny i emituje 107 g/km CO2.
Cennik modelu Aygo X otwiera kwota 60 900 zł.
dla mężczyzn powinien być czerwony, zielony i granatowy, te dziwaczne nazwy mają przyciągać kobiety 🙂
ta wersja aygo jest fajna, choć i te poprzednie miały swój urok i klasę