Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Nowe Audi A8 – limuzyna High-Tech w Audi Centrum Gdańsk

Nowe Audi A8 – limuzyna High-Tech w Audi Centrum Gdańsk

Nowe Audi A8 D5 w Audi Centrum Gdańsk-02452Limuzyna przyszłości – czyli nowe A8, trafiła do flagowego, trójmiejskiego salonu marki Audi. Pierwszy egzemplarz, eksponowany w Audi Centrum Gdańsk, to model w wersji Long w wariancie 50 TDI quattro. Czwarta generacja flagowca z Ingolstadt swoim nowym językiem stylistycznym, innowacyjną koncepcją obsługi przy pomocy wyświetlacza dotykowego i rozbudowaną możliwością jazdy autonomicznej, perfekcyjnie odzwierciedla założenia „przewagi dzięki technice”. Cena wyjściowa nowej limuzyny z czterema pierścieniami to 409 000 zł, a jej wydłużona wersja jest o 20 tys. zł droższa.

Nowe A8 zachowuje styl dotychczasowych generacji tego modelu i przejawia cechy stylistyczne, charakterystyczne dla Audi, ale w zupełnie nowej odsłonie, ukazanej wcześniej w stylistycznym studium Audi prologue. Nowe, flagowe Audi to teraz naprawdę wielki samochód. W klasycznej wersji długość nadwozia to 5,17 m, w wersji „long” A8 L rozstaw osi wydłużony jest o 13 cm.

Nowe Audi A8 D5 w Audi Centrum Gdańsk-02472

Stylistyczną nowością są również reflektory diodowe HD Matrix ze światłami laserowymi Audi Laser oraz pasma diod połączonego z tylnymi światłami wykonanymi w technice OLED. Pasma te, wytwarzają jedyne w swoim rodzaju animacje witające i żegnające kierowcę, gdy ten znajduje się w pobliżu pojazdu.

Jak przestronny apartament

Przestrzeń, jest imponująca. Subiektywnie, wnętrze A8’ki wydaje się jeszcze obszerniejsze niż ma to miejsce np. w Mercedesie Klasy S. Pasażerowie tylnych foteli sterować mogą poszczególnymi funkcjami przy pomocy tabletu przechowywanego w środkowym podłokietniku, skąd można go w każdej chwili wyjąć. Obsługuje on klimatyzację, tylne rolety, ale także umożliwia regulację fotela pasażera z przodu.

Za kierownicą – kult technologii dotykowej. Tablica rozdzielcza jest w znacznym stopniu pozbawiona przycisków i włączników. Jej centrum stanowi dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala, który przed uruchomieniem jest właściwie niewidoczny i zlewa się z czarnym, błyszczącym otoczeniem. Poniżej niego, znajduje się kolejny, umieszczony na konsoli tunelu środkowego. Kierowca ma na nim dostęp do obsługi klimatyzacji i funkcji komfortowych, a także możliwość wprowadzania na nim tekstu odręcznego, który system rozpoznaje i wprowadza np. jako cel do nawigacji. Nie brakuje również obsługi głosowej.

Nowe Audi A8 D5 w Audi Centrum Gdańsk-02540

Kolejny etap jazdy autonomicznej

Nowe Audi A8, to jeden z pierwszych na świecie seryjnie produkowanych samochodów stworzony z myślą o automatycznej jeździe. Funkcja automatycznej jazdy w korkach (Audi AI traffic jam pilot) może przejąć zadania kierowcy w ruchu spowolnionym do maksymalnej prędkości 60 km/h na autostradach i na drogach szybkiego ruchu, na których bariery wyraźnie oddzielają przeciwne pasy ruchu.

Funkcja automatycznej jazdy w korkach zarządza startem samochodu, przyspieszaniem, kierowaniem i hamowaniem. Kierowca nie musi już sprawować nieustannego nadzoru nad pojazdem. Może na długo zdjąć ręce z kierownicy i, w zależności od obowiązujących w danym kraju przepisów, oddać się czynnościom, które można wykonywać w pojeździe, np. oglądać pokładową TV. Osiągając granice swych możliwości, system automatycznej jazdy zaleca kierowcy, by ponownie przejął kontrolę nad pojazdem.

Nowe podwozie i układy napędowe 

Nowe Audi A8 D5 w Audi Centrum Gdańsk-02486Dynamiczny, działający na wszystkie cztery koła układ kierowniczy, łączący możliwość bezpośredniego, sportowego prowadzenia z niezachwianą stabilnością. Przełożenie układu kierowniczego na osi przedniej zmienia się w zależności od prędkości, natomiast koła tylne – również zależnie od prędkości – skręcają o kilka stopni w tym samym lub przeciwnym kierunku.

Kolejne innowacyjne rozwiązanie techniczne, to w pełni aktywne zawieszenie Audi AI. W zależności od życzenia kierowcy i w zależności od sytuacji drogowej, system ten jest w stanie przy pomocy elektrycznych siłowników podnieść lub opuścić każde z kół z osobna. Taka elastyczność daje szeroki zakres charakterystyk prowadzenia: od delikatnej i komfortowej podróży klasyczną luksusową limuzyną, aż po dynamiczne prowadzenie samochodu sportowego. W połączeniu z systemem ochrony bezpieczeństwa pre sense 360°, pojazd ma możliwość błyskawicznego uniesienia jednego z boków w przypadku nieuchronnej kolizji bocznej, zmniejszając w ten sposób ewentualne skutki wypadku dla pasażerów.

Audi A8 może być wyposażone w jeden z dwóch silników V6 turbo – 3.0 TDI (według nowego nazewnictwa jest to Audi A8 50) lub 3.0 TFSI (Audi A8 55 ). Jednostka wysokoprężna o pojemności 2967 ccm generuje moc 286 KM i moment obrotowy 600 Nm. Wyposażone w nią Audi A8 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna, którą ograniczono elektronicznie, wynosi 250 km/h. Drugim silnikiem jest trzylitrowy, turbodoładowany motor benzynowy z wtryskiem bezpośrednim, który generuje moc 340 KM i moment obrotowy 500 Nm. W tym wariancie przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,6 sekundy, a A8 L 5,7 sekundy.

Nowe Audi A8 D5 w Audi Centrum Gdańsk-02448

Audi A8 wyznacza początek nowej ery stylistyki dla całej marki. Jest symbolem sportowej elegancji, progresywnego statusu i wysokiej jakości. Jeszcze w tym roku, w salonie Audi Centrum Gdańsk i Gdynia, pojawią się kolejne egzemplarze, w tym samochody demonstracyjne.

Pierwsze egzemplarze do klientów trafią w I kwartale 2018 roku.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Wideo] Groteskowa kradzież paliwa ze stacji paliw w Bąkowie

Policjanci z Pruszcza Gdańskiego szukają sprawców kradzieży paliwa. Doszło do niej 17 lutego na stacji ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *