Corolla to najpopularniejszy model w historii. Poprzednia generacja tego samochodu występowała na rynku tylko jako sedan. Najnowszy wariant to powrót do tej nazwy dla pełnej, kompaktowej gamy Toyoty. Od 2019 roku Corolla będzie dostępna zarówno jako sedan, hatchback i kombi na całym świecie. Tym samym na emeryturę odchodzi model Auris, który oferowany był w Europie jako hatchback i kombi. Najnowszą Toyotę Corollę, na razie w wersji sedan, podziwiać można już w trójmiejskich salonach tej marki.
Najnowsze wcielenie Corolli to już 12 generacja tego samochodu. Najnowszy model został zaprojektowany zupełnie od nowa na platformie TNGA. Jest to także pierwsza Corolla w wersji sedan, dostępna z napędem hybrydowym.
Nowa generacja już zdążyła zebrać bardzo pozytywne opinie od klientów marki Toyota. A to dopiero początek tej historii: pod koniec kwietnia, w dniach 27-28.04.2019 do salonów trafią modele Hatchnack i Touring Sport – czyli kombi.
Mimo dużego zainteresowania nową Corollą, samochody cały czas są dostępne. W tej chwili czas oczekiwania na nowy samochód uzależniony jest od wersji wyposażenia, a możliwe jest odebranie samochodu nawet w dwa tygodnie od zamówienia – informuje Jarosław Omelańczuk, Kierownik Działu Handlowego z Toyota Walder Chwaszczyno.
Podstawowym napędem w nowej Corolli jest silnik benzynowy 1.6 Valvematic Dual VVT-i o mocy 132 KM, sparowany z 6-biegową, manualną skrzynią biegów lub automatem Multidrive. Ponadto w ofercie jest również napęd hybrydowy znany z Priusa czwartej generacji oraz z Toyoty C-HR – benzynowy silnik 1.8 o mocy 122 KM działa wspólnie z silnikiem elektrycznym o mocy 72 KM (53 kW) i momencie obrotowym 163 Nm. Ta wersja występuje tylko ze skrzynią bezstopniową e-CVT.
Toyota Corolla od lat jest najchętniej kupowanym samochodem na świecie. Ten najpopularniejszy w historii motoryzacji model od swojego debiutu w 1966 roku osiągnął łączną sprzedaż ponad 46 mln egzemplarzy. Model ten odniósł spektakularny sukces na całym świecie. Co 3 minuty Corolla opuszcza fabrykę. Wierzymy w duży sukces najnowszej, 12-tej już generacji – dodaje Dorota Jasińska, Kierownik Działu Handlowego Toyota Walder Rumia.
Cennik nowej Toyoty Corolli w wersji sedan otwiera kwota 77 900 zł w podstawowej wersji Active. Bogatsza Comfort wymaga dopłaty 9500 zł, a najbogatsza Executive to już koszt minimum 103 400 zł.
Jakby nie było ta nowa corolla im wyszła nawet ładnie
W wersji sedan wygląda chyba najlepiej, linia boczna jest tutaj ładnie poprowadzona, a auto ma zgrabną sylwetkę. Nowy silnik chyba będzie najczęściej wybieraną opcją
Mi też się podoba; tylko ten silnik – 132km 🙁 Rozumiem, ma być trwały i oszczędny tylko szkoda, że nie dali wyboru i nie można mieć 2.0 jak w wersji hatchback