niedziela , 17 października 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Nowe Audi A1 w Audi Centrum Gdynia – jedyny „Premium” w segmencie B?

Nowe Audi A1 30 TFSI w Audi Centrum Gdynia-05177Wśród producentów samochodów klasy Premium, konkurencja jest ogromna niemal w każdym segmencie rynku. Nawet na szczycie tej piramidy znaleźć można mnogość modeli: A8, Seria 7, Klasa S, LS, XJ. Ale w segmencie B, czyli klasie samochodów typowo miejskich, klasyfikowanych poniżej kompaktów, na próżno szukać BMW, Mercedesa, Lexusa czy Jaguara. Obecne jest tam natomiast Audi, które od 2010 roku oferuje model A1. Do trójmiejskich salonów właśnie wjechała jej najnowsza generacja. 

Audi A1, zaparkowane w salonie wśród swoich reprezentacyjnych i przede wszystkim znacznie większych braci, wygląda co najmniej dziwnie. Małe, miejskie wozidełko, pośród luksusowych limuzyn.

Żadna z konkurencyjnych marek nie oferuje pod swoim logo podobnego samochodu. BMW oddelegowało tę rolę do MINI, Mercedes przekazał pałeczkę Smartowi, a Citroen poszedł jeszcze inną drogą – kreując na reprezentanta miniPremium DS3.

Nowa generacja „A jedynki” jest o kilka centymetrów większa od poprzedniczki i liczy już nieznacznie ponad 4 metry długości. Producent zrezygnował z oferowania wersji 3-drzwiowej i nowy maluch z Ingolstadt dostępny jest jedynie jako 5-drzwiowy hatchback. Produkcja samochodu została przeniesiona z Belgii do Hiszpanii… i może właśnie dlatego linia boczna A1 przypomina SEAT’a Ibizę.

Nowe Audi A1 30 TFSI w Audi Centrum Gdynia-05148

Stylistycznie w małym Audi odnaleźć można odwołania do nowego trendu stylistycznego, który rozpoczął się od najnowszego wcielenia A8, poprzez A6, Q8 czy też Q3. Ale jest też kilka nowych „smaczków”.

Pod krawędzią maski silnika znajdują się trzy szczeliny – to reminiscencja Sport quattro, Audi z 1984 roku, ikony rajdów samochodowych tamtych lat. Na życzenie, dach pojazdu od słupka A, aż po spojler na brzegu dachu, może mieć kolor kontrastowy. Inną barwę mogą mieć też obudowy bocznych lusterek, boki spojlera przedniego oraz listwy boczne.

Wnętrze przestronniejsze i bardziej sportowe

Audi zachwala, że A1 ma „najbardziej sportowe wnętrze w klasie”. Konsola środkowa i opcjonalny wyświetlacz MMI touch są zwrócone ku kierowcy pod kątem 13 stopni. Wyświetlacz z pasmem nawiewów po stronie pasażera, zlewają się w jedną całość i mają wygląd czarnego panelu rozciągającego się od prawych do lewych drzwi.

Nowe Audi A1 30 TFSI w Audi Centrum Gdynia-05164

Nowe A1 oferuje więcej przestrzeni, a tym samym większy komfort dla kierowcy, pasażera jadącego z przodu i pasażerów na tylnym siedzeniu. Wielkość bagażnika wzrosła o 65 litrów – podstawowa jego pojemność wynosi 335 litrów. Po złożeniu oparcia tylnego siedzenia i przy załadowaniu po dach, wzrasta do 1090 litrów. Krawędź ładunkowa znajduje się na wysokości 67 cm.

Gama silnikowa to jednostki TFSI o mocy od 116 KM do 200 KM

Podstawowy silnik o oznaczeniu 30 TFSI to motor 3 cylindrowy o pojemności jednego litra i mocy 116 KM. Mocniejszy jest wariant 35 TFSI z 4-cylindrowym, 1.5 litrowym silnikiem o mocy 150 KM. Topowy model dołączy do oferty z jednostką 2.0 o mocy 200 KM. W 2019 roku zadebiutuje także odmiana S1, która będzie miała aż 250 KM i napęd Quattro.

Nowe Audi A1 30 TFSI w Audi Centrum Gdynia-05163

Standardem jest manualna 6-biegowa skrzynia biegów. Opcjonalnie dostępna jest dwusprzęgłową, siedmiobiegową, automatyczna skrzynia S tronic.

Podstawowa cena nowego Audi A1 wynosi 91 000 zł. Prezentowany na zdjęciach egzemplarz dostępny jest za 144 940 zł w salonie Audi Centrum Gdynia.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Asfalt LOTOSU redukujący smog ma trafić na drogę w pow. ostródzkim

LOTOS Asfalt i Samorząd Powiatu Ostródzkiego chcą zbudować doświadczalny odcinek drogi z asfaltem redukującym smog. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *