W Audi Centrum Gdańsk zaprezentowano najnowsze wcielenia Audi RS3, w wydaniu 5-drzwiowego hatchbacka, zwanego Sportback oraz 4-drzwiowej limuzyny. W Trójmieście ten model ma duże grono miłośników, co czyni go jednym z najpopularniejszych hot-hatch’y z segmentu Premium na lokalnym rynku. Nowa wersja zadziornego Audi wciąż ma “czysto” spalinowy silnik 2.5 TFSI o mocy 400 koni mechanicznych generujący 500 Nm momentu obrotowego!
Sobotni pokaz w Gdańsku był pierwszą szansą na obejrzenie nowych RS3 w Trójmieście. Podczas jednodniowego spotkania w salonie pojawiło się sporo osób zainteresowanych tym modelem. Na stałą ekspozycję i przede wszystkim możliwość odbycia jazdy testowej trzeba będzie jeszcze trochę poczekać – w salonach Audi nowy model pojawi się późną jesienią.
Nowe RS 3, w obu wersjach nadwozia, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,8 sekundy. Ich prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, ale opcjonalnie dostępne jest jej podwyższenie do 280 km/h. Z kolei samochód wyposażony w pakiet RS Dynamic i ceramiczne hamulce może nawet osiągnąć prędkość maksymalną 290 km/h. Nowy sterownik silnika zwiększa również prędkość, z jaką wszystkie komponenty układu napędowego komunikują się ze sobą.
Design nowego Audi RS 3 jest jeszcze bardziej dynamiczny niż stylistyka poprzednika. Z przodu: szeroki zderzak RS, zaprojektowana na nowo osłona chłodnicy Singleframe z charakterystycznym grillem o strukturze, gdzie oczka przypominają plaster miodu oraz duże wloty powietrza. RS 3 jest standardowo wyposażone w płaskie reflektory LED w kształcie klinów oraz również diodowe światła tylne z dynamicznymi kierunkowskazami. Opcjonalnie dostępne są reflektory Matrix LED z przyciemnionymi ramkami, które wokół swoich zewnętrznych, zagiętych kątów posiadają cyfrowe światła do jazdy w dzień. Za przednimi nadkolami pojawił się nowy element stylistyki: przykuwający wzrok dodatkowy wylot powietrza. Ponadto, partia progów z czarną listwą również została na nowo zaprojektowana. W porównaniu z poprzednim modelem, rozstaw kół osi przedniej został poszerzony o 33 mm. W wersji Sportback rozstaw kół osi tylnej poszerzono o 10 mm. Model RS 3 jest standardowo wyposażony w 19-calowe, 10 ramienne felgi o stylistyce ramion w kształcie litery Y.
Nowe Audi RS 3 można zamawiać w dwóch ekskluzywnych kolorach: zielonym Kyalami i szarym Kemora.
Sportowy charakter modelu podkreśla również wiele charakterystycznych dla linii RS elementów wnętrza. Zegary, kontrolki i wskaźniki wyświetlane są na 12,3-calowym ekranie kokpitu cyfrowego Audi virtual cockpit plus będącego wyposażeniem standardowym. Opcjonalnie wyświetlacz prędkości obrotowej jest dostępny w nowej stylistyce „RS Runway”. W tym przypadku wartości wyświetlane są w kierunku przeciwnym, w sposób wizualnie przypominający pas startowy — najwyższa prędkość pokazywana jest na przednim planie, najniższa — na tylnym. Dodatkowo kokpit cyfrowy Audi virtual cockpit plus zawiera wskaźniki przeciążenia, czasu okrążenia, przyspieszenia 0–100 km/h, 0–200 km/h, 1/4 mili i 1/8 mili.
Wyścigowy charakter wnętrza podkreśla dodatkowo deska rozdzielcza wykonana z włókna węglowego oraz fotele sportowe RS z przetłoczeniami RS i z kontrastowymi, antracytowymi przeszyciami. Tapicerka foteli jest opcjonalnie dostępna w wykonaniu ze skóry Nappa z przeszyciami RS z wzorem plastra miodu oraz błyszczącymi czarnymi, czerwonymi lub — po raz pierwszy — zielonymi kontrastowymi stebnówkami. Można do tego dobrać pakiety RS Design w kolorze czerwonym i zielonym. Obejmują one specjalne dywaniki z kontrastowymi przeszyciami i haftowanym logo RS, a także pasy bezpieczeństwa z kolorowymi krawędziami. Pakiet stylistyczny plus obejmuje narożniki foteli w kolorze czerwonym lub zielonym oraz kolorowe akcenty na wlotach powietrza.
Modele Audi RS 3 Sportback i RS 3 Limousine można już zamawiać w salonach Audi. Wersja Sportback kosztuje od 275 000 zł, natomiast Limousine jest o 9 tysięcy złotych droższe.